Zachęcona pozytywnymi wynikami osiągniętymi przez akumulator NaS firma BMW Technik GmbH otrzymała zamówienie na opracowanie pojazdu elektrycznego od zera, przy założeniu zbadania zalet i wad napędu elektrycznego w praktycznym działaniu. Specyfikacje docelowe objęły osiągi dopasowane do codziennej jazdy, rozsądny zasięg jazdy, wystarczającą ilość miejsca dla czterech dorosłych osób wraz z bagażem oraz osiągnięcie wysokich standardów bezpieczeństwa przy jednoczesnym zminimalizowaniu masy. Zaledwie po 10 miesiącach prac badawczo-rozwojowych wynik tych badań miał swoją publiczną premierę podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie w 1991 roku w postaci BMW E1 – samochodu miejskiego o kompaktowej budowie mierzącego 3460 x 1648 x 1500 mm, długim rozstawie osi (2325 mm) oraz wszechstronnym wnętrzu. Nawet dzisiaj, w 20 lat później, wiele z technicznych cech tego pojazdu nadal ma wysokiej klasy przewagę.
Na przykład karoseria była systematycznie konstruowana w celu obniżenia masy. Samochód został również wyposażony w wytrzymałą karoserię zbudowaną z elementów z tłoczonego aluminium, a także zewnętrzne "blachy" w przeważającej mierze wykonane z recyklingowanego tworzywa sztucznego. Do wykonania maski oraz pokrywy bagażnika wykorzystano aluminium. Ważący 200 kg wysokoenergetyczny akumulator został zamocowany za pomocą ramy zabezpieczającej pod tylnymi siedzeniami, a skonstruowany przez BMW silnik elektryczny został wbudowany w oś tylną wraz ze skrzynią biegów. Nowa koncepcja elektroniki obejmująca dwa moduły główne zapewniała inteligentne sterowanie wszystkimi podzespołami elektrycznymi, a uzyskane z nich ciepło było wykorzystywane do ogrzewania wnętrza. Akumulatory ładowały się ponownie do pełna w ciągu jedynie sześciu godzin po podłączenia do sieci zasilającej i zaledwie dwóch godzin po podłączeniu do specjalnej stacji ładującej. Dzięki zasięgowi do 160 km w trybie jazdy miejskiej BMW E1 podbiło główne metropolie.
Druga, bardziej zaawansowana wersja BMW E1 została zaprezentowana podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie w 1993 roku. Została ona wyposażona w nowe akumulatory sodowo-niklowo-chlorkowe (NaNiCl2). Akumulator "ZEBRA", jak został nazwany, był kolejnym znaczącym krokiem, pomagając udoskonalić nie tylko żywotność, lecz także zasięg jazdy oraz osiągi. W dodatku układ napędu w BMW E1 został opracowany tak wydajnie, że energia wytwarzana podczas zwalniania pojazdu była automatycznie przekazywana z powrotem do akumulatora. Rok wcześniej podczas targów samochodowych w Los Angeles BMW przedstawiło E2. Wywodzące się z pierwszej generacji BMW E1, wymiary oraz moc tego modelu studyjnego zostały specjalnie dostosowane do rynku USA.
BMW E1, 1./2. generacji (1991-1993): dane techniczne Silnik: Silnik prądu przemiennego ze stale wzbudzonym polem wirującym, Moca stała: 32 kW, Magazynowanie energii: Wysokoenergetyczny akumulator sodowo-siarkowy / wysokoenergetyczny akumulator sodowo-niklowo-chlorkowy, Pojemność: 19,2 kWh / 19 kWh, Masa: 200 kg Osiągi (w przybliżeniu): Prędkość maksymalna: 120 km/h / 125 km/h Przyspieszenie 0-50 km/h: 6 s / 5,6 s Zasięg w ruchu miejskim: 150 km
Jak przygotować się do zakupu używanego Volvo? Porady i wskazówki Zakup używanego Volvo, podobnie jak każdego innego samochodu, wymaga odpowiedniego przygotowania, aby uniknąć potencjalnych problemów. Jakie cechy wyróżniają używane samochody Volvo? Czy możliwe jest kupno auta ...
Pięć gwiazdek dla Audi Q3 w testach zderzeniowych ANCAP Pięć gwiazdek dla Audi Q3 w australijskim rankingu wyników uzyskanych w testach zderzeniowych ANCAP. W testach przeprowadzonych przez australijską organizację badawczą Australian New Car Assessment Program (ANCAP), ...
Baza z danymi technicznymi samochodów marki BMW. Znajdziesz tu informacje o silniku (moc, pojemność, moment obrotowy itp.), wymiarach nadwozia, spalaniu (trasa / miasto / średnie), osiągach, ukałdzie hamulcowym i jeszcze wielu innych parametrach które dotyczą tego modelu. Sprawdź: dane techniczne BMW
Drogi użytkowniku, aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepszej jakości treści którymi możesz być zainteresowany powinieneś przejść do ustawień prywatności i tam skonfigurować swoje zgody w celu dopasowania treści marketingowych do Twojego zachowania. Pamiętaj! Dzięki reklamom możemy finansować rozwój naszej strony, a Ty w zamian otrzymujesz do niej bezpłatny dostęp.