


Na przykład karoseria była systematycznie konstruowana w celu obniżenia masy. Samochód został również wyposażony w wytrzymałą karoserię zbudowaną z elementów z tłoczonego aluminium, a także zewnętrzne "blachy" w przeważającej mierze wykonane z recyklingowanego tworzywa sztucznego. Do wykonania maski oraz pokrywy bagażnika wykorzystano aluminium. Ważący 200 kg wysokoenergetyczny akumulator został zamocowany za pomocą ramy zabezpieczającej pod tylnymi siedzeniami, a skonstruowany przez BMW silnik elektryczny został wbudowany w oś tylną wraz ze skrzynią biegów. Nowa koncepcja elektroniki obejmująca dwa moduły główne zapewniała inteligentne sterowanie wszystkimi podzespołami elektrycznymi, a uzyskane z nich ciepło było wykorzystywane do ogrzewania wnętrza. Akumulatory ładowały się ponownie do pełna w ciągu jedynie sześciu godzin po podłączenia do sieci zasilającej i zaledwie dwóch godzin po podłączeniu do specjalnej stacji ładującej. Dzięki zasięgowi do 160 km w trybie jazdy miejskiej BMW E1 podbiło główne metropolie.

Druga, bardziej zaawansowana wersja BMW E1 została zaprezentowana podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie w 1993 roku. Została ona wyposażona w nowe akumulatory sodowo-niklowo-chlorkowe (NaNiCl2). Akumulator "ZEBRA", jak został nazwany, był kolejnym znaczącym krokiem, pomagając udoskonalić nie tylko żywotność, lecz także zasięg jazdy oraz osiągi. W dodatku układ napędu w BMW E1 został opracowany tak wydajnie, że energia wytwarzana podczas zwalniania pojazdu była automatycznie przekazywana z powrotem do akumulatora. Rok wcześniej podczas targów samochodowych w Los Angeles BMW przedstawiło E2. Wywodzące się z pierwszej generacji BMW E1, wymiary oraz moc tego modelu studyjnego zostały specjalnie dostosowane do rynku USA.

BMW E1, 1./2. generacji (1991-1993): dane techniczne
Silnik:
Silnik prądu przemiennego ze stale wzbudzonym polem wirującym,
Moca stała: 32 kW,
Magazynowanie energii:
Wysokoenergetyczny akumulator sodowo-siarkowy / wysokoenergetyczny akumulator sodowo-niklowo-chlorkowy,
Pojemność: 19,2 kWh / 19 kWh,
Masa: 200 kg
Osiągi (w przybliżeniu):
Prędkość maksymalna: 120 km/h / 125 km/h
Przyspieszenie 0-50 km/h: 6 s / 5,6 s
Zasięg w ruchu miejskim: 150 km
POLECAMY BMW 325iX (1987-1990) - samochód elektryczny

źródło: BMW