Projekt badawczy "Samochód elektryczny z wysokoenergetycznym akumulatorem" po raz pierwszy zapoczątkowany w 1981 roku doprowadził ostatecznie w 1987 roku do przekształcenia ośmiu modeli BMW 325iX z napędem na cztery koła na napęd na przednie koła, dzięki czemu były one gotowe do przeprowadzenia testów.Posłużyły one jako samochody eksperymentalne podczas testów zupełnie nowego bezobsługowego akumulatora sodowo-siarkowego (NaS), opracowanego specjalnie w tym celu przez Asea Brown Boveri (ABB) do użytku w pojazdach elektrycznych. Posiadając gęstość energii o trzy razy większą niż w konwencjonalnych akumulatorach kwasowo-ołowiowych, stanowił on ogromny krok naprzód: po raz pierwszy zaistniała realna szansa na zmniejszenie specyficznych wad elektrycznych układów napędowych, takich jak masa akumulatora oraz wymagana ilość miejsca. Oprócz tego wszystkie podzespoły napędu elektrycznego zostały przetestowane i udoskonalone. BMW opracowało do tego celu specjalne urządzenie testowe z wbudowanym kalkulatorem mocy. Kolejną nową funkcją było sterowanie napędem elektrycznym, które regulowało i monitorowało zarządzanie z gniazda sieci zasilającej, przepływ energii pomiędzy silnikiem a akumulatorem, a także obwód termiczny układu.
Cała elektronika sterująca została zamknięta w kompaktowej skrzyni na komponenty obok silnika. Zespół kierowniczy projektu zdecydował się na przeprowadzenie pierwszych w historii zewnętrznych testów w codziennych warunkach na zasilanych elektrycznie BMW serii 3. BMW 3 serii Touring dowiodło swojej przydatności do codziennego użytku jako pojazd dostawczy niemieckiej poczty, podczas gdy inne prototypowe modele potwierdziły swoje zalety jako pojazdy miejskie obsługiwane przez władze państwowe i lokalne. Na tym nie koniec. Pojazdy testowe były wyposażone w napędzany olejem napędowym układ gorącej wody do ogrzewania wnętrza pojazdu.
BMW 325iX (1987-1990): dane techniczne Silnik: Silnik bocznikowy prądu stałego (ABB), Moc stała/maksymalna: 17 kW / 22 kW, Magazynowanie energii: Wysokoenergetyczny akumulator sodowo-siarkowy, Pojemność: 22 kWh, Masa: 265 kg, Osiągi (w przybliżeniu): Prędkość maksymalna: 100 km/h Przyspieszenie 0-50 km/h: 9s Zasięg w ruchu miejskim: 150 km
OpenR: gdy ekran dotykowy jest synonimem zaawansowanych technologii Ekran OpenR w Nowym Megane E-Tech Elektrycznym jest bez wątpienia największą w ciągu kilku ostatnich lat innowacją Renault w zakresie technologii pokładowych. Jego szklana płyta o niespotykanych, imponujących rozmiarach idealnie ...
Baza z danymi technicznymi samochodów marki BMW. Znajdziesz tu informacje o silniku (moc, pojemność, moment obrotowy itp.), wymiarach nadwozia, spalaniu (trasa / miasto / średnie), osiągach, ukałdzie hamulcowym i jeszcze wielu innych parametrach które dotyczą tego modelu. Sprawdź: dane techniczne BMW
Drogi użytkowniku, aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepszej jakości treści którymi możesz być zainteresowany powinieneś przejść do ustawień prywatności i tam skonfigurować swoje zgody w celu dopasowania treści marketingowych do Twojego zachowania. Pamiętaj! Dzięki reklamom możemy finansować rozwój naszej strony, a Ty w zamian otrzymujesz do niej bezpłatny dostęp.