BMW E34 - jakie ma wady, na co zwrócić uwagę?

02 Lis 2011, 22:12

Witam. Ponieważ to mój pierwszy post na tym forum chciałbym się gorąco przywitać z Wszystkimi użytkownikami, mam nadzieję że dobrze będziemy się dogadywali a czas spędzony na forum będę miło wspominał :)
Otóż obecnie posiadam VW Golfa MK2, z silnikiem 1,6 o mocy 70KM, którego bardzo sobie chwalę, nigdy nie zawiódł. Spala on ok 10 litrów PB95 przy dynamicznej jeździe, i zawsze dojechał od punktu A do punktu B. Obecnie planuję naprawy owego Golfa (typowo eksploatacyjne typu wymiana oleju, płynu hamulcowego, płynu wspomagania, przegląd i ewentualna naprawa zawieszenia, wymiana kabli W.N, świec zapłonowych, kopułki aparatu zapłonowego oraz palucha, itd) I Golfa przejmie młodszy Brat, który będzie w niedługim czasie robił prawo jazdy. Tym czasem myślałem o następcy Golfa, który był moim pierwszym samochodem. Przede wszystkim, szukam czegoś większego, gdzie 5 osób będzie mogło bez większych problemów, dość wygodnie, dość szybko, i bezpiecznie podróżować. Przeglądając różne starsze auta tej klasy, najbardziej wpadło mi w oko BMW E34 (można powiedzieć, że zachorowałem na nie), nadwozie auta bardzo mi się podoba, umożliwia też delikatny tuning który zrobiony z gustem daje na prawdę super efekt. Zaraz, po E34 był Mercedes E Klasy, W210 czyli potocznie zwany "Okularnik" chociaż już zdecydowanie mniej, no i raczej ciężko będzie dostać zdrowy godny uwagi egzemplarz do 10 tys złotych. Było jeszcze Audi 100 B4, jednak jest już mniejszym samochodem. Skupiam się głównie na E34, i chciałbym dowiedzieć się jakie są częste usterki tych samochodów, na co zwracać uwagę przed zakupem, oraz ewentualnie na jaką wersję silnikową się zdecydować (Szczerze mówiąc, skłaniałem się w kierunku Diesla który oferuje dość dobrą dynamikę przy stosunkowo niskim spalaniu, tylko również nie wiem którą wersję ewentualnie i jakie są ich wady). Silniki benzynowe wchodzą w grę tylko, jeśli nie będą przekraczały spalania na poziomie 13L/100km, przy dość spokojnej jeździe, gdyż jak wiadomo przy cięzkiej nodze to spalanie może o wiele podskoczyć.

Podsumowując, na jakie elementy należy zwrócić uwagę kupując BMW E34 (podwozie, nadwozie, zawieszenie itp, oraz ewentualnie który z silników Diesla jest rozsnądnym wyborem i zagwarantuje bezawaryjną jazdę oraz na co należy zwrócić uwagę w przypadku silnika (Z dieslami nigdy nie miałem do czynienia). Jeśli jednak BMW E34 jest mocno awaryjnym samochodem, to którym z pozostałych warto się zainteresować, na co zwrócić uwagę oraz na którą wersję silnikową się ewentualnie decydować? W gre wchodzą Audi 100, ewentualnie Opel Vectra B, gdyż Mercedes E Klasy W210 to raczej nie w przedziale cenowym do 10 tysięcy. Skrzynia biegów oczywiście manualna. Auta nie kupuję dziś, nie kupuję za tydzień. Na razie kompletuję pieniązki, i w ramach wolnego czasu chciałbym pojeździć po komisach, pooglądać, a przy tym warto wiedzieć na co zwracać uwagę w danym autku. Z góry dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam

Od autka jak mówiłem oczekuję możliwie jak największej bezawaryjności (zakładając że naprawy wykonywane są na czas), dobrej dynamiki jazdy gdyż przy 5 osobach obecny Golf nie wypada zbyt kolorowo, na 100 km/h trzeba jednak trochę poczekać - jednak autko nie ma chodzić bokami w zakręty, ma po prostu ładnie żwawo przyśpieszać. Zaraz po tym jest spalanie (które w przypadku benzyniaka 15L/100KM to już absolutne maksimum, przy którym chciałbym się cieszyć dynamiką jazdy a nie oszczędzaniem i jazdą na 2tys obrotów), natomiast Diesel myślę sam z siebie pali nieco mniej niż silnik benzynowy, tak więc spalanie jest mniej istotne, tutaj raczej chodzi już o dynamikę silnika oraz o bezawaryjność.
Lukasz21
Nowicjusz
 
Posty: 12
Auto: VW Golf MK2

03 Lis 2011, 18:40

Zajrzyj na strone autocentrum.pl . Bardzo chcialbym Ci pomoc nt tego auta ale niestety tylko tyle moge Ci zaoferowac. Nie wiem czemu Ci nie pomogli inni :(
Pan XXX ¥¤
sekacz19
Początkujący
 
Posty: 69
Miejscowość: Częstochowa
Prawo jazdy: 13 08 2012
Auto: Na razie brak :)

03 Lis 2011, 20:03

Bmw e34 525i z silnikiem m50b25 192km na początek ci wystarczy, spalanie 8-16l,
kosior898
Początkujący
 
Posty: 139
Miejscowość: Leżajsk

03 Lis 2011, 20:36

Jeśli chodzi o E34, to bierz 2.5 TDS ;)
Nie konstrukcja TDS jest tu problemem, ale jej prawidłowa obsługa, która niestety w naszym pięknym kraju kuleje, z czego później rodzą się chore legendy.
Przy kupnie zwracaj uwagę na temp. silnika, patrz czy nie puszcza mocnych chmur.
3 podstawowe rzeczy, które muszą być sprawne by móc spokojnie podróżować TDS-em:
1. Wentylator Klimatyzacji
2. VISCO
3.Układ chłodzenia
BMW E60 530dA
Daro20VT
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1470
Miejscowość: Warszawa
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: BMW E60 530dA
Silnik: 3.0d
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2005

03 Lis 2011, 20:54

Witajcie, dziękuję za odpowiedzi. Niedługo zacznę studiowanie właśnie stron podanych przez kolegę sekacz19.
Polecono mi już właśnie po raz drugi 525i z silnikiem M50B25 (2,497 cm³ 141kW / 192 km) R6. Powiem szczerze, że moc i moment tych silników brzmi imponująco, powinien sobie więc bardzo sprawnie radzić z masą samochodu i kompletem pasażerów. Z czego jednak wynika spalanie 8-16 litrów ? Dość duże wahanie tego spalania, jest ono podane w cyklu miejskim i zależne od dynamiki jazdy? Czy przy spokojnej jeździe (powiedzmy nie przekraczając 3 tys obr/min) można zejść z tym silnikiem do spalania rzędu 12-13 litrów na 100 km?
Ewentualnie czy ktoś byłby w stanie powiedzieć o silniku M51D25 (2,497 cm³ 105kW / 143 km) czyli 525 TDS? Jak wygląda spalanie tego silnika?

Czyli generalnie rzecz biorąc, auto nie jest wyjątkowo awaryjne tak jak słyszałem, i wystarczy po prostu szukać zdrowego egzemplarza, z minimum rdzy? Słyszałem też, że jest możliwość wjechania na stację kontroli pojazdów (przed kupnem) i za jakąś opłatą (jaką?) sprawdzić stan techniczny auta, tak jak sprawdzane byłoby na przeglądzie technicznym - ma ktoś informacje na ten temat?
Wtedy chciałbym tylko dowiedzieć się, na co zwrócić uwagę jeśli chodzi o silnik, jeśli będzie pracował okej a auto będzie wyglądało na zdrowe, to po prostu zabiorę auto na SKP i resztę sprawdzi diagnosta.
Lukasz21
Nowicjusz
 
Posty: 12
Auto: VW Golf MK2

03 Lis 2011, 22:33

Najlepiej podjechać do ASO ;)
Bo zainwestujesz 200-300zł, ale auto będziesz miał sprawdzone perfekcyjne i będziesz wiedział czy warto czy nie.
A podjechanie na zwykłą stację diagnostyczną to koszt ok. 100zł.
Tak jak pisałem przy TDS warto zwrócić uwagę na rzeczy które pisałem wyżej, oraz czy pompa już nie pada. W TDS zazwyczaj pompę robi się co ok. 300 000km.
2.5 TDS pali ok.
9 w mieście i 7 na trasie.
BMW E60 530dA
Daro20VT
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1470
Miejscowość: Warszawa
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: BMW E60 530dA
Silnik: 3.0d
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2005
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...

03 Lis 2011, 23:19

Przy takim spalaniu jakie podajesz Daro20VT warto rozważyć kupna wersji z silnikiem TDS, po prostu poczytałem na internecie i pisali ludzie, że palą 12 litrów lekko w mieście, co jednak dziś przy cenach benzyny i ropy wydało mi się mało opłacalne względem większej mocy w benzyniaku który spali kilka litrów więcej :)
Jeśli pojadę do ASO to dostanę jakiś wydruk co jest na wykończeniu, co jest ok, a co już jest całkiem martwe? Chodzi oczywiście o stan techniczny, typu zawieszenie itp, bo elektryka i te sprawy to wiadomo, całkiem inna bajka. Prosiłbym jeszcze kogoś kto posiada 525 TDS o napisanie, ile Wam spala ta Bunia, gdyż chciałbym mieć bardziej rzetelne informacje (od kilku użytkowników tego silnika)
P.S Jeśli dostanę na papierze informację co będzie trzeba wymienić i naprawić w najbliższym czasie, to myślę warto zainwestować 200-300 złotych, względem ceny całego auta 6-7 tysięcy.
Lukasz21
Nowicjusz
 
Posty: 12
Auto: VW Golf MK2

04 Lis 2011, 20:34

Oczywiście w ASO podpinają pod komputery itd. i na prawdę rzetelnie robią robotę.
Jeszcze zależy skąd jesteś i czy masz pod nosem jakieś ASO BMW.
12 litrów lekko po mieście :roll: Nie wiem skąd ludzie takie dane biorą, chyba że cały czas jeżdżą z nogą w podłodze. 12l w mieście to pali E38 740d ! ;)
Siedzę już jakiś czas na forum i nie zauważyłem, by ktoś z tych którzy udzielają się na forum mieli TDS. Ja jeździłem E36 325 tds, więc coś nie coś wiem.
BMW E60 530dA
Daro20VT
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1470
Miejscowość: Warszawa
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: BMW E60 530dA
Silnik: 3.0d
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2005

04 Lis 2011, 22:49

Witaj. Więc na jakie spalanie się nastawić w przypadku diesla? Bo opinie są na prawdę różne, i ciężko jest stwierdzić, większość stron gdzie ludzie się wypowiadali podawali spalanie do nawet 15 litrów bez problemu w dużym mieście, w takim wypadku lepiej jest chyba zainwestować w benzyniaka który maksymalnie w 20 się zamknie przy nie oszczędzaniu :)
Lukasz21
Nowicjusz
 
Posty: 12
Auto: VW Golf MK2