BMW E36 1.8 + lpg m43 nierówna praca silnika

06 Paź 2010, 17:30

Witam. Mam problem z BMW E36. Samochód z 93roku, 1.8 + lpg z silnikiem m43. Problem tkwi w odpalaniu, tzn jak jest zimny to tak z 4-5 sekund kreci i dopiero złapie (zapalam na benzynie). Silnik pracuje nierówno, obroty falują między 500-1500 obr/min w efekcie nawet zgaśnie. Niezależnie czy silnik jest zimny czy zagrzany. Jak już trochę siż zagrzeje to przełączam na lpg i co dziwne na lpg idzie równo. 1000 obr/min i wskazówka ani nie drgnie. Słyszałem już tyle razy że silniki chodzą nierówno ale na lpg a nie na benzynie, a na lpg równo. Miał może ktoś taki problem? Albo wie o co chodzi? Ja już 3 dzień przy tym siedzę i głupi już jestem. Na początku myślałem, że to silnik krokowy. Przeczyściłem i nic nie pomogło to pomyślałem, że jest uszkodzony i przełożyłem od kolegi, ale problem nie zniknął. Dalej to samo, więc wymieniłem świece, filtr powietrza i przeczyściłem przepustnice. Nic nie pomogło... Co się może dziać?? Facet przede mną jeździł na resztkach benzyny. Czy to może być powodem? A jeśli tak to jak to przeczyścić? Proszę o pomoc.
stiger26
Nowicjusz
 
Posty: 39
Miejscowość: opolskie
Prawo jazdy: 11 05 2010
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Mercedes W211
Silnik: 2.2 CDI 150KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

06 Paź 2010, 18:55

Pohulaj trochę na benzynie i zobacz co się będzie działo.Ja gdy jeżdżę długo tylko na gazie,to miewam takie same problemy,śmignę na benzynie i mija!
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8604
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

07 Paź 2010, 07:19

No racja... Ostatnio dużo jeździłem na gazie. Zatankuję dzisiaj 10 litrów benzyny i je spale. Wystarczy? A może być tak, że układ paliwowy jest nieszczelny? To jest całkiem możliwe bo bardzo szybko ubywa mi benzyny. Gdzie mam szukać tych przewodów? Proszę o odpowiedź.
stiger26
Nowicjusz
 
Posty: 39
Miejscowość: opolskie
Prawo jazdy: 11 05 2010
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Mercedes W211
Silnik: 2.2 CDI 150KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

07 Paź 2010, 09:24

Co kilka tysięcy km.zawsze gdy będziesz wybierał się na trasę, to te chociaż 100 km przejedź na benzynie,gdyż układ paliwowy(benzynowy) może z czasem całkowicie odmówić współpracy.Jeśli masz kanał,to wejdź pod auto i zobacz po przewodach biegnących od zbiornika w kierunku silnika,zdiagnozujesz ewentualny wyciek paliwa w ten sposób.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8604
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

07 Paź 2010, 14:36

A czy filtr paliwa może mieć cos z tym wspólnego?
stiger26
Nowicjusz
 
Posty: 39
Miejscowość: opolskie
Prawo jazdy: 11 05 2010
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Mercedes W211
Silnik: 2.2 CDI 150KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

07 Paź 2010, 15:30

Przy zanieczyszczonym filtrze paliwa z reguły spadają osiągi silnika.Tutaj może być problem z wtryskiwaczami np.,naturalnie jeśli filtr paliwa nie był wymieniany dawno ,to warto to zrobić,z doświadczenia jednak nie sądzę by miał wpływ na nierówną pracę silnika na benzynie.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8604
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Dlaczego trzeba posiadać ubezpieczenie motocykla?
    Ubezpieczenie motocykla jest obowiązkowe podobnie jak w przypadku samochodu. Warto sprawdzić, ile kosztuje ubezpieczenie motocykla na rynku, bo oferty TU różnią się od siebie. W wyborze najkorzystniejszej polisy pomaga ...
    Muzeum SKODY - 117 lat historii Producenta
    W piątek 23 listopada 2012 roku odbyła się przedpremierowa prezentacja nowego Muzeum SKODY dla mediów, a trzy dni później (26 listopada) obiekt został uroczyście otwarty dla publiczności. Położone w Mladá ...

07 Paź 2010, 16:48

Z wtryskiwaczami? Czyli jakiś czujnik? Rozumiem, że w takiej sytuacji najlepiej pojechać do mechanika i podłączyć do komputera tak?
stiger26
Nowicjusz
 
Posty: 39
Miejscowość: opolskie
Prawo jazdy: 11 05 2010
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Mercedes W211
Silnik: 2.2 CDI 150KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

07 Paź 2010, 18:04

Przy uszkodzeniu jakiegoś elementu ,powiedzmy elektronicznego, system samo diagnozujący powinien wyświetlić informację (palący znak obrazujący silnik),tylko przy wystąpieniu zanieczyszczenia np.zaworu wolnych obrotów nic nie będzie pokazywać na wyświetlaczu tablicy.Tak,podpięcie pod kompa może być sensowne, ale jak napisałem, może nie wykazać także nic.Ja bym sobie najpierw przeczyścił zawór wolnych obrotów oraz wszystkie połączenia elektryczne(styki) w obrębie tego zaworu.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8604
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

07 Paź 2010, 18:36

Bardzo prawdopodobne, że to właśnie ten zawór, bo na wyższych obrotach silnik działa prawidłowo. Gdzie znajdę ten zawór?
stiger26
Nowicjusz
 
Posty: 39
Miejscowość: opolskie
Prawo jazdy: 11 05 2010
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Mercedes W211
Silnik: 2.2 CDI 150KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

08 Paź 2010, 08:18

To jest rocznik 93,wiem tylko,że w nowszych egzemplarzach silnik krokowy znajduje się w gornej części kolektora ssącego,blisko potencjometra przepustnicy,obręb bagnetu oleju.Patrz gdzie powietrze dostaje się do silnika,silnik krokowy jest blisko, w BMW ma chyba postać takiej okrągłej puszki,od której wychodzą kable.Odpinasz i wkładasz na noc w naftę bądź ropę,potem czyścisz pędzelkiem.Potem przesmaruj ruchome części olejem penetrującym lub preparatem smarującym np.w sprayu.Najpierw jednak przeczyść tylko styki,gdyż być może nie docierają do niego sygnały ze sterownika silnika.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8604
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

11 Paź 2010, 17:50

Dzisiaj pojechałem do mechanika i klapa. Byłem w jednym z warsztatów Euro Warsztat i mechanik kazał mi jechać gdzieś indziej, bo nie umiał podłączyć auta do komputera. Ah.. Stracony czas. Jestem umówiony do mechanika na czwartek rano (takie terminy). Osobiście czuje, że to może być sonda lambda, bo mam wrażenie, że bardzo dużo pali benzyny (ok. 20l/100km), kopci i widać wydostającą się sadzę z tłumika. Powiedziałem o tym mechanikowi, a on mówi że lpg też bierze z sondy a gazu pali normalnie jakieś 9l/100. Mój kumpel miał podobne objawy to się okazało, że walnięty był zawór z lpg i jednocześnie auto chodziło na benzynie i lpg i podobno to wybuchowa mieszanka. Co o tym myślicie?
stiger26
Nowicjusz
 
Posty: 39
Miejscowość: opolskie
Prawo jazdy: 11 05 2010
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Mercedes W211
Silnik: 2.2 CDI 150KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

11 Paź 2010, 18:02

Żadna wybuchowa mieszanka,LPG nie miesza się z benzyną,mają inne wartości detonacyjne,gdyby gaz szedł do silnika razem z benzyną, to praktycznie auto by gasło.Tak to prawda,sonda lambda gdy jest walnięta to silnik też może chodzić nierówno,problem jest jeden,na LPG przecież chodzi równo.

[ Dodano: 11 Październik 2010, 19:04 ]
Ach,jeśli zawór LPG jest walnięty to powinien być zamknięty a nie otwarty!
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8604
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

11 Paź 2010, 18:08

Czyli całkiem prawdopodobne, że to właśnie sonda padła?
stiger26
Nowicjusz
 
Posty: 39
Miejscowość: opolskie
Prawo jazdy: 11 05 2010
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Mercedes W211
Silnik: 2.2 CDI 150KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

11 Paź 2010, 18:10

Możliwe.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8604
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

11 Paź 2010, 18:14

OK. Dzięki wielkie. Zobaczymy co wykaże po podłączeniu do komputera. W czwartek odezwę się i dam znać co było przyczyną.
stiger26
Nowicjusz
 
Posty: 39
Miejscowość: opolskie
Prawo jazdy: 11 05 2010
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Mercedes W211
Silnik: 2.2 CDI 150KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002