BMW e36 2.5TDS uszczelka czy głowica?

22 Lip 2015, 20:53

Witam. Mam problem mianowicie pewnego razu w zbiorniczku plynu chlodniczego rozwaliło mi korek więc mechanik mi wymienił, ale później znów to samo i wtedy stwierdził że mam nadciśnienie w układzie i to wina uszczelki pod głowicą. Więc nie mając wyjścia powiedziałem żeby mi zrobił no i wymienił, głowice oddał do planowania i złożył. Ale zaraz po tym wymieniając napinacz gdyż miał luzy u innego mechanika zobaczył on płyn na zbiorniczku płynu chłodniczego i zaczął odkręcać korek gdy samochód był odpalony i miał optymalną temperturę no i zaczeło wywalać płyn i odrazu stwierdził że jest nadciśnienie w układzie. Dodatkowo zrobił test na obecność spalin i wyszedł pozytywny. Powiedział żebym z powrotem odciągnął samochód do poprzedniego mechanika i niech poprawia skoro coś spie...ył. No i tamten mechanik stwierdził że głowica pęknięta prawdopodobnie. Więc oddałem głowicę dla pewności do sprawdzenia ma mikropęknięcia i niestety były. I teraz do was pytanie czy głowica mogła być już pęknięta za pierwszym razem bo wtedy mi jej nie sprawdził na obecność pęknięć tylko splanował. I teraz jestem w kropce bo właśnie zakupilem glowice składa mi samochód ale nie wiem czy mu zapłacić za wymianę tej głowicy i 2 uszczelki oczywiście jeśli za 1 razem mogła być już pęknięta głowica. więc powiedzcie mi czy dmuchnieta uszczelka pod glowica lub peknieta glowica daja takie same objawy i poprostu mechanik spie...ył to nie robiąc testu na mikropekniecia za 1 razem?
kamillo34
Nowicjusz
 
Posty: 3
Auto: BMW e36
Silnik: 2.5 TDS 143km
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

25 Lip 2015, 14:18

Ciężko mi powiedzieć co do objawów. Jeżeli były kłopoty z ciśnieniem w układzie chłodzenia to nic nie szkodziło dopłacić kilka złotych za sprawdzanie na gorąco głowicy przy okazji jej planowania. Koszt takiej zabawy to coś koło 80 zł chyba, a mechanior tylko splanował i od razu nową uszczelkę dał. Według mnie mechanik zwalił sprawę, bo usługę sprawdzania szczelności ma większość dużych zakładów planujących głowice.
jerzye46
Początkujący
 
Posty: 110
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: BMW
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    [C] 147 GTA / S3 8L / Impreza GD WRX / Golf IV R32
    Podstawowe kryteria zestawienia: - segment C - silnik benzynowy o mocy ponad 200KM - manualna skrzynia biegów - modele z okolic 2002 roku Wytypowane modele do zestawienia: - Alfa Romeo 147 3.2 GTA - 250KM - Audi S3 ...
    GT - komfort i sportowe osiągi - lista TOP 5
    Sportowe dwudrzwiowe coupe klasy premium to segment, który nie poddaje się chwilowej modzie. Samochody te od lat zapewniają użytkownikowi nie tylko sportowe osiągi, ale również komfortowe warunki podróży. ...