BMW e36, Seat Leon I czy Honda Civic VII?

28 Lis 2010, 20:38

Witam. Przymierzam się powoli do kupna samochodu i nie wiem który wybrać. Użytowałem już Fiata uno 1.0, Fiata seicento 0.9 (2001), a obecnie (trzecie auto) posiadam Hondę civic VI 1.4 (1997). Szczerze mówiąc nie narzekam na moje auto, nigdy mnie nie zawiodło, zawsze odpalała, mało pali i jest w miare dynamiczne oraz tanie w eksploatacji. Ale przejdzmy do "nowego" auta. Zawsze podobały mi się e36 w coupe. Miałem kupić ją zamiast civica, ale tą którą upatrzyłem została sprzedana, a, że potrzebowałem samochodu to wybrałem właśnie hondę, bo po pierwsze też była zadbana, a poza tym znajomi polecali. Taka jest lista:
- BMW e36 coupe 2.0i 150km benzyna 1997-1998
np. [link do oferty na Allegro wygasł]

- Seat Leon 1.8T 180km benzyna 2002-2003
np. [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

- Honda Civic VII 1.6i v-tec 110km benzyna 2002-2003
np. [link do oferty na Allegro wygasł]

Co do Leona to znajomy mówił, że cena jest podejrzanie niska. Mówił, że za takie auto w faktycznie dobrym stanie trzeba dać blisko 25-30ys. zł. Jednak na auto mogę przeznaczyć maksymalnie 22-23tys. zł. Chętnie poczytam porady i opinie na temat tych aut.
Robus
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 158
Przebieg/rok: 8tys. km
Auto: Matiz
Silnik: 0.8i
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

28 Lis 2010, 20:40

Ja bym brał E36, jest autem wyższej klasy od pozostałych. Za ten Twój fundusz 22 - 23tys to szukaj E36 328i coupe w stanie bez zarzutu. :smile:
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

28 Lis 2010, 20:43

Z tej trójki, wybrałbym Seata Leona.
Wygląda całkiem świeżo a silnik 1.8 180 KM jest na pewno satysfakcjonujący na drodze.
Ignorance is bliss...
pinio124
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 773
Miejscowość: Gdańsk
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Opel Astra III
Silnik: 1.7 CDTi 100 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

28 Lis 2010, 20:50

Dodam, że szukam auta do pojemności 2.0 maksymalnie
Robus
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 158
Przebieg/rok: 8tys. km
Auto: Matiz
Silnik: 0.8i
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

28 Lis 2010, 20:55

Dlaczego?
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

28 Lis 2010, 21:11

Aby paliło mniej i były tańsze opłaty.
Robus
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 158
Przebieg/rok: 8tys. km
Auto: Matiz
Silnik: 0.8i
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

28 Lis 2010, 21:15

No tak, ale w opłatach dużej różnicy chyba nie będzie. Natomiast silnik 2.0 150km ma 6 cylindrów i de facto jego spalanie jest bardzo zbliżone do 2.8. Silniki vtec też swoje palą, bo lubią wysokie obroty, a 1.8 z turbiną na bank spali najwięcej z całej stawki.

Podsumowując - nie bądź łosiem kup dwa osiem. :wink:
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

28 Lis 2010, 21:50

Kolega miał e46 coupe 323i 170km i po mieście paliło mu średnio 15L, Już kiedyś jeden kierowca e36 cabrio 328i mówił, że 320 pali tyle co 325, a 325 tyle co 328. Tylko jak mogą palić tyle samo skoro każde ma inną parametry techniczne?
Tak na marginesie to chipowanie TDI jest bezpieczne?
Powiedzmy takiego Seata Ibize 1.9TDI 130km > 170km.
Ostatnio edytowany przez Robus, 28 Lis 2010, 22:28, edytowano w sumie 1 raz
Robus
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 158
Przebieg/rok: 8tys. km
Auto: Matiz
Silnik: 0.8i
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

28 Lis 2010, 22:10

E36 raczej da więcej radości z jazdy z racji napędu na tył (i tak chociaż lekko bokiem :mrgreen: ), Civic z racji VTec mało też nie weźmie z racji obrotów, a Seat, turbo żyje turbo pije :wink:
A może coś takiego [link do oferty na Allegro wygasł]
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

28 Lis 2010, 22:35

Atlasik20 napisał(a):Kolega miał e46 coupe 323i 170km i po mieście paliło mu średnio 15L, Już kiedyś jeden kierowca e36 cabrio 328i mówił, że 320 pali tyle co 325, a 325 tyle co 328. Tylko jak mogą palić tyle samo skoro każde ma inną parametry techniczne?
Tak na marginesie to chipowanie TDI jest bezpieczne?
Powiedzmy takiego Seata Ibize 1.9TDI 130km > 170km.


Jak tyle mu palił po mieście to musiał baaaardzo ostro jeździć. Zaufaj mi, wiem co piszę. Przy delikatnej jeździe 2.8 wcale nie spali więcej jak 2.0. Różnica będzie symboliczna, max litr. Kumpel miał 2.8, przy ostrej jeździe po mieście 14 - 15l. 2.0 jak będziesz pałował też tyle wciągnie, a różnica w osiągach duża. Po prostu aby rozpędzać się sparawnie to 2.0 musisz kręcić do 2.5tys obrotów albo nawet do 3tys, a takie 2.8 wystarczy kręcić do 2tys.
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

28 Lis 2010, 23:17

Atlasik20 napisał(a):Tak na marginesie to chipowanie TDI jest bezpieczne?
Powiedzmy takiego Seata Ibize 1.9TDI 130km > 170km.


Tak, jeżeli robi to ktoś znający się na rzeczy. Kolega ma zachipowaną Borę z 130 KM na ~ 170 no i przyznać muszę, że efekt jest bardzo przyzwoity. Różnica jest i to znaczna.
Z tej trójki wziąłbym zdecydowanie Leona z silnikiem ARL 150 KM i chip na coś ~ 200 KM.
Na allegro nie tak dawno widziałem takiego, cena 25 tyś.
"... wypadki drogowe powstają dlatego, że dzisiejsi ludzie jeżdżą po wczorajszych drogach jutrzejszymi samochodami z pojutrzejszą prędkością..."
stasiowski121
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2201
Miejscowość: Podkarpacie
Auto: VW T4/Audi 80 B4/Passat B3
Silnik: 2.5 TDI AXG
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

29 Lis 2010, 19:42

jiGsaw napisał(a):Jak tyle mu palił po mieście to musiał baaaardzo ostro jeździć. Zaufaj mi, wiem co piszę. Przy delikatnej jeździe 2.8 wcale nie spali więcej jak 2.0. Różnica będzie symboliczna, max litr. Kumpel miał 2.8, przy ostrej jeździe po mieście 14 - 15l. 2.0 jak będziesz pałował też tyle wciągnie, a różnica w osiągach duża. Po prostu aby rozpędzać się sparawnie to 2.0 musisz kręcić do 2.5tys obrotów albo nawet do 3tys, a takie 2.8 wystarczy kręcić do 2tys.


co wy diesle macie w tych bmkach? po kija kupować prawie 3litrową bestię i poza 2krpm nie wyjezdzac?

osobiscie uwazam e36 za starocie i albo dolożyłbym do e46, albo poszedł we wspomnianą hondę czy Leona. a co do spalania - czego nie wybierzesz, auta z mocą 150-200KM wypić swoje muszą :)
hesus
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 89
Miejscowość: Silesia
Auto: Is200

29 Lis 2010, 22:10

No tak, bmw przesrane maja zima, dzisiaj widzialem kilka bmw jak nie mogly dac rady na sniegu... szukalem, ale nic ciekawego nie znalazlem procz tej [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

a co powiecie o Seacie Ibiza 1.9 TDI 130km 2003-2005?
Robus
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 158
Przebieg/rok: 8tys. km
Auto: Matiz
Silnik: 0.8i
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

29 Lis 2010, 22:18

Radzi sobie nieźle, mały samochodzik, dość duży, jak na jego wymiary i masę, moment obrotowy sprawia, że samochód dość przyzwoicie się zbiera.
"... wypadki drogowe powstają dlatego, że dzisiejsi ludzie jeżdżą po wczorajszych drogach jutrzejszymi samochodami z pojutrzejszą prędkością..."
stasiowski121
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2201
Miejscowość: Podkarpacie
Auto: VW T4/Audi 80 B4/Passat B3
Silnik: 2.5 TDI AXG
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

29 Lis 2010, 22:20

hesus napisał(a):
jiGsaw napisał(a):Jak tyle mu palił po mieście to musiał baaaardzo ostro jeździć. Zaufaj mi, wiem co piszę. Przy delikatnej jeździe 2.8 wcale nie spali więcej jak 2.0. Różnica będzie symboliczna, max litr. Kumpel miał 2.8, przy ostrej jeździe po mieście 14 - 15l. 2.0 jak będziesz pałował też tyle wciągnie, a różnica w osiągach duża. Po prostu aby rozpędzać się sparawnie to 2.0 musisz kręcić do 2.5tys obrotów albo nawet do 3tys, a takie 2.8 wystarczy kręcić do 2tys.


co wy diesle macie w tych bmkach? po kija kupować prawie 3litrową bestię i poza 2krpm nie wyjezdzac?

osobiscie uwazam e36 za starocie i albo dolożyłbym do e46, albo poszedł we wspomnianą hondę czy Leona. a co do spalania - czego nie wybierzesz, auta z mocą 150-200KM wypić swoje muszą :)


A w miejskim ruchu ja swoją kręcąc do 2.5 tys obr podczas rozpędzania nieraz muszę dohamowywać, bo jakaś maruda z przodu nie daje rady, więc możesz teraz sobie wyobrazić mniej więcej jak jest w 2.8... także jak nie ma sensu kręcić to po co ma palić więcej i hamulce sobie niszczyć? 2.8 kręcąc do 2 tys rozpędza się dynamicznie na tyle, że podczas jazdy użytkowej w zupełności wystarczy. Kręci się w trzech przypadkach - wyprzedzanie (zależnie od sytuacji i upodobań), wyścig, no i fantazja. :mrgreen: A że rzędowa szóstka ma dźwięk itp. jakie ma to fantazjować się chce :razz:
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW