21 Maj 2021, 06:44
Silnik M51 tds, średnio po 10 latach ma problemy z cieknącą pompą wtryskową. Trzeba uszczelniać. Nastawnik zregenerować, lub kupić nowy (Bosch). Spokój na następne 10 lat.
Co do silnika M57 (2,5d), to prawda, że to już jest CR. Jednostka generująca trochę większą moc i jest żwawsza od tedeesa.
Co do jego awaryjności... nie nazwałbym tego tak. Urywające się klapki wirowe w kolektorze ssącym jest łatwo usunąć. Są do kupienia gotowe zestawy naprawcze (zaślepki).
A niedomagania, czy awarie przekaźnika świec żarowych, to nie tylko w tym, ale i w nowszych wersjach silnikowych występują.
Myślę, że wadą tego silnika jest to, że wkrótce pojawił się M57 rozwiercony do 3 litrów. A później jeszcze bardziej zmodyfikowane o większej mocy i podobnym zużyciu paliwa.