31 Mar 2015, 21:30
W tym budżecie kupisz już 523i z pierwszych lat produkcji, a 520I to już od koloru do wyboru masz, ale nie warto się nim interesować.
Rynek tych aut jest zalany przez sporą ilość szrotów, ale przy odrobinie szczęścia możesz kupić zadbany egzemplarz. trzeba tylko uważnie szukać.
Jak byś oglądał jakiś egzemplarz, koniecznie zwróć uwagę na stan zawieszenia. W czasie poszukiwania mojego egzemplarza, zauważyłem, ze sporo ludzi sprzedaję ten samochód gdy zawieszenie jest na wykończeniu i trzeba sporo zainwestować w jego naprawę. Po za tym zwróć uwagę czy silnik osiąga odpowiednią temperaturę(wskazówka idealnie w pionie) i czy Visco działa. Podczas jazdy, sprawdź czy ma moc w dolnym zakresie obrotów, słuchaj czy nie klekocze Vanos i czy nie słychać jakiś stuków podczas przyśpieszania i jazdy z stało prędkością z układu napędowego.
Sprawdź czy wszystkie elementy elektryki pokładowej działają. Nie daj sobie wmówić, ze klima jest do nabicia i będzie działać, jeśli nie działa, to mogą czekać Cię spore wydatki.
Pozostaje kwestia korozji, zwróć uwagę na łączenie progów z przednimi nadkolami(same nadkola też) miejsca na lewarek i pod nakładkami, tylną klapę i ranty drzwi. Nie raz zdarza się rdza na masce.
Najlepiej zabierz kogoś, kto zna się na tych autach i pojedź na kontrole do warsztatu.
Jakieś dwa tygodnie temu, miałem jeszcze namiar na fajne E39 523i za 10tyś, ale się sprzedało niestety.