BMW E46 318i 1.9 118KM 1998 r. + Turbo i LPG + tuning wizualny

20 Lip 2019, 23:55

Witam, mam 18 lat z hakiem i zaczynam swoją przygodę z motoryzacją. ( Oryginalnie to informatyk jestem, lecz szukam jakiegoś "odrywnika" od tego kompa bo mi to nie wychodzi na dobre )

Mam otóż wiele pytań dotyczących legalności poszczególnych modyfikacji które planuje zrobić. Więc chętnych proszę zrobić sobie popcorn , bo się trochę rozpiszę. :naughty:

Kupiłem właśnie podaną w temacie bmke :happy: , i nie powiem, ładna aczkolwiek może być jeszcze ładniejsza oraz wydajniejsza. :piwo:

1. Co pierwsze zrobić ? Turbo czy LPG ? A może jednocześnie żeby nie nawalać sobie niepotrzebnej roboty ? Czy jest sens gazować uturbione lub na odwrót ?
Jak wtedy wygląda przegląd techniczny i sprawy z ubezpieczycielem ?
Zdaje sobie sprawę, że za tą stokową bmke ubezpieczyciel pierdnął 4 kafle za rok :cry: ( i prawdopodobnie cena wzrośnie ) , ale koszty nie są mi straszne, a jak ktokolwiek powie, że trzeba było se kupić lepszy samochód a nie modować takiego grata niech sobie pójdzie wre :x

2. Czy byłbym w stanie sam założyć turbo ? Lubie przygody, i uczyć się na błędach. Lecz jeśli ma mnie to wpakować w 2-3 krotne większe wydatki to wole dać komuś do zrobienia kto się zna. LPG na 100% do gazownika dam, i to bez dyskusji.

3. Czy byłby ktoś na tyle miły :D by dopisał do tej listy ( lub usunął ), części potrzebne / mile widziane w soft uturbianiu / ew. hardzie (o ile no dosłownie nie zbankrutuje) ? Jakie średnice rur nierdzewnych ? No nie powiem jestem nadal zielony w temacie :mrgreen: a kto pyta nie błądzi

- Turbo (ofc, ale narazie nie mam nic na oku)
- Duży intercooler 600 x 300 x 76 mm z gęstym rdzeniem
- Spływ olejowy CNC do turbo i obudowy rozrządu
- Sekwencyjny zawór blow off typu SQV - podłącz i zapomnij
- Pompa paliwa typu 040 wewnętrzna
- Porządny zawór wastegate
- Zbrojony wąż spływu olejowego turbosprężarki
- Restryktor olejowy turbosprężarki
- Złącze elastyczne wydechu
- Zaworek MBC do regulacji doładowania
- Uszczelki kolektora wydechowego
- Złącza vband na układ wydechowy
- Świece zapłonowe NGK


4. Czy wide body kity są legalne w Polsce ? Bo myśle o tym pierwszym projekcie jako dzienną bryczkę, i chodzi mi o to czy niebiescy by się nie czepiali przy pierwszej lepszej prostej . :P

Otóż mam na oku, znalezioną u znajomego Rocket Bunny do E46 ze starego projektu, który się tylko kurzy a nie ma co z nim zrobić.
Co do montażu to jestem pewien że założyć będę potrafił, aczkolwiek proszę o jakieś wskazówki, zanim zacznę cokolwiek wiercić. :happy:

5. Oklejanie...
-Lamp (nielegalne) , myślałem o vinylu kameleon, lecz z tego co się orientuje bym zrywał przy pierwszej lepszej kontroli

- Całego auta :naughty: [link do oferty na Allegro wygasł]
Nie tylko dla wyglądu czy możliwości zerwania winyli, ale też w celu ochrony oryginalnego lakieru (samochód nie bity).
Czy taki mieniący się winyl nie raziłby w oczy ? A przede wszystkim czy niebiescy by nie zabrali dowodu za to, bo z tego co widzę jest chyba matowy a więc nie odbija światła jak chromowy winyl.
Żeby nabrać wprawy najpierw będę lepił zwykłymi winylami a później wezmę się za oklejanie drzwi, potem tyłu a na koniec frontu.

- wnętrza - tu raczej problemów nie ma ?

5. Opony, i felgi - wszystko raczej jasne, jednak jeśli poszerzę karoserie, to czy koła mogą wystawać do poszerzenia, czy do oryginalnej linii ?
Na oponach nie zamierzam oszczędzać, ktoś coś poleci ? Felgi 17/18"

Jak mi coś wpadnie do głowy to dopisze, :ok: liczę na waszą pomoc... Z góry dziękuje :mrgreen:
Favudd
Obserwowany
 
Posty: 2

22 Lip 2019, 08:00

Ten silnik nie wytrzyma uturbienia wiec juz kiszka z Twojego projektu. Czy zdajesz sobie sprawę że taki projekt pochłonie ok 50k?
Wiem ze jesteś młody i tylko marzysz bo naogladaleś sie jutubów i finalnie nic nie zrobisz.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16663
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

22 Lip 2019, 08:24

Mylałem że dużo rzeczy widziałem ale takie coś pierwszy raz :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10947
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

22 Lip 2019, 11:27

Kao napisał(a):Ten silnik nie wytrzyma uturbienia wiec juz kiszka z Twojego projektu.

Akurat się uzbroję, i "zakevlaruje" poszczególne części silnika, przeniesienie napędu i inne pierduły.

Wiem ze jesteś młody i tylko marzysz bo naogladalem sie jutubów i finalnie nic nie zrobisz.

Teraz może bym nie uturbiał, tylko założył body kit, i trochę folii. Później LPG, a na koniec turbo. Gdyż jednak skończą mi się wakacje, a w szkole będę 7-19 to nie będzie sensu nic przy tym samochodzie robić ;p
Favudd
Obserwowany
 
Posty: 2

22 Lip 2019, 12:25

Chyba nie sądzisz że bez totalnie żadnego doświadczenia sam sobie wykonasz te mody? Zresztą nie ma sensu ciągnąć tematu..... powodzenia
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16663
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Nowa Mazda CX-3
    Nowy kompaktowy SUV - Mazda CX-3 – debiutuje podczas targów motoryzacyjnych w Los Angeles. CX-3 jest piątym modelem z nowej generacji samochodów Mazdy wyposażonych w technologię SKYACTIV i zaprojektowanych w myśl filozofii ...