Witam, mam 18 lat z hakiem i zaczynam swoją przygodę z motoryzacją. ( Oryginalnie to informatyk jestem, lecz szukam jakiegoś "odrywnika" od tego kompa bo mi to nie wychodzi na dobre )
Mam otóż wiele pytań dotyczących legalności poszczególnych modyfikacji które planuje zrobić. Więc chętnych proszę zrobić sobie popcorn , bo się trochę rozpiszę.
Kupiłem właśnie podaną w temacie bmke
, i nie powiem, ładna aczkolwiek może być jeszcze ładniejsza oraz wydajniejsza.
1. Co pierwsze zrobić ? Turbo czy LPG ? A może jednocześnie żeby nie nawalać sobie niepotrzebnej roboty ? Czy jest sens gazować uturbione lub na odwrót ?
Jak wtedy wygląda przegląd techniczny i sprawy z ubezpieczycielem ?
Zdaje sobie sprawę, że za tą stokową bmke ubezpieczyciel pierdnął 4 kafle za rok
( i prawdopodobnie cena wzrośnie ) , ale koszty nie są mi straszne, a jak ktokolwiek powie, że trzeba było se kupić lepszy samochód a nie modować takiego grata niech sobie pójdzie wre
2. Czy byłbym w stanie sam założyć turbo ? Lubie przygody, i uczyć się na błędach. Lecz jeśli ma mnie to wpakować w 2-3 krotne większe wydatki to wole dać komuś do zrobienia kto się zna. LPG na 100% do gazownika dam, i to bez dyskusji.
3. Czy byłby ktoś na tyle miły
by dopisał do tej listy ( lub usunął ), części potrzebne / mile widziane w soft uturbianiu / ew. hardzie (o ile no dosłownie nie zbankrutuje) ? Jakie średnice rur nierdzewnych ? No nie powiem jestem nadal zielony w temacie
a kto pyta nie błądzi
- Turbo (ofc, ale narazie nie mam nic na oku)
- Duży intercooler 600 x 300 x 76 mm z gęstym rdzeniem
- Spływ olejowy CNC do turbo i obudowy rozrządu
- Sekwencyjny zawór blow off typu SQV - podłącz i zapomnij
- Pompa paliwa typu 040 wewnętrzna
- Porządny zawór wastegate
- Zbrojony wąż spływu olejowego turbosprężarki
- Restryktor olejowy turbosprężarki
- Złącze elastyczne wydechu
- Zaworek MBC do regulacji doładowania
- Uszczelki kolektora wydechowego
- Złącza vband na układ wydechowy
- Świece zapłonowe NGK
4. Czy wide body kity są legalne w Polsce ? Bo myśle o tym pierwszym projekcie jako dzienną bryczkę, i chodzi mi o to czy niebiescy by się nie czepiali przy pierwszej lepszej prostej .
Otóż mam na oku, znalezioną u znajomego Rocket Bunny do E46 ze starego projektu, który się tylko kurzy a nie ma co z nim zrobić.
Co do montażu to jestem pewien że założyć będę potrafił, aczkolwiek proszę o jakieś wskazówki, zanim zacznę cokolwiek wiercić.
5. Oklejanie...
-Lamp (nielegalne) , myślałem o vinylu kameleon, lecz z tego co się orientuje bym zrywał przy pierwszej lepszej kontroli
- Całego auta
[link do oferty na Allegro wygasł]Nie tylko dla wyglądu czy możliwości zerwania winyli, ale też w celu ochrony oryginalnego lakieru (samochód nie bity).
Czy taki mieniący się winyl nie raziłby w oczy ? A przede wszystkim czy niebiescy by nie zabrali dowodu za to, bo z tego co widzę jest chyba matowy a więc nie odbija światła jak chromowy winyl.
Żeby nabrać wprawy najpierw będę lepił zwykłymi winylami a później wezmę się za oklejanie drzwi, potem tyłu a na koniec frontu.
- wnętrza - tu raczej problemów nie ma ?
5. Opony, i felgi - wszystko raczej jasne, jednak jeśli poszerzę karoserie, to czy koła mogą wystawać do poszerzenia, czy do oryginalnej linii ?
Na oponach nie zamierzam oszczędzać, ktoś coś poleci ? Felgi 17/18"
Jak mi coś wpadnie do głowy to dopisze,
liczę na waszą pomoc... Z góry dziękuje