06 Mar 2017, 19:45
Witam co do chip tuningu powiem tak posiadam 2 samochody z chip.
Seat Altea XL 105KM SERIA i posiada chip na 140KM
zalety:
- mniejsze spalanie
- większy moment obrotowy
- powiem szczerze 105KM a 140KM robi duża różnice
Drugi samochód to właśnie
BMW E46 2002r. 150KM SERIA + CHIP 184KM
Kupiłem ten samochód w Niemczech i był już z Chip-em, ale powiem Ci że różnica jest ogromna spalanie na trasie spada mi na 4,2-4,5L cykl mieszany 5-6L zależy od stylu jazdy moc tez daje się odczuć przy wyprzedzaniu.
No ale zacznijmy od rozważania Chip i jego wada/zaleta. Dużo osób boi się samego słowa Chip w rzeczywistości nic strasznego o ile robi się to z głową i ktoś o tym ma pojęcie. Jeśli planujesz kupić Chip z allegro to sobie głowy nie zawracaj. Chip powinien być robiony do każdego samochodu osobno na tyle ile jego stan mechaniczny pozwala, trzeba wymienić części które mogą być za słabe do zwiększenia mocy itp całość nawet może Cię wynieść ponad (1 tys zł ). Co do sprzęgła nie patrzyłbym na to ze szybciej padnie wszystko zależy od stylu jazdy. Chip lubi wysokie obroty. Jak będziesz katować BMW czy każdy inny samochód to wszystko Ci padnie dużo szybciej. Jeśli chodzi Ci tylko o mniejszy silnik 2.0 ale z większą mocą to owszem polecam to rozwiązanie ALE Z GŁOWĄ !!!