BMW E46 320

27 Kwi 2010, 22:11

Witam . Samochod BMW E46 320

Od pewnego czasu mam male problemy z samochodem mianowicie:

Rano podczas odpalania samochodu po calonocnym pobycie w garazu samochod po odpaleniu wydaje lekko metaliczn dzwiek przez okolo 5-10sek po czym ustaje . Dzieje sie to tak tylko na zimnym silnku przez kilka chwil. Samochod nie ma problemow z moca , nie kopci , oleju nie bierze, nie faluje, wkreca sie idealnie na oborty. Myslalem ze to rolki napinacza wiec je wymienilem ale nadal to samo...

Zauwazylem ze moze to byc cos od sprzegla bo np gdy zaciagne reczny i lekutko puszczam sprzeglo to slysze identyczny odglos (ale tez tylko na zimnym)! Na zgaszonym silniku podczas wysprzeglania rowniez slychac liciutki metaliczny odglos?


Czy to moze byc lozysko oporowe? tylko dlaczego taki lekki pisk wystepowal by na biegu jalowym ? MA ktos jakis pomysl
Ostatnio edytowany przez Przemoo18 28 Kwi 2010, 09:15, edytowano w sumie 2 razy
Przemoo18
Nowicjusz
 
Posty: 11
Miejscowość: Oswiecim
  • 27 Kwi 2010, 22:55

    Myślę że popychacze hydrauliczne zaworów do wymiany..
    rafi195
    Aktywny
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 284
    Miejscowość: małopolska

    28 Kwi 2010, 00:06

    dodam jeszcze moze to ze zaczelo sie to dziac od momentu wymiany oleju


    Zalalem castrol 0w40 czyli taki jak byl wczesniej. Moze to byc jakis "lewy " olej?

    no i czemu gdy popuszczam sprzeglo tez to wystepuje?


    Drogie sa takie popychacze ?


    tutaj film jak to wyglada.... i ciekawostka jest to ze nie dzieje sie to odrazu tylko po kilku sekundach

    [youtube]https://www.youtube.com/watch?v=pP4z-vZOGFs[/youtube]

    [ Dodano: Sro Kwi 28, 2010 12:41 ]
    ma ktos jakis pomysl? czy to moze byc rzeczywiscie wina oleju?
    Przemoo18
    Nowicjusz
     
    Posty: 11
    Miejscowość: Oswiecim

    29 Kwi 2010, 22:46

    Często się tak dzieje po zmianie oleju ..a napewno jeżdził przedtem na tym oleju co podałeś 0W40. może był inny 10W
    rafi195
    Aktywny
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 284
    Miejscowość: małopolska

    07 Maj 2010, 17:34

    No wlasnie ze nie wiem dokladnie na czym samochod jezdzil bo przywiozlem go z Niemiec. i nie bylo nalepek. Kazali wlac 0w40 edge wiec tak zrobilem... Napewno nie bylo tam 10w40 bo w tych silnikach sie je bardzo rzadko stosuje i nie przy tym przebiegu. MOgl byc 5w30 ..

    Zauwazylem ze samochod po wymianie oleju znacznie szybciej sie mi nagrzewa tzn...
    wczesniej wskazowka w pioinie ladowala po 3,5km a teraz w tych samych warunkach(temp) jest juz po 2-2,5km auto teoretycznie nagrzane... CZy to tez moze miec jakis zwiazek?


    Zapytam jeszcze o jedna rzecz. Jesli rzeczywisie samochod jezdzil na 5w30 a wlalem 0w40 to moglem cos uszkodzic albo zajechac bo sie boje:/ a autko chodzi idealnie juz na cieplym.

    Prosze o odp
    Przemoo18
    Nowicjusz
     
    Posty: 11
    Miejscowość: Oswiecim

    09 Maj 2010, 09:17

    Co do oleju może się grzać po zmianie szybciej wolniej..
    a co do zmiany to raczej nic się nie powinno stać,,ale jaki przebieg masz ja bym wlał 5W 40 i zobacz wtedy..
    rafi195
    Aktywny
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 284
    Miejscowość: małopolska
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
      Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...
      Mercedes AMG C-Coupe DTM testowany przez Roberta Kubicę
      Robert Kubica ma za sobą pierwsze testy Mercedesa AMG C-Coupé DTM na torze Ricardo Tormo nieopodal Walencji. Polski kierowca musiał oswoić się z obcą mu charakterystyką prowadzenia samochodu wyścigowego DTM - najpopularniejszej ...

    09 Maj 2010, 11:35

    Zdemontuj pasek i sprawdź czy ten dźwięk się pojawi. Sprawdź czy śruba centralna w wale korbowym jest dokręcona. Olej wymienia się na letnim silniku. Wymiana oleju na rozgrzanym na max silniku prowadzi do kłopotów.
    Osobiście nie kupuję produktów firmy Castrol w Polsce.
    andrzej_124
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1704

    11 Maj 2010, 18:42

    przebieg 180 tysi . Silnik na cieplym pracuje idealnie. nie ma klekotu . Na jalowym praktycznie nie slyszalny. Idealnie sie wkreca na obroty. innych objawow brak..

    Paski juz sciagalem i to samo nadal.

    Moze byc olej za rzadki i jest slabe smarowanie ale to tylko moje amatorskie przypuszczenia...

    Zastanawiam sie nad zmiana na 5w50 VR 1 valvoline

    [ Dodano: Sob Maj 15, 2010 14:18 ]
    Nagralem 2 filmm.. z dzis. Auto stalo 3 dni bez odpalenia.. i ak jak mowilem im dluzszy postoj tym dluzszy pisk.. Tutaj filmik

    [youtube]https://www.youtube.com/watch?v=z7t_WnSZTrQ[/youtube]


    Prosilbym o zwrocenie uwagi od 53sek filmiku. Wtedy to na zaciagnietym recznym probuje ruszyc i ten pisk wlasnie wtedy sie uaktywnia ale tez tylko na zimnym!

    moze ten filmik cos wiecej mowi. kurcze ja sie dalej upieram przy oleju ;/


    a moze nie bojmy sie tego powiedziec . SIlnik sie "konczy" ?
    Przemoo18
    Nowicjusz
     
    Posty: 11
    Miejscowość: Oswiecim

    19 Maj 2010, 19:30

    ale pomyslmy logicznie 180 tys i 0w40 dla mnie cos tu smierdzi a powiedz jeszcze ktory to rocznik bo z niemiec wiekszosc licznikow jest cofane a ja bym przypuszczal ze tam bym 10w40 a nie 0w40, moj znajomy ma 3 letnie auto i ma wypisane ze ma lac 5w40
    kamilszczak01