BMW e46 330CI vs vw passat b5FL

07 Maj 2011, 13:11

Witam,

Staję teraz przed wyborem kupna auta w anglii. Nie jestem wielkim znawcą motoryzacyjnym więc miałbym do Was drodzy forumowicze kilka pytań odnośnie tych aut.

Najbardziej interesuje mnie 2drzwiowe e46 z 3litrowym silnikiem benzynowym, może spalanie nie za bardzo mi w tym aucie odpowiada, ale coś za coś :twisted: Niestety ze względu na mój wiek, w anglii niechętnie będą chcieli mi ubezpieczyć to auto, a jeśli już ktoś się tego podejmie, koszt ubezpieczenia wyniesie tyle co auto. Tak więc pod uwagę biorę jeszcze passata 1.9TDI. Niestety na forach sporo czytałem o tym aucie i sporą bolączką są pompowtryski, które potrafią sobie od tak paść. Ich wymiana do najtańszych nie należy, tak więc moje pytanie brzmi czy warto brać diesla na pompowtryskach ? Czym różni się passat z nimi od passata bez ? Rozmawiałem także z kilkoma osobami i polecali mi silnik benzynowy, stąd mój wybór upragnionej przeze mnie trójeczki. Podobno w benzynach jest mniej elektroniki, mniej rzeczy które mogą paść oraz części są znacznie tańsze. Jak to ma się do realiów ? Co Wy byście polecali ? Trójką jestem tak zafascynowany ze za ubezpieczenie dałbym nawet te 3 tys funtów ile mniej więcej krzyczą, tylko jak to ma się później z dalszą eksploatacją?

pozdrawiam,
desire1991
desire1991
Nowicjusz
 
Posty: 2
Miejscowość: Wrocław

07 Maj 2011, 14:24

1.9 TDi 90 i 110Km to sa te starsze motory na zwyklej pompie wtryskowej, klekoczace bez common rail, slynnne pompowtryski to motory z Common Rail 100, 115 i 130KM, pala pewnie troche mniej, duzo ciszej pracuje silnik.

W Anglii jest chyba duzo lepsze paliwo niz w PL wiec az tak nie powinny wtryskiwacze padac, chociaz nie wiem.

3.0 benzyna w BMW jakies tam koszty eksploatacji tam ma, ale w dieslu z 200k km, to ci moze juz naprawde sporo rzeczy pasc, wtryskiwacze, pompa wtryskowa, turbina czy sprzeglo + dwumas.

BMW generalnie ma troche wyzsze koszty utrzymania od innych marek, ale diesel z przebiegiem, tez do tanich nie nalezy w utrzymaniu.

No dobra, za duza pojemnosc, chca zebys placil wyzsze ubezpieczenie, to nie mozesz poszukac jakiegos innego autka z mocnym motore, ale nie koniecznie duzej pojemnosci? Jakas 1.8 czy 2.0 doladowana benzyne? Chocby Passat 1.8 turbo, jak juz chcesz Passata, nie robiac jakis mega przebiegow, to taka benzyna bedzie tansza w ekslopatacji od diesla z nabitymi 200-300k km. Seat Leon Cupra 1.8 20V turbo ma cos kolo 180-190 km pod maska. Albo nawet Subaru Impreze, czesto na allegro sa poprzerabiane angliki, pewnie grosze na wyspach kosztuje taka Impreza 7-8 letnia.
Czimi
Stały forumowicz
 
Posty: 2099
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: W210 220 CDI

07 Maj 2011, 14:34

Czimi
1.9 TDi 90 i 110Km to sa te starsze motory na zwyklej pompie wtryskowej, klekoczace bez common rail, slynnne pompowtryski to motory z Common Rail 100, 115 i 130KM, pala pewnie troche mniej, duzo ciszej pracuje silnik.

Bzdura, TDI 100, 115 , 130 i 150 to są silniki na pompowtryskach (PD), one nie maja Comon Raila, nie ma 1.9 z CR, Z CR jest tylko 2.0TDI i 1.6TDI.
STI 440hp / 660NM
RS4 B7 Avant 420hp
Legacy 3.0 Spec B 245hp
MajkPZM
Zaawansowany
 
Posty: 778
Miejscowość: Kraków

07 Maj 2011, 14:35

MajkPZM napisał(a):Czimi
1.9 TDi 90 i 110Km to sa te starsze motory na zwyklej pompie wtryskowej, klekoczace bez common rail, slynnne pompowtryski to motory z Common Rail 100, 115 i 130KM, pala pewnie troche mniej, duzo ciszej pracuje silnik.

Bzdura, TDI 100, 115 , 130 i 150 to są silniki na pompowtryskach (PD), one nie maja Comon Raila, nie ma 1.9 z CR, Z CR jest tylko 2.0TDI i 1.6TDI.


Na pewno sa bez CR? Jak tak to sorry, bo myslalem ze one z CR sa.
Czimi
Stały forumowicz
 
Posty: 2099
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: W210 220 CDI

07 Maj 2011, 14:38

Na pewno, VAG wprowadzil CR chyba dopiero w 2008 roku do swoich samochodów, pierwszym silnikiem z CR był 2.0TDI 170hp. 1.9TDI nigdy nie miał CR, te nowsze były na pompowtryskach a starsze 1.9TDI na pompie rotacyjnej.
STI 440hp / 660NM
RS4 B7 Avant 420hp
Legacy 3.0 Spec B 245hp
MajkPZM
Zaawansowany
 
Posty: 778
Miejscowość: Kraków

07 Maj 2011, 16:03

Dodam tylko,że w Golfie IV był stosowany pompo -wtrysk 90 KM,ale tylko przez rok(nie pamiętam ,które lata),oznaczenie silnika z PD to ANU.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8606
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

07 Maj 2011, 16:06

Jezusie jakie farmazony :roll: silników 1Z 90km oraz AFN/AVG 110km na pompie rozdzielaczowej, nie były montowane w 3BG(po lifcie). Montowane były tylko i jedynie na PD z pompowtryskiwaczami BOSCH, które cieszą się dużą trwałością. Jak będziesz szukał to tylko wersje 130km albo 145km(taką wersję ma użytkownik Seba TDI), jeszcze powinieneś rozważyć E46 z 2.0 150km na CR brat kolegi taką ma i jest bardzo zadowolony.
adammtv
Aktywny
 
Posty: 286
Miejscowość: Złoty Stok

07 Maj 2011, 17:05

Moim zdanie dużo lepszym wyborem jst BMW.
Silnik kulturalnie pracuje a nie jak traktor w VW, napęd - nieporównywalnie lepiej prowadzi sie BMW, poza tym wygląd choc to kwestia gusto to BMW wg mnie wygląda super przy Passacie.
fiko7
Stały forumowicz
 
Posty: 1162
Miejscowość: Białystok

07 Maj 2011, 17:12

fiko7 napisał(a):Moim zdanie dużo lepszym wyborem jst BMW.
Silnik kulturalnie pracuje a nie jak traktor w VW, napęd - nieporównywalnie lepiej prowadzi sie BMW, poza tym wygląd choc to kwestia gusto to BMW wg mnie wygląda super przy Passacie.
-----Oczywiście,że tak.Jeden z moich braci zamierza kupić w niedalekiej przyszłości auto,przedstawiłem mu tylko jedną propozycję (a Mercedesa nie chce).Jest to BMW E46 Z 3 litrowym Dieslem,konkurencji w tym segmencie ja nie widzę,też wybrałbym to auto ,ale tylko z tym silnikiem,im młodsze, tym lepiej :!:
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8606
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)