BMW E46 diesel do 12 tysiecy ? Skarbonka czy dobre auto ?

12 Gru 2015, 20:26

Witam, przymierzam sie do zmiany auta, moja uwage przyklula Bmka E46 z silnikiem diesla 2.0. Od zawsze to auto podobalo sie mi na zewnatrz jak i w srodku. Po za tym zawsze lubilem te marke. Jedyna wada jak dla mnie (bo dla innych ogromna zaleta) jest tylni naped. Mieszkam w takich okolicach gdzie w zimie niekiedy nie mozna sie ruszyc, takze pewnie z takim autem bylbym juz calkiem uziemiony, ale marzenia trzeba spelniac, tak wiec prosze abyscie doradzili mi cos na temat tego samochodu jak tez napisali na co uwazac i czy wgl warto szukac czegos takiego do 12 tysiecy. Czekam na odpowiedzi. Pozdrawiam.
Lovelas
Nowicjusz
 
Posty: 14
Auto: Citroen Xsara II

12 Gru 2015, 20:50

Szukać, ale benzyniaka a potem założyć gaz.
BrutusM
Początkujący
 
Posty: 125
Auto: Japonia
Skrzynia biegów: Manualna

12 Gru 2015, 20:52

Czyli calkiem mam zrezygnowac z diesla ?
Lovelas
Nowicjusz
 
Posty: 14
Auto: Citroen Xsara II

12 Gru 2015, 20:54

A czemu ma to być diesel?
Robisz aż tak dużo kilometrów,że musi być diesel?
Kieł
Stały forumowicz
 
Posty: 2420
Auto: Nie mam

12 Gru 2015, 21:05

W zasadzie tak, jezdze codziennie ok po 100km, zazwyczaj cykl mieszany.
Lovelas
Nowicjusz
 
Posty: 14
Auto: Citroen Xsara II

13 Gru 2015, 14:46

Benzyniaki są bardziej udane w BMW, będą miały mniejszy przebieg, są cichsze, mają lepsze osiągi, koszy paliwa w przeliczeniu na 100km wyjdą podobnie, a 2.0d ma kilka wad, które mogą wyjść i ich naprawa tania nie będzie. Celowałbym mimo wszystko w benzynę min. 2.0 R6 i do tego LPG. Jak diesel to innej marki.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne


13 Gru 2015, 15:54

Jak patrze na ogloszenia to z tego co widze do takiej kwoty ciezko bedzie znalezc silnik R6, duzo jest tych 1.8 czy 1.9 118km. Zdaje sobie z tego sprawe, ze w dieslu (zajezdzonym dieslu) ma sie co psuc i co za tym idzie te naprawy moga byc bardzo kosztowne. Nigdy nie jezdzilem benzyniakiem tym bardziej w gazie. Nie chce sie po prostu naciac. Jak wychodzi spalanie takiej R6 z instalacja gazowa np ?
Lovelas
Nowicjusz
 
Posty: 14
Auto: Citroen Xsara II

13 Gru 2015, 16:28

Lovelas napisał(a):. Jak wychodzi spalanie takiej R6 z instalacja gazowa np ?

10-13/100
Nie szukaj n42/n46/m43(R4) Bo te silniki nie mają najmniejszego sensu, w tym budżecie porozglądaj się za m52b20, teoretycznie powinieneś coś wartego uwagi znaleźć.
Dopamine
Aktywny
 
Posty: 279
Przebieg/rok: 5tys. km
Auto: Elise k20z4 in progress
Silnik: K20Z4
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

13 Gru 2015, 16:35

Jeszcze mi powiedzcie czy ten silnik M52B20 nie jest bardzo drogi w remoncie jesli cos w nim padnie.
Lovelas
Nowicjusz
 
Posty: 14
Auto: Citroen Xsara II

13 Gru 2015, 18:00

Może coś dokładniej? Remont silnika to dosyć rozległe określenie, zdanie jeśli coś w nim padnie też nie pomaga :P
Ceny poszczególnych części sprawdź sobie tutaj: czescidobmw.pl
Robocizna różnie, zależy od tego gdzie mieszkasz i u kogo robisz.(Duh ^^)
Dopamine
Aktywny
 
Posty: 279
Przebieg/rok: 5tys. km
Auto: Elise k20z4 in progress
Silnik: K20Z4
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

13 Gru 2015, 18:10

Ceny tych czesci jeszcze nie sa takie tragiczne, pomimo wszystko troche sie boje benzyny w dodatku jeszcze 6 cylindrowej. To moze polecicie jakas alternatywe w dieslu tak do 12 tysiecy, zeby to jezdzilo i zeby nie bylo trudnosci znalezc w dobrym stanie.
Lovelas
Nowicjusz
 
Posty: 14
Auto: Citroen Xsara II

13 Gru 2015, 20:19

Uwierz że przedliftowe 320d 136km jest dużo droższe od utrzymania powiedzmy 323i :D Problem z pompą wtryskową VP44 do tego dochodzi problem z pękającymi wałami, urywającymi się klapami gaszącymi... ewentualne koszty naprawy takiego m47 w orzypadku2 awarii wału czy pompy kalkulują się na poziomie kilku tysięcy złotych. Dodam że w takim 320d przebieg będzie sporo większy niż w 320i czy tam 323i. Ja bym szukał benzyny i ją zagazowł albo dozbierał kasy na 330d.
pawel93
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 497
Miejscowość: Gliwice
Prawo jazdy: 13 07 2009
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: BMW e91 335i
Silnik: 335i 306km
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

13 Gru 2015, 21:24

No fakt faktem, wiekszosc ropniakow bd miala nahulane pewnie ok 400 tys, benzynki pewnie ok 200, a to duza roznica. Nie chce trupa, chce auto ktore posluzy mi bez wiekszych awarii i da frajde z jazdy oraz zarazem bd ekonomiczne. Wiem wiem... wymagania duze, i uparlem sie na to BMW mimo niskiej kwoty, ale uwazam ze to auto ma dusze, ze po prostu ma to cos czego inne nie maja ;) Boje sie jedynie zimy i tylnego napedu no ale...
Lovelas
Nowicjusz
 
Posty: 14
Auto: Citroen Xsara II

13 Gru 2015, 21:34

Ja na Twoim miejscu podjechałbym w Twojej okolicy i przejechał się jakimś 318 118konnym. Jest ich więcej, są tańsze od R6. Ktoś zaraz napiszę, że auto 318 to muł. Nie słuchaj go, ma porównywalne przyspieszenie do Accorda VI 1.8 - z tym, że według forumowych speców Honda "jedzie" a BMW "nie jedzie". :lol:
BrutusM
Początkujący
 
Posty: 125
Auto: Japonia
Skrzynia biegów: Manualna

13 Gru 2015, 21:41

Mialem golfa III 75 konnego, teraz mam xsare 90 konna, obydwa byly w dieslu, jezdzilem tez audi a4 b6 1.9 tdi 131 konnym, auto fajne ale niesamowicie sie psuje. Mysle ze 118 konne bmw spokojnie by mi wystarczylo, po za tym ze nie szaleje a jezdze dosc spokojnie,
Lovelas
Nowicjusz
 
Posty: 14
Auto: Citroen Xsara II