E39 zakup

12 Gru 2015, 00:47

Witam,

Jestem zainteresowany kupnem BMW E39 w benzynie po liftingu.
Najbardziej interesują mnie silniki 528i lub 530i (V8 raczej odpadają, bo pewnie są dużo droższe i ciężko cokolwiek w ogóle trafić).

Jaki jest realny przedział cenowy tych konkretnych silników, oczywiście chodzi o bardzo zadbany egzemplarz, nie zajechany itp. W miarę przyzwoite wyposażenie - tempomat, kontrola trakcji, grzane skórzane stołki, elektryczne szyby, komputer pokładowy itp. Dużego ekranu multimedialnego nie musi mieć, bo mam koncepcję na zrobienie swojego na andku.

Czy po przesiadce z Rovera 75 bardzo odczuję po portfelu utrzymanie E39? Jeśli chodzi o koszty napraw.

Pozdrawiam
tom4sh
Nowicjusz
 
Posty: 21
Auto: .

12 Gru 2015, 01:07

Myślę że ok.20-25 tyś kupisz 525 albo 530i.
Szukasz kombi czy sedana ?
Oglądałem kilka e39 jakieś 4 miesiące temu, kolega szukał według schematu że jak droższe to w lepszym stanie i wyszło że na 5 egzemplarzy najtańsze było w najlepszym stanie, było to 3.0d 2002r. aut za 18tyś z dwoma kompletami felg , stargowaliśmy z 19.5 :)
Ogólnie oglądaliśmy sedana za 24 i był w tragicznym stanie, sedany są bardziej poszukiwane i przez to droższe.
Sprzedam :
Volvo v70 03r. d5 PL blachy
Seat Leon 1.6 03r. z niemiec
kyrtapSzn
Początkujący
 
Posty: 230
Prawo jazdy: 30 07 2012
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Golf IV
Silnik: 1.9 115km
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

12 Gru 2015, 01:15

Tylko sedan wchodzi w grę i najpewniej benzyna, ponieważ klekota za bardzo nie chcę (jestem przewrażliwiony na punkcie różnorodnych drgań i wibracji i zastanawiania się czy ten typ tak ma, czy pada dwumas, czy inne rzeczy.

Do tego przebiegów jakichś super nie robię, bo 20 tys. rocznie.
tom4sh
Nowicjusz
 
Posty: 21
Auto: .

12 Gru 2015, 01:24

[link do oferty na Allegro wygasł]

Przykładowe ogłoszenie , nie wiem czy szukasz manuala czy automat
Sprzedam :
Volvo v70 03r. d5 PL blachy
Seat Leon 1.6 03r. z niemiec
kyrtapSzn
Początkujący
 
Posty: 230
Prawo jazdy: 30 07 2012
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Golf IV
Silnik: 1.9 115km
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

12 Gru 2015, 03:13

Wolałbym automat, ale nie mam pojecia jak sie ma sprawa z tymi skrzyniami w E39..
tom4sh
Nowicjusz
 
Posty: 21
Auto: .

12 Gru 2015, 14:23

Ktoś coś?
tom4sh
Nowicjusz
 
Posty: 21
Auto: .
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...
    Mitsubishi Global Small to Mitsubishi Space Star w Europie
    W związku z niespodziewanymi kwestiami prawnymi, związanymi z prawami handlowymi do znaku "Mirage" w Europie, firma Mitsubishi Motors Corporation (MMC) zdecydowała o nadaniu nowej nazwy na Starym Kontynencie modelowi Global ...

13 Gru 2015, 13:26

Nie wiedziałem, że bmw e39 to tak rzadki okaz i nikt nic nie wie o nim :shock:
tom4sh
Nowicjusz
 
Posty: 21
Auto: .

13 Gru 2015, 13:59

Zazwyczaj ludzie kupują manual. Jeśli tutaj nikt Ci nie odpiszę, to pozostaje chyba jedynie napisać na forum 5er...
BrutusM
Początkujący
 
Posty: 125
Auto: Japonia
Skrzynia biegów: Manualna

13 Gru 2015, 14:57

Tzn. automat to nie mus, kwestia tylko jak reaguje pedał gazu, czy przy takiej mocy szarpie do przodu od razu, czy łagodnie?
A koszty utrzymania takiego autka? Brać pod uwagę tylko 528i i 530i czy 525 (192km) również?
tom4sh
Nowicjusz
 
Posty: 21
Auto: .

13 Gru 2015, 15:04

Musisz się przejechać, zobaczyć czy płynnie zmienia biegi czy nie szarpie. Skrzynie są od GM, po 2002 roku teoretycznie zostały poprawione ale tak właściwie nie wiem w jakim stopniu. Padają w nich konwertery, powyżej 100-140 zaczyna lekko szarpać budą. Co ciekawe BMW nie zaleca zmiany oleju w skrzyni a producent skrzyni zaleca :D Dlatego sprawdź czy był zmieniany czy nie.
Spalanie trochę większe(chociaż to zależy od nogi, mało ludzi w polsce wie jak powinno się jeździć automatem) i jest nieco wolniejsza od manuala, ale nic bardzo drastycznego.
Dopamine
Aktywny
 
Posty: 279
Przebieg/rok: 5tys. km
Auto: Elise k20z4 in progress
Silnik: K20Z4
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

13 Gru 2015, 23:25

blackmeritum napisał(a):Skrzynie są od GM,

Skrzynie są GM w 530d i 525d, a w benzynowych są ZF.
Jak dla mnie manuał w e39 jest zdecydowanie lepszy, ale jeśli jesteś zwolennikiem automatów, też nie powinieneś narzekać. Chodź na mega szybkość zmiany biegów nie licz, nie te lata.
Przy oględzinach e39 zwróć uwagę na korozje. Najczęściej występuję na łączeniu progów z nadkolem, klapie bagażnika, masce, rantach drzwi i pod uszczelkami. Zwróć też uwagę na stan zawieszenia, wszelkie stuki i inne odgłosy z jego strony świadczą o jego kiepskim stanie- naprawa może pociągnąć po kieszeni. Silnik powinien pracować równo, nie wywoływać drgań czy dziwnych hałasów. Sprawdź czy działa visco i czy temperatura stoi na 90 po rozgrzaniu.. Sprawdź działanie klimatyzacji i nawiewów i nie daj sobie wmówić, ze klime wystarczy tylko nabić, bo to na 99% ściema. Poza tym sprawdź działanie elektryki pokładowej. Podsumowując podczas jazdy nie powinny Cię niepokoić żadne stuki i hałasy czy to z okolic silnika, przekładni kierowniczej czy też przeniesienia napędu, a moc powinna być rozwijana płynnie. Wybadaj też, co właściciel wie o samochodzie- czy wali ogólnikami czy raczej ma konkretniejsze informacje o samochodzie. Zapytaj też o jakieś rachunki na naprawy. Jeśli coś będzie, to sprawdź w miarę możliwości jakich części właściciel używał do naprawy.
Jeśli jakiś egzemplarz, po wstępnej weryfikacji wypadnie pomyślnie, to zabierz go najlepiej do warsztatu, który ogarnia temat BMW i niech go prześwietlą dokładnie.
Jedną wadą, którą możesz na starcie zauważyć, to słaby hamulec ręczny. Mam trzecią e39 i z kilkoma innymi miałem do czynienia i w żadnej nie działał on do końca dobrze.
528i występował przed liftingiem, po lifcie montowaną silniki z rodzinny m54, całkiem dobre, aczkolwiek ujawnia się w nich apetyt na olej. O tym trzeba pamiętać.
Za 25tyś.zł powinieneś wyrwać doinwestowany egzemplarz, który nie powinien na sam start wciągnąć worka pieniędzy. Jeśli trafisz taki egzemplarz i będziesz go regularnie serwisował, to koszty eksploatacji nie będę gigantyczne(chodź na koszty utrzymania na poziomie przeciętnego auta klasy średniej nie licz) i wszelkie naprawy będą przewidywalne.
Szukaj ładnych egzemplarzy na forach BMW. Skąd jesteś?
Jeśli mowa jeszcze o nawigacji, to jeśli coś chcesz montować sam, to szukaj dedykowanego zestawu, chyba, ze nie będzie Ci przeszkadzać, ze nawigacja zupełnie nie będzie pasować do kokpitu.
pkc
Zaawansowany
 
Posty: 715
Prawo jazdy: 10 08 2004
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: BMW E36 Audi A4 B8
Silnik: 328i 2.0TFSI

13 Gru 2015, 23:57

Ostatnio widziałem na forum bmw do sprzedania auto jednego z klubowiczy. 525i sedan w m paku, na 19` felach z konkretnym wypasem za 25600. Jak jeszce będzie aktualne to wrzucę link.
pawel93
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 497
Miejscowość: Gliwice
Prawo jazdy: 13 07 2009
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: BMW e91 335i
Silnik: 335i 306km
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

14 Gru 2015, 00:05

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
jest taka do wzięcia, jednak jak dla mnie za drogo, tym bardziej, że miesiąc temu chciał sprzedać za 25, a teraz podniósł cenę o kilka tysięcy.
pkc
Zaawansowany
 
Posty: 715
Prawo jazdy: 10 08 2004
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: BMW E36 Audi A4 B8
Silnik: 328i 2.0TFSI

14 Gru 2015, 01:32

Dzięki za szeroką odpowiedź.
Jestem z WLKP.
Odnośnie stacji multimedialnej nie ma problemu, bo taka sama ramka jest w R75 i wystarczy, że całą instalację przełożę do E39.

Myślę, że najbardziej realny okres kiedy kupię (o ile na 100% podejmę decyzję) to będzie po nowym roku, może luty. Teraz nie mam tyle kasy, a wolę mieć coś w razie W po zakupie na dopieszczenie auta.

Jeśli już bym jechał na oględziny to pojechałbym do ASO na przegląd przed zakupowy.

Nie jestem zwolennikiem automatów. Kiedyś po prostu miałem auto w manualu z trochę większą mocą i pedał gazu był bardzo czuły i wystarczyło delikatnie tylko dotknąć i auto już rwało do przodu - nie wiem czy to akurat w tym modelu tak jest, czy to się tyczy każdego auta z większą mocą.

A koszty V8 są dużo większe? I w zakupie i utrzymaniu?
tom4sh
Nowicjusz
 
Posty: 21
Auto: .