blackmeritum napisał(a):Skrzynie są od GM,
Skrzynie są GM w 530d i 525d, a w benzynowych są ZF.
Jak dla mnie manuał w e39 jest zdecydowanie lepszy, ale jeśli jesteś zwolennikiem automatów, też nie powinieneś narzekać. Chodź na mega szybkość zmiany biegów nie licz, nie te lata.
Przy oględzinach e39 zwróć uwagę na korozje. Najczęściej występuję na łączeniu progów z nadkolem, klapie bagażnika, masce, rantach drzwi i pod uszczelkami. Zwróć też uwagę na stan zawieszenia, wszelkie stuki i inne odgłosy z jego strony świadczą o jego kiepskim stanie- naprawa może pociągnąć po kieszeni. Silnik powinien pracować równo, nie wywoływać drgań czy dziwnych hałasów. Sprawdź czy działa visco i czy temperatura stoi na 90 po rozgrzaniu.. Sprawdź działanie klimatyzacji i nawiewów i nie daj sobie wmówić, ze klime wystarczy tylko nabić, bo to na 99% ściema. Poza tym sprawdź działanie elektryki pokładowej. Podsumowując podczas jazdy nie powinny Cię niepokoić żadne stuki i hałasy czy to z okolic silnika, przekładni kierowniczej czy też przeniesienia napędu, a moc powinna być rozwijana płynnie. Wybadaj też, co właściciel wie o samochodzie- czy wali ogólnikami czy raczej ma konkretniejsze informacje o samochodzie. Zapytaj też o jakieś rachunki na naprawy. Jeśli coś będzie, to sprawdź w miarę możliwości jakich części właściciel używał do naprawy.
Jeśli jakiś egzemplarz, po wstępnej weryfikacji wypadnie pomyślnie, to zabierz go najlepiej do warsztatu, który ogarnia temat BMW i niech go prześwietlą dokładnie.
Jedną wadą, którą możesz na starcie zauważyć, to słaby hamulec ręczny. Mam trzecią e39 i z kilkoma innymi miałem do czynienia i w żadnej nie działał on do końca dobrze.
528i występował przed liftingiem, po lifcie montowaną silniki z rodzinny m54, całkiem dobre, aczkolwiek ujawnia się w nich apetyt na olej. O tym trzeba pamiętać.
Za 25tyś.zł powinieneś wyrwać doinwestowany egzemplarz, który nie powinien na sam start wciągnąć worka pieniędzy. Jeśli trafisz taki egzemplarz i będziesz go regularnie serwisował, to koszty eksploatacji nie będę gigantyczne(chodź na koszty utrzymania na poziomie przeciętnego auta klasy średniej nie licz) i wszelkie naprawy będą przewidywalne.
Szukaj ładnych egzemplarzy na forach BMW. Skąd jesteś?
Jeśli mowa jeszcze o nawigacji, to jeśli coś chcesz montować sam, to szukaj dedykowanego zestawu, chyba, ze nie będzie Ci przeszkadzać, ze nawigacja zupełnie nie będzie pasować do kokpitu.