Bmw e46,honda civic Vll,audi a6

01 Lut 2010, 21:12

witam forumowiczow po 3 latach eksploatowania mojego passata b5 nadeszla pora na zmiane auta i tu moje pytanie do was jakie autko wybrac do 23000 zl mam na oku 1.bmw e 46(przed liftem) 2.0d lub jakas fajna benzynke 2.honda civic Vll 1.6v-tec 3.audi a6 2.5tdi lub inne autko w tej cenie nie wiem moze a3 golf 4 nie wiem juz zbaranialem pomozcie z gory dziekuje
lockhead
Nowicjusz
 
Posty: 11
Miejscowość: sieradz

01 Lut 2010, 22:06

Juz otwarcie powiem Ci ze za 23k zl nie kupisz zadbanego 2.5 tdi jesli chodzi o Audi a6. Sa okazje ale zwiazane z konczacymi sie walkami rozrzadu (naprawa ok 4 k zl), pozniej tip (4 k zl), nastepnie rozrzad (1500-2000 zl) i zawias (2000zl) wiec z super okazji za 19-22 robi sie zestaw za 33 k zl ... Wiec nie wiem czy warto w ten silnik sie pchac. Jak chcesz osiagi to 2.4 lub 2.8 koniecznie w quattro i juz innego auta niz audi nie bedziesz chcial ;) Licz sie jednak z tym ze zadbane auta z rocznikow 1998 kosztuja ok. 26 k zl ;) pozdro
komandor
Początkujący
 
Posty: 93
Miejscowość: Bydgoszcz
Prawo jazdy: 28 12 2005

01 Lut 2010, 22:19

Witam.Wszystkie auta niemieckie ktore wymieniasz sa bardzo zbliżone do siebie,wiadomo(z wyjatkiem bmki) i ty mając paska mało odczujesz zmiane.Wiem bo miałem paska seata audi.Skoro piszesz o civicu to znaczy ze w jakimś tam stopniu jesteś do niego przekonany ,ja sam nie mogę sie jeszcze do nigo przekonać hm.. ale nie zmienia to mojej oceny ,ze jest to dopracowany samochodzik o wysokiej niezawodnosci .Wnetrze jest przestronne i bardzo funkcionalne.większość wypasiona.Silniczek ktory wymieniasz jest wystarczajaco mocny i w miarę ekonomiczny.pozdro
mimi
milutki5
Aktywny
 
Posty: 348
Miejscowość: małopolska

01 Lut 2010, 23:13

Myśle, że szybko rozwieję Twoje wątpliwości, ponieważ z 2 autami miałem dużą styczność. Mianowicie Audi A6 i BMW 3. Audi ma mój kolega i brat cioteczny. Silniki 2,5 TDI mają sporą wadę wabryczną, mianowicie szybko wycierające się wałki rozrządu, tak jak wspomniał komandor. Koszt też dobrze podał. Brat wymieniał i koszt właśnie 4000 zł. Fabryczne wałki starczają podobno na około 200 tyś km. Znając przebiegi jakie są nakręcone w używanych A6 będzie to sporo ponad 200, więc bardzo możliwe, że będziesz musiał te wałki wymieniać. Chyba w 2002 roku wada tego silnika została poprawiona. Należy szukać silników o kodzie rozpoczynającym się na literkę B, żeby mieć pewność, że jest to silnik poprawiony. Silniki Audi mają 3-literowy kod silnika, który możesz odczytać w bagażniku.
Drugą sprawą jest to, że w tych pieniądzach nie dostaniesz porządnego Audi A6.
BMW z Dieslem też chyba ciężko będzie. Jak już wspomniałeś interesuje Cie model przed liftem. Od razu mówie, że silniki 2.0 D przed liftem czyli o mocy 136 KM też są awaryjne. Dużo, dużo lepiej wypadają po lifcie czyli 150 KM. Zostały poprawione wzsystkie wady i silnik jest dobry po liftingu. Co do Diesli znakomity jest 3 litrowy. Był on uznany silnikiem roku i każdy go chwali. Jednak kwota Cię ogranicza, więc odpuść te samochody. Bo kupić coś nieudanego i mieć z tym problem to niewarto sobie nerw psuć.
Mówisz, że nie wiesz co wybrać. Napisz co by Ci pasowało. Czy bardziej sport czy spokój i wygoda. Czy ważna pojemność (składka ubezpieczenia, no i jak sprowadzony to znacznie większa akcyza na silniki powyżej 2 litrów pojemności), wiek auta, diesel czy benzyn i coś tam spróbujemy doradzić :)
Co do Hondy. Na silnik na pewno nie będziesz narzekał, ale wszystkie auta które podałeś są zupełnie różne i troszkę ciężko je porównywać. Pozdrawiam :)
Klakier
Początkujący
 
Posty: 237
Miejscowość: Płock

02 Lut 2010, 00:14

Podałeś auta z 3 różnych klas. Napisz może czego oczekujesz. Od razu piszę, że E46 2.0d za tą kasę to raczej nie będzie cacuszko.
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

02 Lut 2010, 17:32

dziekuje forumowicze ze naswietliliscie mi sytuacje tzn audi odpada po tym co piszecie za wiele drogich niespodzianek. mowicie zebym podal jakies szczegoly co do auta a wiec na poczatku silnik musi byc trwaly i niezawodny nie wazna pojemnosc i rodzaj paliwa byle nie LPG
droga sprawa zawieszenie wiadomo jakie sa nasze drogi i chcialbym nie naprawiac go co roku jak to bylo z aluminiowym zawieszeniem mojego passata, jesli chodzi o osiagi nie potrzeba mi demona predkosci ale zeby byla pewnosc przy wyprzedzaniu(milo by bylo gdyby do 100 mial mniej niz 11s.) co do nadwozia to nie chce nie wiadomo jakiej limuzyny ale tak by 4 osoby podrozowaly w wygodnych warunkach dodam ze nie wchodzi w gre sprowadzanie autka zza granicy chce nasze krajowe. co do wieku nie chcialbym autka starszego niz 12 lat. mam nadzieje ze cos podrzucicie i poprzecie to jakimis argumentami z gory dziekuje i jeszcze raz zaznacze najwazniejsze w miare niezawodny silnik i zawieszenie.pozdowionka dla wszystkich zmotoryzowanych.
lockhead
Nowicjusz
 
Posty: 11
Miejscowość: sieradz

02 Lut 2010, 18:57

Dużo jeździsz (ile km rocznie)? Bardziej trasy czy miasto?
Mówisz, że chcesz krajowe autko, a tu z zawieszeniem może być różnie. Na pewno odpadają sprowadzone auta?
Klakier
Początkujący
 
Posty: 237
Miejscowość: Płock