REKLAMA

Forum samochodów hybrydowych, elektrycznych i konwencjonalnych
ok więc niech Ci to wyjaśnią jak to ma się z obrotami silnika? Jedynie pompa wody tu mogłaby pasować ale wtedy miałbyś problem z temperaturą płynu chłodniczego. Ty masz ewidentnie zapowietrzony układ, w BMW skutecznie się go odpowietrza przy pbrotach ok 2.5 tyśKovallion napisał(a):Jeden ze to nagrzewnica zapchana, inny ze popmpa wody, inny zaś ze zepsuty panel sterujący
@Kao przy większych obrotach płyn szybciej krąży bo pompa tez się szybciej obraca przez co może być tak że w przypadku słabego przepływu przez nagrzewnicę przy większych obrotach będzie się ona lepiej nagrzewała choć takie przypadki rzadko się zdarzają i częściej to problem np. z zapowietrzeniem samej nagrzewniczki.Kao napisał(a):niech Ci to wyjaśnią jak to ma się z obrotami silnika?
No to układ może nie być zapowietrzony ale sprawdź jeszcze go dokładnie.Kovallion napisał(a):Strzałeczka na środku trzyma się elegancko
ok masz rację ale wtedy były by problemy z odpowiednią temperatura płynu chłodniczego.Cichy77 napisał(a):Kao przy większych obrotach płyn szybciej krąży bo pompa tez się szybciej obraca przez co może być tak że w przypadku słabego przepływu przez nagrzewnicę przy większych obrotach będzie się ona lepiej nagrzewała
A jak masz zapchaną nagrzewniczkę i nie grzeje to płyn w silniku dalej krąży chłodząc go więc chyba nie do końca tak jest. Nagrzewnica to dodatkowy obieg który nie powinien mieć wpływu na temperaturę silnika przy sprawnym układzie chłodzenia nie wliczając jej do tego układuKao napisał(a):ok masz rację ale wtedy były by problemy z odpowiednią temperatura płynu chłodniczego.
Zgadza się ale jeżeli przepływ przez nią jest utrudniony (np. zakamieniona) to na wolnych obrotach ciecz chłodząca może na tyle wolno przepływać że jej nie nagrzeje odpowiednio. Oczywiście może być też zapowietrzona ale przy większych obrotach po pewnym czasie raczej by się sama odpowietrzyła.Kao napisał(a):Jakby była nagrzewnica zatkana to dodawanie gazu nic nie pomoże, jej wydajność jest cały czas taka sama.
BMW samo się nie odpowietrzaCichy77 napisał(a):Oczywiście może być też zapowietrzona ale przy większych obrotach po pewnym czasie raczej by się sama odpowietrzyła.