BMW e46 Touring (1.8/2.0pb) vs Alfa Romeo Sportwagon 156FL 1.6TS

07 Lip 2016, 19:29

dzida napisał(a):BMW 2,0 R6. Na resztę szkoda kasy (BMW z małym silnikiem to nie BMW, a Alfa ma awaryjny silnik)



dzida ale teraz poleciłeś :shock:
zgadzam się z Tobą że mały silnik w BMW nie pasuje ale 2.0 r6 to porażka i nieporozumienie. Jedzie gorzej od 2.0 143PS (ten ma chyba nawet wyższy moment obrotowy) i pali tyle samo co 3.0 więc jak kupować r6 w BMW to od 2.5 w góre. :naughty:

dzida napisał(a):W R4 w wersji 143KM wadliwe były napinacze rozrządu (klekotanie łańcucha na zimno).


Zgadza się były i nie koniecznie wadliwe po prostu się wyrabiały. Klekotanie
występowało jakieś 2 pierwsze sekundy po odpaleniu auta, koszt nowego napinacza w raz z wymianą w ASO nie przekracza 200zł. :naughty:
O tym napinaczu to już legendy słyszałem. Chciałbym mieć tylko takie usterki :ok: :mrgreen:
fygfy
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 195
Auto: BMW E46
Silnik: 2.0ci 143KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

07 Lip 2016, 19:50

fygfy napisał(a):zgadzam się z Tobą że mały silnik w BMW nie pasuje ale 2.0 r6 to porażka i nieporozumienie. Jedzie gorzej od 2.0 143PS (ten ma chyba nawet wyższy moment obrotowy) i pali tyle samo co 3.0 więc jak kupować r6 w BMW to od 2.5 w góre. :naughty:

ale 143KM były w droższych poliftach, a nie przedliftach jak 2,0R6. Napisałem też, że lepiej szukać przynajmniej 323i (podobne cenowo do 2,0R4 tylko starsze) :ok:

Jak robimy napinacz to wypadałoby zmienić cały rozrząd i się nie zamknie w 200zł :ok: Przynajmniej ja bym tak podszedł skrupulatnie do tej roboty :)
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

07 Lip 2016, 20:21

dzida napisał(a):ale 143KM były w droższych poliftach, a nie przedliftach jak 2,0R6. Napisałem też, że lepiej szukać przynajmniej 323i (podobne cenowo do 2,0R4 tylko starsze)


Jak robimy napinacz to wypadałoby zmienić cały rozrząd i się nie zamknie w 200zł Przynajmniej ja bym tak podszedł skrupulatnie do tej roboty


sory, nie zauważyłem tego o 323 ale zdziwiło mnie że polecileś 2.0 r 6


A co do napinacza to po co zmieniać cały rozrząd kiedy tylko napinacz jest walnięty? (Czy przy wymianie uszczelki pod pokrywa zaworową robimy od razu remont silnika?) U mnie wymiana napinacza wyeliminowała klekotanie przy starcie a rozrząd był ok więc po płacić 3k albo więcej jak coś jest sprawne? Poza tym wymiana rozrządu na łańcuchu przy niespełna 200tys. km chyba była by absurdem. Ale każdy robi jak uważa :mrgreen: Dodam że pytałem o rozrząd przy tym napinaczu i panowie jednogłośnie stwierdzili że w moim przypadku jeszcze czas :ok:
fygfy
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 195
Auto: BMW E46
Silnik: 2.0ci 143KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

08 Lip 2016, 07:02

fygfy napisał(a):(Czy przy wymianie uszczelki pod pokrywa zaworową robimy od razu remont silnika?)

niektórzy zapominają nawet o przeszlifowaniu :D
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czy serwisowanie w ASO się opłaca?
    Wielu kierowców staje przed dylematem, czy warto płacić więcej za usługi w Autoryzowanej Stacji Obsługi, czy może lepiej zaoszczędzić, wybierając tańszy warsztat niezależny. Analiza wspomnianych ofert przynosi zaskakujące ...
    Hyundai i20 1,0 T-GDi MT o mocy 100 KM
    Hyundai i20 posiada silnik benzynowy generujący równe 100 KM o pojemności jednego litra i tym samym umożliwia on sprint do "setki" w czasie 10,7 sekundy. Napęd przekazywany jest za pomocą manualnej skrzyni biegów ...