BMW e46 Touring (1.8/2.0pb) vs Alfa Romeo Sportwagon 156FL 1.6TS

03 Lip 2016, 19:49

Witam zastanawiam się nad wyborem auta, biorę pod uwagę tak jak w temacie:
*BMW e46 Touring w benzynie 1.9(118km) badz 2.0(150km)
oraz
*Alfe Romeo 156FL w benzynie 1.6

O ile na temat BMW dowiedziałem się co nieco po znajomych tak o Alfie czytam tylko w sieci (przeważnie negatywne opinie). Może ktoś z Was jeździł ową Alfą i mógłby coć doradzić.

Jak dla mnie alfy to piękne auta ale jak jest z awaryjnością ?

Jeżdżę poniżej 10tyś rocznie głównie trasy do 5km po małym mieście, czy "słabe" zawieszenie alfy szybko będzie ulegało zużyciu ?

Które z tych aut jest droższe w eksploatacji ? I czy tylny napęd BMW może mieć wpływ na problemy w jeździe zimą dla dziewczyny ? Może luba kogoś z Was jeździ tylnionapędówka ?

Będę wdzieczny za każde podpowiedzi :) z góry dziękuję :)
RadekKG
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 0- 0-2012
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Opel Astra 2
Silnik: 1.4 90KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

04 Lip 2016, 08:01

BMW 2,0 R6. Na resztę szkoda kasy (BMW z małym silnikiem to nie BMW, a Alfa ma awaryjny silnik)
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

04 Lip 2016, 13:17

Słyszałem już opinie, że "bmw z małym silnikiem to nie bmw" ale polega to na mocy auta ? Bo szczerze to obawiam się właśnie o to aby to auto nie było fest "zrywne" bo tak jak pisałem, czasem jeździ też moja dziewczyna a wiadomo jak to jest :p Żeby mi się gdzieś kręcić nie zaczęła na krzyżówce hehe :p
Oglądałem już kilka bmw, jedno od handlarza (ogloszenie nie zgadzało się ze stanem rzeczywistym), drugie od osoby prywatnej 2002r, 2.0 150km, podobno w zeszlym roku wpakowal w nie 8 tys a dzis sprzedaje za 10 + dymił na niebiesko,
Podpowiecie na co głównie zwrócić uwagę ? Prawda to, że jeżeli bumcia ma oznaki korozji to była bita ? Czy jednak mają prawo pojawić się pęcherze na prawie 20 letnim aucie ?
Aha a co do silników 318Ci 143km ? Ponieważ znalazłem chyba ładny egzemplarz w mojej okolicy, linki poniżej :)

Pokaże może ogłoszenia którymi jestem zainteresowany może coś doradzicie :) :

[link do oferty na Olx wygasł]

[link do oferty na Olx wygasł]

[link do oferty na Olx wygasł]

[link do oferty na Olx wygasł]

A co z silnikami dieslowymi w alfie ? Nada sie do miasta ? Szerze to diesla odrzucam wlasnie przez to że jeżdżę krótkie odcinki po miescie z 5km głównie czasem w weekend "trase" o ile tak to można nazwać 8km do teścia (16 we dwie strony) i 15km do rodziców (30km we dwie strony).
RadekKG
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 0- 0-2012
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Opel Astra 2
Silnik: 1.4 90KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

04 Lip 2016, 13:37

RadekKG napisał(a):I czy tylny napęd BMW może mieć wpływ na problemy w jeździe zimą dla dziewczyny?
Pytanie trochę dziwne i kwestia niepotrzebnie generalizowana, bo znam kilka kobiet, które są świetnymi, pewnymi kierowcami, w porównaniu do kluchowatych kierowców płci męskiej, z którymi bałbym się jechać Golfem 1.4 :wink:
RadekKG napisał(a):Słyszałem już opinie, że "bmw z małym silnikiem to nie bmw" ale polega to na mocy auta ?
r6 są trwalsze i wytrzymalsze.
RadekKG napisał(a):Pokaże może ogłoszenia którymi jestem zainteresowany może coś doradzicie :

[link do oferty na Olx wygasł] ... ed8223b5a5

[link do oferty na Olx wygasł] ... ed8223b5a5

[link do oferty na Olx wygasł] ... ed8223b5a5

[link do oferty na Olx wygasł] ... ed8223b5a5
same "perełki" :roll:
RadekKG napisał(a):A co z silnikami dieslowymi w alfie ? Nada sie do miasta ?
diesle są bardzo dobre, ale żaden nowocześniejszy silnik wysokoprężny nie nadaje się na krótkie odcinki.
Jeśli już 156 to po FL, ale za 10k to tak 2/10... W przedliftach jest sporo problemów z elektryką, które poprawiono po modernizacji.
Można się skusić na 2.5 V6 :naughty:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14193
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

04 Lip 2016, 13:42

RadekKG napisał(a):Słyszałem już opinie, że "bmw z małym silnikiem to nie bmw" ale polega to na mocy auta ?

Polega to na tym, że zawieszenie ma duże rezerwy i po prostu chciałbyś mieć mocniejszy silnik. W dodatku w BMW mruczenie R6 oddaje charakter marki.
W przypadku BMW z R6 wskazówka temperatury ma stać dęba równo na 90 stopni. Psują się też VANOSy (zmienne fazy rozrządu). W R4 w wersji 143KM wadliwe były napinacze rozrządu (klekotanie łańcucha na zimno).
Z tych linków pierwsza ma dużo wyświetleń i nikt nie wziął? polifty za 10tys.? a 328i poniżej 9k?

Diesel do miasta się nie nada.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

04 Lip 2016, 14:03

Więc mam rozumieć, ze nie ma sensu patrzeć na bm'ki za ok 10tyś ?
Myślałem, że jak od kogoś prywatmego to za 10-12 można kupić coś ładnego :)

Wiec przy R6 150KM trzeba patrzeć na temperaturę, coś jeszcze warto sprawdzić oprócz podstawowych blacharki stanu zawieszenia itp ? ;> Wolę się przygotować przed kupnem :) o ile o sprawdzenie bach się nie martwię (teść ma warsztat blacharsko lakierniczy) tak o mechanikę bardziej, warto pewnie podjechać na diagnostykę przed kupnem ? Apropo jak takie sprawdzenie wygląda ? płącę normalnie 100 jak za przegląd i sprawdzane jest to co na przeglądzie tak ? :)
RadekKG
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 0- 0-2012
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Opel Astra 2
Silnik: 1.4 90KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

04 Lip 2016, 14:12

RadekKG napisał(a):Myślałem, że jak od kogoś prywatmego to za 10-12 można kupić coś ładnego :)

Można ale do 10tys. to będą R4 przed liftem, a w przedziale 10-12 to 2,0 R6 przed liftem
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

04 Lip 2016, 14:49

dzida napisał(a):Można ale do 10tys. to będą R4 przed liftem, a w przedziale 10-12 to 2,0 R6 przed liftem

a co po lifcie sie zmienilo ? jesli mozna wiedziec
rampampam
Początkujący
 
Posty: 77
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: nie mam

04 Lip 2016, 17:51

Pierwsze co mi się rzuciło w oczy po lifcie to lampy przednie :p

Dodam jeszcze Audi A4 w kombiaczku do tych 2 aut z tematu. Silnik diesla 1.9 TDI 110km sprawdzilby sie w miescie ? Sporo znajomych takim wlasnie motorem.
Cenowo Audi wypada taniej roczniki ok 2000 do 10tyś myślę że można znaleźć dość ładne ? Jak jest z utrzymaniem i eksploatacją auta ? Zawieszenie Audi rzeczywiście jest tak marne ? Dodam że jeżdżę poniżej 10tyś rocznie, niestety drogi u nas nie za dobre. Co do komfortu z jazdy to czytałem że jest dużo większy w bmw, podzieli się ktoś opinią i doświaczeniami pomiędzy bmw e46 a audi a4 ?
RadekKG
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 0- 0-2012
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Opel Astra 2
Silnik: 1.4 90KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

04 Lip 2016, 18:07

rampampam napisał(a):a co po lifcie sie zmienilo ? jesli mozna wiedziec

to czego nie widać to głównie inne silniki ale one są zwyczajnie droższe (świeższy wygląd, młodsze roczniki)

RadekKG napisał(a):Cenowo Audi wypada taniej roczniki ok 2000 do 10tyś myślę że można znaleźć dość ładne ?

da radę ogarnąć
RadekKG napisał(a):Silnik diesla 1.9 TDI 110km sprawdzilby sie w miescie ?

Lepszy będzie 1,8T (1,9TDI są głównie zajechane w okolicach 600tys. km.)
RadekKG napisał(a):Jak jest z utrzymaniem i eksploatacją auta ? Zawieszenie Audi rzeczywiście jest tak marne ?

W stosunku do innych aut to tak. Dobry zawias 1500zł. Średni, którym podniecają się fani marki, ze wytrzyma "aż" 30-50tys. km 750zł... (opinie posiadaczy) Oczywiście dodają potem, że mają TDI, które pali 5l i jeżdżą rocznie 10tys. km (tak, 10tys. rocznie i diesel...) i starczy im zawieszenia na kilka lat :ok:
I nie radzę nastawiać się na hasło Audi = tanio, bo to słowa ludzi, którzy serwisują te auta na chińszczyźnie lub używanych częściach. Dużo zamienników ale wsród solidnych nie ma cenowego szału.

1,9TDI jest o niebo lepszy od 2,0d BMW jeśli chodzi o trwałość.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

04 Lip 2016, 19:28

Chyba postawie na BMW, jakos i z wygladu na wyglad i ze wzgledu na komfort + koszty utrzymania nie wieksze niż audi / mniej awaryjne niż alfa.

Jeszcze jedno pytanko apropo silniku w 318i, ten 118km jest jakiś awaryjny ? czy po prostu nie jest polecany bo "bmw z mniejszym silnikiem niz 2l to nie bmw" ?:)
RadekKG
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 0- 0-2012
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Opel Astra 2
Silnik: 1.4 90KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

04 Lip 2016, 21:40

RadekKG napisał(a):Jeszcze jedno pytanko apropo silniku w 318i, ten 118km jest jakiś awaryjny ? czy po prostu nie jest polecany bo "bmw z mniejszym silnikiem niz 2l to nie bmw" ?

To drugie ale zanim rozważysz zakup poczytaj sobie wypowiedzi nadwornego hejtera tego BMW na tym forum, czyli mateo199214. Zrobił ten błąd i kupił taki BMW i teraz twierdzi, że Audi 80 za 2tys. czy Astra F są lepsze.

A co do Alfy. Jak patrzyłbyś na diesla to okazuje się, że na tle Audi A4 B5 nie wypada źle, bo:
- zawias podobnie drogi
- w podobnej cenie dostaniesz na prawdę ładną sztukę po lifcie
- diesle 1,9 równie udane
- 2,4JTD o lata świetlne lepszy od 2,5TDI
- elektryka ma słabe punkty (moduł komfortu w Audi vs. alternator w Alfie)
- lepsze prowadzenie
- wnętrze tak samo ciasne i ładnie wykończone
- polifty o wiele solidniejsze
- w Alfie mamy awaryjne Selespeedy, a w Audi Multitronici
W Audi zostaje standardowy argument, czyli blacha.
Oczywiście w cebulandii wiesza się hejty na 156, a wady A4 chowa pod dywan powieszony na ścianie...
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

05 Lip 2016, 10:30

JA kupiłem rok temu BMW 320d 150 KM 2005 r. za 12000 zł. Auto kupione od znajomego ojca z niemiec. Nie było igłą, ale stan b.dobry - określam. Parę rzeczy porobiłem przy aucie, jeszcze teraz na dniach będę chciał oddać turbo do regeneracji bo już ma swoje przejechane i czasem trochę zamula przy wyższych obrotach. Ale poza tym auto bardzo wdzięczne, dobrze wyposażone. Przez rok zrobiłem 25000 km około (3/4 roku jazda Poznań - Bydgoszcz co tydzień tam i z powrotem do pracy). Nigdy nie nawalił, nie zepsuł się tak, żeby uniemożliwiło to jazdę. Zimą odpalał bez problemu przy -12 stopniach, podczas gdy sąsiadowi jego passat b5 też w dieslu już nie odpalał i musiałem go poratować - kablami z mojego. Także jestem zadowolony z auta. Po prostu trzeba dbać o auto, wymieniać regularnie wszystkie filtry, oleje, klocki itp. i auto będzie służyć.

Jestem na grupie na FB e46 części i e46 giełda i tam niemal codziennie, albo co parę dni ludzie wstawiają ogłoszenia i często w tych pieniądzach są właśnie takie e46, nawet po lifcie za 10,12,13 tys zł,

Wiadomo że R6 cenią sobie bardziej i nawet egzemplarze przed liftowe niektórzy wyceniają grubo powyżej poliftowych diesli albo 1.8

Jak dla mnie byłby to oczywisty wybór pomiędzy tymi 2 autami z tematu. Ta zła sława o 156 chyba nie wzięła się znikąd..
Ja jakiś czas temu rozważałem 159, ale też trochę dostałem opinii od znajomych i z neta, że awaryjne są, i jest niewielka poprawa w stosunku do dużej awaryjności 156..
Wiadomo że można trafić na perełkę 156, zadbaną bezawaryjną jak i na felerne e46.. grunt to dobrze szukać. JA jednak polecam e46, które wg mnie jest świetnie zrobionym autem, dającym frajdę z jazdy. Widać że wszystko jest zrobione z myślą o komforcie dla kierowcy i dobrym prowadzeniu auta, wszystko dobrze spasowane, czuć tą jakość.

Jednak jeśli faktycznie chcesz mieć frajdę z jazdy to omijał bym najsłabsze 1.8. Celuj przynajmniej w R6 150 KM 2.0 albo 2.3, ewentualnie właśnie może poliftowy diesel 2.0 320d. Ale jeśli sam nie znasz się za dobrze na tej marce, to lepiej poszukaj kogoś kto ma pojęcie o tych autach i pojedzie z Tobą na oględziny, żeby dokładniej zweryfikować, czy warto się danym autem interesować czy też nie. Warto zwracać uwagę, czy nie ma korozji na nadkolach, czy w przypadku diesla nie szarpie przy zgaszaniu silnika. Warto też zobaczyć jak zachowuje się turbina - czy ładnie przyśpiesza od 2 tys obr, czy może ma problemy i dławi się, zamula (to sygnał że turbo pada, chociaż mogą też być inne przyczyny - przepływka, przewody układu dolotowego itp).
Avenged
Nowicjusz
 
Posty: 33
Prawo jazdy: 14 08 1990
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: BMW e46
Silnik: 320d
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

05 Lip 2016, 11:06

Avenged napisał(a): często w tych pieniądzach są właśnie takie e46, nawet po lifcie za 10,12,13 tys zł,

Tylko co to będzie na żywo... kolega kupił ze 2 lata temu e46 po lifcie 320d 2004r. za ponad 15tys. + opłaty, a i tak miało robiony tył. Przebieg 350tys. km. Sprowadził je jego kolega i zanim wystawił to stwierdził, że ten samochód jest bdb na tle innych, dlatego zadzwonił wcześniej do niego.

Avenged napisał(a):Jednak jeśli faktycznie chcesz mieć frajdę z jazdy (...), ewentualnie właśnie może poliftowy diesel 2.0 320d.

mały klekot w BMW to frajda z jazdy :ok:
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

05 Lip 2016, 11:21

dzida napisał(a):często w tych pieniądzach są właśnie takie e46, nawet po lifcie za 10,12,13 tys zł,

Jasne, ze da sie upolowac ladne e46 za takie pieniadze. Tylko trzeba szukac i uzbroic sie w cierpliwosc :yes:
dzida napisał(a):mały klekot w BMW to frajda z jazdy

Ten maly klekot jest szybszy niz "duzie" r6 :mrgreen:
:naughty:
959
Aktywny
 
Posty: 289
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: E320 CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Automatyczna