BMW E46 vs VAG (ok. 2000r) - koszty eksploatacji

10 Paź 2022, 18:06

Witam.
Planuję zakup samochodu. Mój budżet to powiedzmy 10k, zależy mi w zasadzie na 3 rzeczach, LPG, względnie nie duża awaryjność oraz skrzynia 6b, na trasę 150km autostradą 2x w tygodniu, reszta miasto. Generalnie studiuję i potrzebuję nie drogiego auta na zjazdy do rodziny oraz poruszanie się po mieście. Celowałem cały czas w jakiegoś vaga, początkowo 1.8t z lpg ale one mają głównie skrzynie 5biegowe, 6 biegowe mamy głównie w 1.9tdi, ale cena diesla mi nie pasuje jako studentowi + wolę charakterystykę silnika benzynowego.
Rozglądałem się po a4 b5, golfach 4, paskach b5 itd, e46 raczej nie brałem pod uwagę ze względu na ogólną opinię na temat posiadaczy tego auta, a akurat jestem w wieku typowego posiadacza tego modelu. No ale w końcu ostatnio sprawdziłem jak to wygląda cenowo, i z tego co widzę to można dorwać na prawdę całkiem ładne egzemplarze w tej cenie, np. 2.0 r6 z gaziutkiem. Jeśli chodzi o kwestie napędu na tył, nie szukam auta do upalania aczkolwiek jestem obeznany i w realu i dosyć mocno w simkach w kwestiach charakterystyki tego napędu. Dodatkowo kwestie estetyczne, bryła auta i kokpit skierowany w stronę kierowcy, przemawiają po stronie e46 no i rozkład masy oraz prowadzenie. Pytanie brzmi jak wyglądają koszty eksploatacji tego modelu w porównaniu do vagów z roczników około 2000? najbardziej wpadło mi w oczy wspomniane 2.0i r6 z gazem, które z tego co widziałem można znaleźć z 6b skrzynią. R4 także mógłbym mieć, ponieważ ta moc nie ma dla mnie takiego znaczenia, ale tam pewnie są tylko skrzynie 5b.
Pozdrawiam i z góry dzięki za odpowiedzi.
raadd
Obserwowany

10 Paź 2022, 18:21

Poszukałbym Skody Octavii 1 tour AXR 1,9 tdi typu 2005 rok jeśli ma być vag
a jeśli nie to Focus 2 w benzynie lub Astra H

w E46 bym się nie pchał ale to moje zdanie.
Trevor
Zaawansowany

Prawo jazdy: 09 10 2008
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Volkswagen Golf 7 R
Silnik: 2,0 TSI
Paliwo: Benzyna