BMW e60 520d 163KM - Dziwna kultura pracy silnika

23 Maj 2020, 14:00

Witam.
Posiadam BMW e60 520d 163km i od ostatniego tygodnia mam problem z nierówna praca silnika na biegu jałowym i do 2tys obrotów. Problem polega na tym że często, (nie za każdym razem) jak samochod stoi na biegu jalowym to obroty skaczą 600-900 przez co cały samochod zaczyna klepotac, a jak mam do 2000 obrótow i jade jakieś 60kmh to da się odczuć często takie szarpnecie, tak jakby silnik stracił moc i zaraz ja odzyskał. Spotkaliście się kiedyś z takim czyms?
Kacper2709
Nowicjusz
 
Posty: 5

23 Maj 2020, 14:33

Bez komputera i dobrej głowy się nie obejdzie.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16728
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

23 Maj 2020, 17:08

Te silniki posiadają dwie pięty słabe,klapki w dolocie oraz łańcuch rozrzadu z napinaczami,obydwie dają podobne objawy,podobne do tych,jeśli silnik ma juz ponad 150 tyś km to wielce prawdopodobne,klapki potrafią siąść juz przy przebiegu 60 tyś.km.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8606
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

23 Maj 2020, 17:10

Samochod ma już 201tys. A klapki ostatnio ogladalem przy wymienianie uszczelek w dolocie (2-3miesiace temu) i jakiś sporych luzów nie mialy, ale mogę je sprawdzic jeszcze raz ewt. Zaslepic. A co do napinaczy, to macie jakiś nieinwazyjny sposób żeby to sprawdzic?
Kacper2709
Nowicjusz
 
Posty: 5

23 Maj 2020, 18:11

Który to rocznik dokładnie? Wiem tylko,że chyba te silniki z tą mocą montowano 2005-2007,nie pamiętam już ,w którym roku przeniesiono rozrząd od strony skrzyni.Ja myslę,że rozrzad będzie out i to jego wina,skoro klapki są sprawdzone,w każdym badż razie tak czy siak pokrywa zaworów do zdjęcia,tutaj nie ma żartów,bo gdy się przeholuje w wersjach z wprasowaną zębatką w wał,trzeba kupować cały komplet,z wałem,jeśli zje zęby,warto sprawdzić rozrząd,koszty wymiany w skrajnych przypadkach dosyć duże.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8606
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

24 Maj 2020, 00:03

Ja jeszcze mam rozrząd z przodu, wiec rozrząd do sprawdzenia?
Kacper2709
Nowicjusz
 
Posty: 5
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Najpopularniejsze auta terenowe z USA - co warto importować?
    Samochody terenowe z USA cieszą się niesłabnącą popularnością na całym świecie, a ich import do Europy, w tym Polski, stale rośnie. Miłośnicy motoryzacji doceniają ich niezawodność, wytrzymałość oraz niepowtarzalny styl. ...
    Samodzielna wymiana oleju silnikowego
    Dla osób lubiących samodzielnie naprawiać samochody, wymiana oleju silnikowego nie jest żadnym problemem. Jednak coraz więcej osób wybiera profesjonalne warsztaty takie jak Euromaster. Nic dziwnego, standardy ...

24 Maj 2020, 07:57

Tak,zacznij od sprawdzenia rozrządu,by uniknąć dużych kosztów należy to zrobić już przy przebiegu ok.150 tyś km,tyle wytrzymują rozrządy w tych silnikach,potem może dochodzić do dewastacji,podobnie jest z silnikami Mrcedesów np.w 204 przedliftowe(żle utwardzone koła zębate),potem łańcuchy poprawiono ale pomimo wszystko należy sprawdzać,nieporozumieniem jest montowanie łancuchów jednorzędowych w autach dosyć mocnych,nawalają też napinacze,zużywają się ślizgi.Te silniki w BMw potrafią generować duże koszty,mechanicy radzą omijać je szerokim łukiem.Tam są tylko dwa silniki benzynowe godne uwagi oraz jeden 3 litrowy diesel.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8606
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)