BMW e60 525D Manual - pyk pyk przy maksymalnych skrętach

19 Maj 2020, 13:02

Witam wszystkich , tak jak w temacie , problem dotyczy dziwnych odgłosów przedniego zawieszenia podczas maksymalnego skrętu na postoju w lewo i w prawo . Wymieniłem do tej pory wszystkie wahacze, drążki i końcówki kierownicze , amortyzatory i ich łożyska . Dokręciłem również rozpórkę pod maską, nic to nie pomogło . Nie wymieniłem do tej pory tylko sprężyn amortyzatorów i łączników stabilizatora gdyż jazda po dziurach i nierównościach nie daje oznak ich zużycia. Proszę o jakieś porady .
szemek007
Nowicjusz
 
Posty: 16
  • 19 Maj 2020, 15:03

    Mimo braku odpowiedzi na ten temat , jutro zabieram się za sprawdzenie maglownicy , spróbuję zmniejszyć śrubą regulacyjną luz i nasmarować listwę pod gumową osłoną . Jak tylko to zrobię to zdam relację .
    szemek007
    Nowicjusz
     
    Posty: 16

    19 Maj 2020, 17:22

    szemek007 napisał(a): Proszę o jakieś porady .
    W mechanikę sie nie bawilem ale z motoryzacją miałem do czynienia.Powiedz mi czy na górze mocowania amorka jest łożysko czy tylko poduszka... :?:
    Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
    Nie odpowiadam na PW.
    Migi60
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6188
    Miejscowość: Polska
    Prawo jazdy: 10 07 1979
    Auto: OPEL CORSA
    Silnik: 60KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2014

    20 Maj 2020, 08:27

    W moim modelu jest poducha razem z łożyskiem (łożysko jest wewnątrz poduszki)
    szemek007
    Nowicjusz
     
    Posty: 16

    20 Maj 2020, 11:45

    A gumy stabilizatora na drążku wymieniałeś? Ja kiedyś w innym aucie miałem podobny problem i tylko przy skręcie coś pykało. Okazało się, że po wymianie takich gum przestało. Warto je sprawdzić.
    Rokiko
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 10145
    Zdjęcia: 35

    20 Maj 2020, 12:20

    Miałem tak w A6, maglownica była uszkodzona chodź nie miała żadnych luzów ani wycieków, dźwięk przenosił się po całym aucie więc po drodze też wiele rzeczy zmieniłem i sorawdzilen zanim postawiłem diagnozę na najgorsze.....
    To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 16699
    Zdjęcia: 107
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

    20 Maj 2020, 13:31

    Właśnie skończyłem zabawę z maglownicą , regulacja nie miała żadnego wpływu na te pykanie , przy okazji poprawiłem sobie jej działanie i o niebo lepiej się jedzie . Zdziwiło mnie natomiast że gdy cały przód był podniesiony do góry to tych odgłosów nie ma , nie czuć ich też na drążkach i amortyzatorach , najbardziej było to czuć na stabilizatorach ale luzów nie mają. Nie wiem czy wymienić je w ciemno . Co do gum stabilizatora to również nie mają luzów , trzymają bardzo stabilnie .
    szemek007
    Nowicjusz
     
    Posty: 16

    20 Maj 2020, 14:05

    Usterka znaleziona, okazało się że za te pykanie przy skręcaniu kierownicą odpowiedzialna była rozpórka metalowa która jest w zderzaku . Była luźna i podczas zmiany geometrii kół przy skręcaniu po prostu skakała :shock: Zanim będziecie podejrzewać najgorsze to pierwsze sprawdzajcie rozporki wzmacniające. Hej!!! :ok:
    szemek007
    Nowicjusz
     
    Posty: 16

    20 Maj 2020, 18:53

    Auta to ciągle niespodzianki
    To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 16699
    Zdjęcia: 107
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4