BMW e60/61 535d czy Audi a6 c6 3.0tdi

24 Lip 2017, 18:25

Witam mam do was pytanie ponieważ nie potrafie sobie sam na nie odpowiedzieć. szykuje sie do zmiany auta i w gre wchodza tylko dwa modele
BMW e60/61 z silnikiem 3.0d lub 3.0d biturbo i Audi sedan/avant z silnikiem 3.0 tdi quattro
Co wybrać oba samochody mi sie podobają mega, a najbardziej bym chaił e 60 biturbo z wiadomego powodu tylko tez czy znajdzie dobre w moim budżecie? mam do wydania ok.40 tyś. i powiedzcie mi co bedzie lepszym rozwiązaniem bo koszty eksploatacji sa raczej podobne. Słyszałem tez ze w e60 sa problemy z elektryka tylko nie wiem czy to prawda. Z góry dziękuję za każdą pomoc ;)
etyl97
Nowicjusz
 
Posty: 33
Prawo jazdy: 10 02 2013
Auto: Nie mam

24 Lip 2017, 20:42

Wejdź sobie na forum E60 a A6 i poczytaj lektury. Tutaj wypowiadać się będą tylko Ci co słyszeli od kolegi albo od swojego mechanika że to najgorsze auta. Zaraz pewnie wpadnie tu nasz krytyk forumowy i powie Ci że Cię nie stać :o . Najlepsze są opinie od użytkowników z bezposredniego forum
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16542
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

24 Lip 2017, 22:10

Kao napisał(a):Najlepsze są opinie od użytkowników z bezposredniego forum

One są najlepsze ... :ok:

A ja bym na forach dedykowanych ominął dział piania do zakupionych aut tylko przeszedł do serwisu... potem pojechałbym do mechanika specjalizującego się w danej marce i zapytał np: ile kosztują części do rozrządu 3,0tdi + robocizna, potem ile kosztują wtryski z robocizną, ile kosztuje regeneracja turbiny + robocizna i ewentualnie pomnóż to razy dwa jak są dwie turbinki... i np: vtg.
Zobacz ile w audi 3,0tdi kosztuje zrobienie klimy przy wysypaniu się chłodnicy... zobacz bo tam się wymienia całość z wiatraczkami...

Potem weź kalkulator i przelicz ile jest procent inwestycji względem wartości auta+to że przy odsprzedaży ścigasz się z najniższą ceną bo raczej nie trafiasz w segment klienta który jest skory zapłacić za Twoje inwestycje.

Na sam koniec przejedź się jednym i drugim autkiem żeby stwierdzić czy Ci odpowiada to co uzyskujesz za kasę którą inwestujesz...
Jeżeli Ci odpowiada to kupuj zachowując wszystkie środki ostrożności.

Kao wiem że mnie teraz skrytykujesz ale uważam że taki marketing mix przy zakupie auta drogiego w serwisie jest wskazany... zresztą teraz (muszę się przyznać na forum :D ) jestem w trakcie sporządzania takiego planu bo chce zmienić auto do zapitalania i rozważam ałdi :oops:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10779
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

24 Lip 2017, 22:51

Jeśli autor tematu liczy się z wysokimi kosztami utrzymania to powinien brać ten model, który mu się bardziej podoba.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

24 Lip 2017, 23:02

Nie jestem ekspertem, ale spotkałem się z dwoma przypadkami osobiście że w 535d padła skrzynia automatyczna i naprawa była dość droga, nie wiem czy to kwestia tych egzemplarzy czy mają takie skłonności te beemki
140V8
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 21 07 1994
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Mercedes W140
Silnik: S500 320KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1996

24 Lip 2017, 23:12

Szybki czekałem na Twoją wypowiedź, wiedziałem że nie opuścisz tego tematu. Właśnie do do tematu oki w BMW skrzynia jest kosztowna a co powiesz na rozrząd w audi który kosztuje 5k i żeby to zrobić trzeba wyjąć silnik lub skrzynie??? Jedno i drugie auto do tanich w naprawie nie należy. Plus dla BMW taki że szybko ją sprzedaż bo popyt jest spory i mają dobrą opinię silnikowa a o 3.0 TDI audi już chyba każdy słyszał nawet te nieprawdziwe historię ale niesmak ludzi został.
szybki napisał(a):zresztą teraz (muszę się przyznać na forum ) jestem w trakcie sporządzania takiego planu bo chce zmienić auto do zapitalania i rozważam ałdi
no cóż zostaje mi tylko złożyć gratulacje 8)
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16542
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

24 Lip 2017, 23:26

Kao napisał(a):no cóż zostaje mi tylko złożyć gratulacje 8)


Będziecie gratulować kiedy w końcu rs6 c5 w normalnym stanie trafię :mrgreen:
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

24 Lip 2017, 23:48

Kao napisał(a):Szybki czekałem na Twoją wypowiedź, wiedziałem że nie opuścisz tego tematu. Właśnie do do tematu oki w BMW skrzynia jest kosztowna a co powiesz na rozrząd w audi który kosztuje 5k i żeby to zrobić trzeba wyjąć silnik lub skrzynie??? Jedno i drugie auto do tanich w naprawie nie należy. Plus dla BMW taki że szybko ją sprzedaż bo popyt jest spory i mają dobrą opinię silnikowa a o 3.0 TDI audi już chyba każdy słyszał nawet te nieprawdziwe historię ale niesmak ludzi został.

Kao dlatego podjęcie decyzji pozostawiam autorowi tematu... nie będzie tanio i tyle... kwestia tego co się chce. Zastanawiając się nad audi nie pytam się czy będzie tanio tylko czy mi podejdzie w tym do czego chce żeby służyło. Oczywiście interesuje mnie czy nie trzeba będzie szukać jakiś części na marsie :D albo w aso w chorych cenach ale jak mi ktoś powie że np: używana skrzynia biegów kosztuje 10k to raczej odpuszczę temat bo będę się bał...

Co do kosztów c6 3,0 tdi vs bmw 3,0d to trudno powiedzieć co będzie drożej no bo to jednak są stare auta które mogły już swoje przejechać. Z kolegą od 3,0d w automacie widuje się 3razy w tygodniu i jest zadowolony chociaż już skrzynie i turbo naprawiał drugi zaś kolega od 3,0tdi też jest zadowolony chociaż jest mu nie w smak cena części bo myślał że będzie taniej... ale też jest zadowolony bo jak twierdzi po przejściu z FWD delektuje się AWD...

Invi napisał(a):Będziecie gratulować kiedy w końcu rs6 c5 w normalnym stanie trafię :mrgreen:


Kiedyś myślałem o rs6 c5 ale nie mój typ auta... teraz mam typy też z literkami rs ale troszku bardziej pod hard core... :naughty: (nie rs6 c6 za drogie :( )
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10779
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

25 Lip 2017, 10:10

Szybki strzelam RS4 B5 :mrgreen:
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

25 Lip 2017, 10:39

dzida napisał(a):Szybki strzelam RS4 B5 :mrgreen:


Tia... ale mam dylemat bo jednak wiek auta w stosunku do ceny ... oczywiście chyba bardziej psychiczny niż związany z realnymi zagrożeniami ale jest jeszcze młodszy RS ze sporym silnikiem i manualem co jest obowiązkowe :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10779
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

01 Wrz 2017, 16:50

Auto nadal niestety nie zakupione... BMW odeszła w zapomnienie ale doszło coś nowego mianowicie a4 b7 3.0 tdi quattro. Kolejne moje pytanie bo o tych silnikach jest dużo napisane, jezeli miał bym brać a6 to musi być przed liftem bo mój budżet to około 40 tyś. a za po lifty trzeba dać więcej a nie chce kupić złoma. Więc co sądzicie o tym silniki z przed liftu? i czy jest to ten sam co w a4? czy może wybrać mniejszy motor np 2.0tdi? Co o tym myślicie? :)
etyl97
Nowicjusz
 
Posty: 33
Prawo jazdy: 10 02 2013
Auto: Nie mam

01 Wrz 2017, 17:04

a tak wogóle to czego diesel?
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

01 Wrz 2017, 18:22

W sumie to nie wiem bo zawsze jeździłem benzyną a aktualnie mam a4 b6 2.0 w gaze i jestem zadowolony ale coś mnie wzieło na diesla większy moment itp
etyl97
Nowicjusz
 
Posty: 33
Prawo jazdy: 10 02 2013
Auto: Nie mam

01 Wrz 2017, 18:40

Diesel jest na trasy więc jak masz nim się kręcić tako 2-3 km na niedogrzanym to nie ma sensu.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16542
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

04 Wrz 2017, 23:33

Samochodem jeżdżę codziennie do samej pracay mam jakies 15km, a od stycznia zrobiłem audi ok. 30tyś. km. :yes:
etyl97
Nowicjusz
 
Posty: 33
Prawo jazdy: 10 02 2013
Auto: Nie mam