BMW e60 vs BMW e90 - pomocy.

17 Wrz 2014, 18:26

rafalt1717 napisał(a):Panowie, skoro tak doradzacie to nie będę w gorącej wodzie kąpany.
Skłaniam się w takim razie ku E46.
Silnik R6 rozumiem będzie lepszy? Może to być 2.0, 2.2 lub 2.5. Większego nie chcę.
Auto zagazuję.
Kwota do 25000 złotych. Wyposażenie jakieś średnie, bez przesady.
Może teraz nieco chętniej napiszecie coś o tym modelu i doradzicie co brać?
Miło jak wstawicie jakieś warte uwagi aukcje ze stron polskich badz niemieckich.
Dzieki


Vermin napisał(a):Daruj sobie E60/E90... Jeśli chcesz się zmieścić w 35k z samochodem i instalacją LPG to w E46 masz do wyboru do koloru, złapiesz zadbaną, ładną, dobrze wyposażoną 2.8/3.0 i starczy Ci jeszcze spokojnie na porządne LPG. Nie będziesz żałował tej decyzji... Radziłbym Ci jednak poszukać pewnej, krajowej i zadbanej sztuki.

Pozdrawiam :).


Mój pierwszy post w tym temacie wszystko Ci wyjaśnił... Tyle w zasadzie :ok:. No ale ok... Jeszcze raz i po kolei :wink:.

rafalt1717 napisał(a):Panowie, skoro tak doradzacie to nie będę w gorącej wodzie kąpany.
Skłaniam się w takim razie ku E46.


Bardzo słusznie.

rafalt1717 napisał(a):Silnik R6 rozumiem będzie lepszy?


Prawda jest taka że każdy silnik w E46 jest dobry jednak R4 są do niej trochę przysłabe itp. itd.
Poza tym mają niższą kulturę pracy i przez "niedobór" mocy i niższą cenę rynkową bardziej dostają w d***, więc bywają już lekko zmęczone okazy.

rafalt1717 napisał(a):Może to być 2.0, 2.2 lub 2.5. Większego nie chcę.


Dlaczego? 2.0/2.2 Sobie daruj bo budżet masz lajtowy i wrzucasz LPG. Ponadto spalanie 2.0 między i np. 2.8 prawie w ogóle się nie różni, a doznania są oczywiście lepsze w 2.8.

Dlaczego większego nie chcesz? Ja bym Ci właśnie polecił 328i... W czym problem?

rafalt1717 napisał(a):Auto zagazuję.


Słusznie :ok:. Porządna instalacja + doby fachowiec = świetny pomysł :yes:.

rafalt1717 napisał(a):Wyposażenie jakieś średnie, bez przesady.


A to dlaczego??? Przecież możesz kupić świetnie wyposażoną i najwyżej nie korzystać...

rafalt1717 napisał(a):Może teraz nieco chętniej napiszecie coś o tym modelu i doradzicie co brać?


Wszystkie ogóły już znasz, a jak chcesz jeszcze jakieś konkrety to po prostu pytaj.

rafalt1717 napisał(a):Miło jak wstawicie jakieś warte uwagi aukcje ze stron polskich badz niemieckich.


Krajowa, zadbana, pewna... Jak chcesz jechać do niemiec to jedź po konkret i przygotuj sobie budżet. Osobiście nie widzę sensu takiej operacji... Za te pieniądze możesz kupić coś ładnego i wcale nie trzeba daleko szukać.

Kup sobie E46 po lifcie :ok: i będziesz happy. Rocznik też możesz łyknąć w miarę świeży :).

Pozdrawiam :).
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993
0

17 Wrz 2014, 19:50

Dzięki.
Moje pytania:
Ile może kosztować przyzwoita instalacja do silnika 2.5 lub 2.8 R6?
Ile może około palić gazu przy normalnej jeździe?
Za jakimi przebiegami się rozglądać żeby auto jeszcze trochę posłużyło?
Na jakie roczniki zwracać uwagę?
Jeżeli nie problem to wstawcie kilka modeli z allegro/otomoto/tablicy godnych uwagi tak, abym miał jakiś pogląd.
Pozdrawiam!
rafalt1717
Nowicjusz
 
Posty: 31
Auto: Opel
0

17 Wrz 2014, 21:15

rafalt1717 napisał(a):Za jakimi przebiegami się rozglądać żeby auto jeszcze trochę posłużyło?
Za żadnymi. Nie patrz na literki które pewno będa przekręcone ze 2 razy tylko stan, stan i jeszcze raz stan!
rafalt1717 napisał(a):Ile może kosztować przyzwoita instalacja do silnika 2.5 lub 2.8 R6?

Spokojnie 3-3.5k przygotuj jak nie więcej. To jednak silniki duże i byle dziadostwo nie pójdzie.
rafalt1717 napisał(a):Na jakie roczniki zwracać uwagę?
Na żadne konkretne, polift spokojnie ale rocznik obojętny, byleby stan był okej
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra
2

18 Wrz 2014, 00:58

Jak czytam te wypowiedzi to napisze jedno: unikaj porad na forach!

Najpierw Ci piszą że nie starczy 35 tyś zł na 11 letnie BMW (e60) a potem doradzają kupienie 12 letniej e46 na 10 lat...:) Zapomnieli dodać że możesz nie mieć siły i funduszy na walke z rdzą w e46 czy e39.

Obiektywnie: czym starsze bmw tym większe prawdopodobieństwo trafieni miny...

Spokojnie w tym budżecie znajdziesz zadbaną E60, raczej biedna wersja ale znajdziesz, E90 są droższe głównie ze względu na rocznik, tutaj może być ciężko.

Dalej pisanie że spalanie w 2.0 R4 i 2.8 R6 jest takie same...no brawo! Pewnie będzie tłumaczenie że niewielka różnica...No to napisze Ci w skrócie że spalanie będzie co najmniej większe o 2-3 L. Na trasie do 120 km/h zapewniam Cie że spalanie w R4 będzie mniejsze, potem na korzyść już idzie R6.
Silnik 2.0 R4 czy też 2.2 R4 to udane silniki i nie wydaje mi się żeby 170 km w przypadku 2.2 to było za mało do trójki.

Pytanie kolego napisałeś 15 tyś km rocznie to jeszcze napisz ile km będziesz trzaskał na trasie, bo jak większość wokół komina, to zdecydowanie R4 chyba że chcesz od świateł do świateł świrować i bez dźwięku 6 cylindrów nie możesz się obejść to bierz R6.

Określ też jakie koszty utrzymania Cie zadowolą, to że BMW to premium to chyba wiesz, o ile e46 naprawi Ci praktycznie każdy, tak z E60 jest gorzej, do tego więcej elektroniki, czujników...

Co do reszty pytań, instalacja LPG do R4 raczej do 3 tyś się zmieścisz, do R6 między 3-4 tyś.
lucas001
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 01 07 2003
Przebieg/rok: 22tys. km
Auto: Mazda
Silnik: 2.5 V6
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
3

18 Wrz 2014, 10:58

Jaka walka z rdza? Jak kupi zdrowa niebita sztuke to bedzie mial spokoj (moze jakis pierd sie pojawi...). Na pewno dluzej wytrzyma niz skladane z trzech z przebiegiem kosmicznym najtansze sztuki E90 i E60 ktore tutaj autor wklejal w linkach. To nie mazda, ze zgnije z roku na rok.

2 - 3 litry roznicy w spalaniu to jest i owszem, ale w miescie. Trasa to beda nieodczuwalne roznice, a wiec spalanie srednie to bedzie w skrajnym przypadku max 2l roznicy LPG czyli piec zlotych, a trwalosc, kultura pracy i jazda zupelnie inna.
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW
1

18 Wrz 2014, 12:54

Panowie powiem tak.
Wasz rozsądek mówi E46.
Mnie bardziej ciągnie ku E90, a szczególnie ku E60 2.2 R6, ze względu na kolegę, który ma E46 w tym silniku i jest na prawdę miazga (ściągnął mu auto z DE wujek, który ma mi pomóc w razie czego - 2 miesiące jazdy i żadnej awarii).
Według mnie E60 jest bardzo stylistycznym autem, fajniejsza linia, ale każdy co lubi.
Ten Pan ma mi zrobić rozeznanie jak będzie teraz w DE jak wygląda sprawa z E60/E90 w takim budżecie. Mogę spróbować wyrwać takie auto za 6000euro, pojeździć jakiś czas na benzynie i jak uzbieram to założyć gaz.
Więcej będę robił w mieście, ale ze względu na podobne przebiegi wolałbym R6, bo są bardziej żywotne. Jak już zagazuję to da się żyć.
No jest dylemat duży :)
rafalt1717
Nowicjusz
 
Posty: 31
Auto: Opel
0
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Glikometr - tester płynu chłodniczego - instrukcja
    Cześć, pokażę Wam jak działa glikometr przyrząd którym możemy przetestować temperaturę wrzenia i przemarzania płynu chłodniczego który znajduje się w układzie chłodzenia samochodu. Dlaczego warto kontrolować ...

18 Wrz 2014, 13:01

E46 ma problem z rdzą i nie chodzi o bite egzemplarze. Jestem naocznym świadkiem e46 bardzo pewnego egzemplarza, kolega przyjeżdża z Niemiec, gdzie kupił od sąsiadki (żaden pic) i cóż, rant przednich drzwi, dalej tylna klapa, nadkole i w bagażniku wokól tego uchwytu co tylna klapa sie zatrzaskuje (mam nadzieje że wiecie o co chodzi). Na razie to są wykwity ale najlepiej już trzeba to robić. Fakt ma 300 tyś przebiegu i w środku dałbym jej maks 100 tyś km. Rocznik 2000 może te polifcie są lepiej zabezpieczone a może jeszcze za młode są. Aha żaden element ku mojemu zdziwieniu nie był malowany, nie wiem może gdzieś stał długo? O korozji E46 pisane też w gazetach itd, większość BMW z tych lat miało problem, czy E39 czy E38.

E60 na mobile.de za 7 tyś euro da się wyrwać (po jakiś negocjacjach) do tego koszty sprowadzenia i opłaty w 35 się zmieścisz, może na gaz trzeba będzie dozbierać. Nie przesadzajmy też z pakietami startowymi, olej filtr ok może jakieś klocki ale to zawsze jest podstawą negocjacji i nie kosztuje kilka tyś. Mówimy o nie zajeżdżonych egzemplarzach i każdy mój samochód który był sprowadzony przyjechał na kołach i nie wymagał jakiś dużych nakładów, przeważnie były to pierdoły olej filtry żarówki rozrząd.

Co do spalania 2-3 litry PB w mieście więcej to jakieś 3-4 litrów gazu więcej a to daje 7-10 zł więcej na każde 100 km plus też więcej benzyny na rozgrzanie, o ile jeździsz tylko po mieście to jest to jakaś różnica. Jeżeli dużo tras to zdecydowanie R6, o dźwięku silnika już wspominałem wyżej :)
lucas001
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 01 07 2003
Przebieg/rok: 22tys. km
Auto: Mazda
Silnik: 2.5 V6
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
0

18 Wrz 2014, 18:06

rafalt1717 napisał(a):Ten Pan ma mi zrobić rozeznanie jak będzie teraz w DE jak wygląda sprawa z E60/E90 w takim budżecie

lucas001 napisał(a):E60 na mobile.de za 7 tyś euro da się wyrwać (po jakiś negocjacjach) do tego koszty sprowadzenia i opłaty w 35 się zmieścisz
I znowu się zaczyna. :? Nauczcie się, że ludzie w "cywilizowanych" krajach nie oddają dobrych aut za pół darmo. Skoro w Polsce ciężko o dobre e60 za ~35k to w DE tym bardziej.
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14209
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004
0

18 Wrz 2014, 18:34

lucas001 napisał(a):Jak czytam te wypowiedzi to napisze jedno: unikaj porad na forach!


Na pewno od Ciebie, napisałeś tyle bzdur że możesz się się załamać gdy zobaczysz jakiego błazna z siebie zrobiłeś...

lucas001 napisał(a):Najpierw Ci piszą że nie starczy 35 tyś zł na 11 letnie BMW (e60) a potem doradzają kupienie 12 letniej e46 na 10 lat...:) Zapomnieli dodać że możesz nie mieć siły i funduszy na walke z rdzą w e46 czy e39.


Ten kto to pisał to Troll którego tu już nie ma. Przeczytaj sobie mój pierwszy post w tym temacie człowieku bo chyba sam nie masz pojęcia o czym Ty mówisz. Walkę z rdzą to masz w maździe dopiero, a Ty mówisz że nie starczy mu funduszy i siły w E46/E39??? Hahahahahhahahahahahahahahahaha!!! Udowodniłeś tylko że nie wiesz o nich całkowicie nic :ok:.

lucas001 napisał(a):Obiektywnie: czym starsze bmw tym większe prawdopodobieństwo trafieni miny...


Bzdura, porównanie najtańszych E90/E60 z najdroższymi E46/E39 to już taka głupota że aż mi się nie chcę tego komentować... To nawet nie chodzi o BMW, to świadczy o tym że w ogóle masz G****aną wiedzę o rynku samochodowym.

lucas001 napisał(a):Spokojnie w tym budżecie znajdziesz zadbaną E60, raczej biedna wersja ale znajdziesz, E90 są droższe głównie ze względu na rocznik, tutaj może być ciężko.


Spokojnie :D??? Hahahahahahhahaha!!!

lucas001 napisał(a):Dalej pisanie że spalanie w 2.0 R4 i 2.8 R6 jest takie same...no brawo!


2.0 R4 :naughty:??? No brawo! Od kiedy 2.0 z E46 to R4? Wyjaśnij mi to bo się posikam zaraz.
Hahahahahah!!! Co więcej, zarówno 2.0 i 2.8 z E46 to M52 :mrgreen:.

lucas001 napisał(a):Pewnie będzie tłumaczenie że niewielka różnica...No to napisze Ci w skrócie że spalanie będzie co najmniej większe o 2-3 L. Na trasie do 120 km/h zapewniam Cie że spalanie w R4 będzie mniejsze, potem na korzyść już idzie R6.


Nie będzie żadnego tłumaczenia, te Twoje głupoty mnie tylko śmieszą :mrgreen:. Pierwszy lepszy typ może sobie sprawdzić ilość cylindrów i kod silnika w E46, Tobie nawet to nie pomogło jak widzę :ok:. Hahahahah!!!

lucas001 napisał(a):Silnik 2.0 R4 czy też 2.2 R4 to udane silniki i nie wydaje mi się żeby 170 km w przypadku 2.2 to było za mało do trójki.


Tylko po co się ograniczać przy takim budżecie i praktycznie identycznym spalaniu??? Już nawet pomijając to że wpada LPG :lol:.

lucas001 napisał(a):E46 ma problem z rdzą i nie chodzi o bite egzemplarze. Jestem naocznym świadkiem e46 bardzo pewnego egzemplarza, kolega przyjeżdża z Niemiec, gdzie kupił od sąsiadki (żaden pic) i cóż, rant przednich drzwi, dalej tylna klapa, nadkole i w bagażniku wokól tego uchwytu co tylna klapa sie zatrzaskuje (mam nadzieje że wiecie o co chodzi). Na razie to są wykwity ale najlepiej już trzeba to robić. Fakt ma 300 tyś przebiegu i w środku dałbym jej maks 100 tyś km. Rocznik 2000 może te polifcie są lepiej zabezpieczone a może jeszcze za młode są. Aha żaden element ku mojemu zdziwieniu nie był malowany, nie wiem może gdzieś stał długo? O korozji E46 pisane też w gazetach itd, większość BMW z tych lat miało problem, czy E39 czy E38.


Pewnie, obejrzałem ich w życiu więcej niż tych wszystkich samochodów łącznie :ok:. Świetnie że wiesz lepiej, tak samo jak wiesz to że M52 i M54 to R4 :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:.

lucas001 napisał(a):E60 na mobile.de za 7 tyś euro da się wyrwać


lucas001 napisał(a):Mówimy o nie zajeżdżonych egzemplarzach


:lol:.


lucas001 napisał(a):E60 na mobile.de za 7 tyś euro da się wyrwać


lucas001 napisał(a): Nie przesadzajmy też z pakietami startowymi, olej filtr ok może jakieś klocki ale to zawsze jest podstawą negocjacji i nie kosztuje kilka tyś.


:lol:.

Nawet nie chcę mi się z Tobą wchodzić w dyskusje -> JAK DLA MNIE TO ZBYT DUŻO BZDUR JAK NA 5 MINUT CZYTANIA :ok:. Obstawiam że jesteś następnym użytkownikiem-trollem i prawdopodobnie tym samym człowiekiem co BK, Dawidy, Mihau'y, VerNiMy, kRin'y itp. itd. Oficjalnie mówię że się zbłaźniłeś :ok:. Również powiem OFICJALNIE ŻE NIE BĘDĘ Z TOBĄ DYSKUTOWAĆ BO ŻAL MI NA TO CZASU.

rafalt1717 napisał(a):Mogę spróbować wyrwać takie auto za 6000euro, pojeździć jakiś czas na benzynie i jak uzbieram to założyć gaz.


Brawo :ok:. Rób co chcesz... Nie ma to jak maksymalnie budżetowe kupowanie E60. Jak będziesz wracać do PL to zastanów się czy opon nie dopompować żeby mniej paliła :ok:.

rafalt1717 napisał(a):Według mnie E60 jest bardzo stylistycznym autem, fajniejsza linia, ale każdy co lubi.


No i super weź sobie co chcesz... Nie wiem po co cały ten temat jeśli i tak jesteś mądrzejszy od Nas wszystkich, Twoja sprawa. Oficjalnie skończyłem JAKĄKOLWIEK dyskusję w tym temacie... Dla mnie to żadna strata, jak wolisz.

Pozdrawiam :).



Pozdrawiam :).
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993
0

18 Wrz 2014, 20:16

Na prośbę jednego ze stałych foruowiczów zamykam. Wszystko zostało powiedziane a gdyby jednak autorowi czegoś brakowało to proszę załozyć nowy temat i napisać że poprzedni został zamknięty.
Do wszystkich. Proszę nie robić więcej takiego bałaganu.
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra
0