REKLAMA
Witam.
Na początek główny problem.
Przed zmianą opon i felg(kiedyś były to stalówki, aktualnie alufelgi), pojawił się problem przy jeździe 80-100km/h, a mianowicie lekko ściąga samochód w prawo i jest takie trzęsienie lewo-prawo kierownicą). Ciekawostką jest, że na przykład przy 140km/h, problem nie występuje lub występuje niezauważalnie. Pomyślałem, że wyważenie albo ciśnienie w oponach, ale po pojechaniu do wulkanizatora i wyważeniu problem na chwilę ustał (lub tak mi się wydawało), a następnego dnia pojawił się ponownie. Przy okazji wyważenia przerzuciłem też opony przód-tył(mam na ogół 2 zestawy po 2 opony, na przód i na tył inne, lecz takie same na osi), które kupiłem w stanie 95% od wyżej wspomnianego wulkanizatora(marka Continental). Nie wiem do końca na czym polega problem, jeszcze dziś pojadę sprawdzić na stacji ciśnienie w oponach i ewentualnie wyrównać i dam znać czy coś pomogło, niemniej jednak chciałbym dowiedzieć się źródła problemu.
Bonus: jak wyłączyć "pipczenie" pasa, gdy np położę coś na siedzeniu pasażera z przodu. Denerwuje niemiłosiernie, a nie wszystko mogę spiąć pasem. Wiem, że są te wkładki, które wkłada się w miejsce pasa, ale na ogół uczę każdego w domu, żeby jednak pas zapinał, więc wyjmować co chwila - no cóż, znając mnie to zaraz to pogubię, niestety. Jest na to jakaś rada, żeby wyłączyć z menu samochodu? Chociażby tego ukrytego?
Pozdrawiam.