BMW E87 Problemy z kierownicą po zmiane opon i felg + bonus

25 Lip 2017, 13:39

Witam.
Na początek główny problem.
Przed zmianą opon i felg(kiedyś były to stalówki, aktualnie alufelgi), pojawił się problem przy jeździe 80-100km/h, a mianowicie lekko ściąga samochód w prawo i jest takie trzęsienie lewo-prawo kierownicą). Ciekawostką jest, że na przykład przy 140km/h, problem nie występuje lub występuje niezauważalnie. Pomyślałem, że wyważenie albo ciśnienie w oponach, ale po pojechaniu do wulkanizatora i wyważeniu problem na chwilę ustał (lub tak mi się wydawało), a następnego dnia pojawił się ponownie. Przy okazji wyważenia przerzuciłem też opony przód-tył(mam na ogół 2 zestawy po 2 opony, na przód i na tył inne, lecz takie same na osi), które kupiłem w stanie 95% od wyżej wspomnianego wulkanizatora(marka Continental). Nie wiem do końca na czym polega problem, jeszcze dziś pojadę sprawdzić na stacji ciśnienie w oponach i ewentualnie wyrównać i dam znać czy coś pomogło, niemniej jednak chciałbym dowiedzieć się źródła problemu.
Bonus: jak wyłączyć "pipczenie" pasa, gdy np położę coś na siedzeniu pasażera z przodu. Denerwuje niemiłosiernie, a nie wszystko mogę spiąć pasem. Wiem, że są te wkładki, które wkłada się w miejsce pasa, ale na ogół uczę każdego w domu, żeby jednak pas zapinał, więc wyjmować co chwila - no cóż, znając mnie to zaraz to pogubię, niestety. Jest na to jakaś rada, żeby wyłączyć z menu samochodu? Chociażby tego ukrytego?
Pozdrawiam.
Ostatnio edytowany przez v1saaR 25 Lip 2017, 23:10, edytowano w sumie 2 razy
v1saaR
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 17 12 2014
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Bmw e87
Silnik: 2.0 122km
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

25 Lip 2017, 21:50

v1saaR napisał(a): pojawił się problem przy jeździe 80-100km/h.
A moze łaskawie napiszesz jaki to problem... :?: Bo ja czytając Twoje wypociny nic nie widze ze masz jakis problem... :?:
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 6187
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

25 Lip 2017, 23:07

Wybacz, tak się rozpędziłem, że pominąłem najważniejsze :) Już poszedł edit.
v1saaR
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 17 12 2014
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Bmw e87
Silnik: 2.0 122km
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

26 Lip 2017, 17:33

v1saaR napisał(a):Pomyślałem, że wyważenie albo ciśnienie w oponach, ale po pojechaniu do wulkanizatora i wyważeniu problem na chwilę ustał (lub tak mi się wydawało), a następnego dnia pojawił się ponownie.
Jeżeli tak było to obstawiam że uchodzi ciśnienie z opony. Wtedy mogło być przez chwilę ok, a następnego dnia już było niskie ciśnienie w jednej z opon co mogło powodować ściąganie i lekkie wibracje na kierownicy.

v1saaR napisał(a):jak wyłączyć "pipczenie" pasa, gdy np położę coś na siedzeniu pasażera z przodu.
Kładź to co masz na podłogę tam gdzie nogi pasażera lub chowaj do schowka czy bagażnika. Dwie ostatnie to najlepsze opcje. Jak chcesz to wyłączyć to najlepiej zapnij pas i tyle (można tak jak piszesz stosować te wkładki). Jak będziesz kogoś wiózł to odepnie i zapnie się tak jak powinien.

Czy programowo można to wyłączyć? Tego nie wiem bo powiązane jest to z układem poduszek powietrznych i jeżeli nie ma tam pasażera to poduszki dla niego nie odpalą się w razie wypadku.

Możesz też zastosować emulatory np. [link do oferty na Allegro wygasł] one przekazują informację że na siedzeniu cały czas ktoś siedzi i ma zapięty pas przez co poduszki i napinacz pasa są aktywne.

PS. Na przyszłość pisz osobne tematy bo w tej chwili mamy tu dwa wątki i jeden z nich tylko dotyczy tematu.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    [2018] VW Touareg III
    VW pokazał kolejna auto nie dla ludu. W środku pełno elektroniki rodem z nowych Audi z... 15 calowym ekranem dotykowym i 12 calowymi zegarami na czele. Waga spadła o jakieś 100kg w porównaniu do poprzednika. Zapowiedziano ...