Piszczenie, ocieranie gumowe podczas jazdy

09 Lip 2017, 22:52

Witam, w moim Clio II ph 2 2001 benzyna 75 KM, 55 kW podczas jazdy na wprost coś piszczy, jakby ociera z przodu po lewej strony. Taki odgłos gumowy. Przy skręcaniu też to słychać. Natomiast przy prędkości ponad 30 km/h odgłos ginie. Do tego czasu przyspiesza częstotliwość odgłosu i z większą prędkością ustaje. Odgłos taki jakbym ocierał gumę o swoje zęby. Pytanie czy klocki mogą piszczeć bez hamowania? Podczas zwykłej jazdy do przodu? W zasadzie przy dohamowywaniu, większym czy mniejszym odgłos się nie zmienia. Opony mam nowe, zmieniane przed sezonem na nówki. Klocki i tarcze wymieniłem miesiąc temu. Czy na biegu czy na luzie jest to samo. Z góry dzięki za pomoc.
lukeboss
Początkujący
 
Posty: 154
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Renault Laguna 3
Silnik: 2.0 dci
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

10 Lip 2017, 10:42

lukeboss napisał(a): Pytanie czy klocki mogą piszczeć bez hamowania? Podczas zwykłej jazdy do przodu? W zasadzie przy dohamowywaniu, większym czy mniejszym odgłos się nie zmienia.
Jeżeli to by były klocki to podczas hamowania i odpuszczania odgłos zmieniałby się.

lukeboss napisał(a): Taki odgłos gumowy. Przy skręcaniu też to słychać. Natomiast przy prędkości ponad 30 km/h odgłos ginie. Do tego czasu przyspiesza częstotliwość odgłosu i z większą prędkością ustaje.
Wygląda to tak jak by coś obcierało podczas jazdy. Piszesz że miałeś wymieniane klocki i tarcze to może warto sprawdzić osłony które przy wymianie mogły zostać naruszone i obcierają podczas obracania koła? Tu może być tak że przy większej prędkości skoro częstotliwość się zwiększa obciera cały czas tylko już tego nie słyszysz jako cykliczne szuranie.

Jak dźwięk dochodzi z przodu (napisałeś wyżej) to możesz podnieść koło i zakręcić nim słuchając czy coś będziesz podobnego słyszał. Tak samo z drugiej strony.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

12 Lip 2017, 23:35

Dzisiaj miałem więcej czasu, więc podniosłem auto i pokręciłem kołem. W zasadzie po obu stronach z przodu tak jest, na filmiku prawe koło, występuje takie tyrkotanie:

[Aby zobaczyć film musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



+na lewym kole dodatkowo lekko hamuje jak kręcę.

Przegub, łożysko?
lukeboss
Początkujący
 
Posty: 154
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Renault Laguna 3
Silnik: 2.0 dci
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

13 Lip 2017, 14:18

Jak dla mnie to łożysko do wymiany.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

13 Lip 2017, 21:46

A w związku z tym, że to występuje przy skrętach zarówno w lewo jak i w prawo. Możliwe, że to coś ze skrzynia biegów?
lukeboss
Początkujący
 
Posty: 154
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Renault Laguna 3
Silnik: 2.0 dci
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

15 Lip 2017, 19:45

Skrzynia biegów nie ma nic wspólnego ze skręcaniem.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    SKODA Yeti Adventure - wersja limitowana
    SKODA wprowadziła na rynek limitowaną wersję modelu Yeti – Adventure. Samochód bazuje na wariancie Ambition i dostępny jest ze wszystkimi silnikami. Model Yeti Adventure to kontynuacja oferty wersji specjalnych, ...

20 Lip 2017, 14:19

Mamy problem (z warsztatem) w zamówieniu łożyska z półosią prawą (okazało się, że są wspólnym elementem), wszystkie, które do tej pory przyszły do warsztatu okazały się zbyt krótkie o kilka cm. To co na zdjęciu ma długość ~745 mm. Na allegro nie mogę niczego takie znaleźć o tych długościach. Wizualnie też tak jakby się różniły. Proszę o pomoc, może ktoś ma pomysł gdzie tego szukać. Po numerze VIN też przyszła zbyt krótka. Clio II 2001 r po lifcie benzyna 75 KM/55kW

Piszczenie, ocieranie gumowe podczas jazdy Piszczenie, ocieranie gumowe podczas jazdy Piszczenie, ocieranie gumowe podczas jazdy Piszczenie, ocieranie gumowe podczas jazdy Piszczenie, ocieranie gumowe podczas jazdy Piszczenie, ocieranie gumowe podczas jazdy Piszczenie, ocieranie gumowe podczas jazdy
lukeboss
Początkujący
 
Posty: 154
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Renault Laguna 3
Silnik: 2.0 dci
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

26 Lip 2017, 16:51

lukeboss napisał(a):wszystkie, które do tej pory przyszły do warsztatu okazały się zbyt krótkie o kilka cm. To co na zdjęciu ma długość ~745 mm. Na allegro nie mogę niczego takie znaleźć o tych długościach.
Ja widzę że większość ma długość 725mm. Czy możesz powiedzieć którym dokładnie elementem różnią się te półosie? Można to zaobserwować kładąc jedną przy drugiej będzie wtedy wiadomo gdzie leży problem.

Zdjęcia które dodałeś obrazują tylko twoją półoś nie ma tej która była za krótka.

PS. z ciekawości zadzwoń do serwisu Renault i zapytaj o taką półoś i jej długość zobaczysz co ci powiedzą. Możesz też zapytać o numer tej części niech podadzą.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999