BMW E90 122km 2.0D - pomoc w zakupie

06 Sie 2016, 22:01

Witam,

nigdy wcześniej nie miałem styczności z samochodami BMW, dlatego też mam kilka pytań do znawców tej marki :)
Planuję zakup BMW E90 z roku 2006/2007 wersja 122KM

Bardzo dużo czytałem na temat tych samochodów, rownież na tym forum i dobiło mnie zmęczenie materiału. Pytania, które zadam pewnie będą dla większości z was laickie, jednak pomogą mi rozwiać wątpliwości.

Jak jest z awaryjnością tej jednostki? Rozumiem, że są tutaj typowe przypadłości diesel'a dotyczące turbiny, dwumasy czy wtrysków.
Jak często się one zdarzają, i na co zwrócić uwagę przy zakupie? Jakie są objawy zużycia czy rozpoczynających się usterek tych elementów?

Samochód ma rozrząd na łańcuchu. Jak z jego awaryjnością? Kiedy należy wymienić i czy w ogóle? Jakie są koszty wymiany?
Czytałem coś o urywających się klapkach, które mogą uszkodzić turbinę oraz silnik. Ta przypadłość dotyczy również tego silnika?

Są jakieś przypadłości, o których powinienem wiedzieć przed zakupem?

Co myślicie o tych egzemplarzach?
[link do oferty na Olx wygasł]
[link do oferty na Olx wygasł]

Ta pierwsza nie ma książki serwisowej choć podobno sprowadzona z belgii i moge sprawdzic na serwisie lakier itp.

Pozdrawiam :)
VeAk
Nowicjusz
 
Posty: 15
Auto: Nie mam

06 Sie 2016, 23:30

Kupno BMW ze 120 konnym dieslem to jak kupienie sobie willi i mieszkanie tylko w jednym pokoju, bo taniej :(

Powstaje kilka pytań:
1. Czemu akurat 2.0d 122KM?
2. Czy dużo jeździsz? (szukasz diesla)
3. Jaki masz budżet?
4. Czemu rocznik 2006/2007?

Auta które wrzuciłeś są zdecydowanie poniżej cen rynkowych. Do tego pierwszy ponad 3k wyświetleń i jeszcze wisi?
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14193
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

06 Sie 2016, 23:39

BMW bo mi sie podoba a 122km bo ekonomiczne w jeździe.
Czytałem, że w wersji 122km rozrząd jest lepiej dostępny i dużo taniej wychodzi ewentualna wymiana.
Jeżdżę umiarkowanie a diesel jest mi potrzebny ponieważ prowadzę działalność gospodarczą i rozliczam się z paliwa (diesel musze mieć).
Budżet mam na upartego nieco ponad 30k, ale chcę się zmieścić do 27k, bo resztę zostawie na ewentualny wkład, a poza tym nie chcę wydać na samochód aż tyle.
2006/2007? Bo kurcze kupić samochód powyżej 10 lat - wydaje mi sie że nie najlepszy pomysł...

Pozdrawiam,
VeAk
Nowicjusz
 
Posty: 15
Auto: Nie mam

07 Sie 2016, 11:13

VeAk napisał(a):Bo kurcze kupić samochód powyżej 10 lat - wydaje mi sie że nie najlepszy pomysł...


Dlaczego? Auto przez 9 lat jeździ bezawaryjnie, a w dniu kiedy kończy 10 lat wszystko się w nim sypie? To ile będzie kosztowało utrzymanie auta zależy od 3 czynników:
a) czy jest to samochód z wadami fabrycznymi (np. 2.0 TDI PD od VW - tam chociażbyś dbał prędzej czy później czekają drogie naprawy)
b) wspólczynnik przebieg/"serwis", gdzie przebieg to ilość km, a jako "serwis" mam na myśli czy auto było serwisowane na markowych zamiennikach, olej był wymieniany co 10,15 czy 30 tysięcy km itd.
c) poziom skomplikowania konstrukcji -> w nowoczesnych dieslach z CR dużo wyższy niż w wolnossących benzynach z wtryskiem pośrednim.

Kupno auta premium z najsłabszym silnikiem diesla - nie wiem gdzie tu logika. BMW to radość z jazdy, a w takiej słabej wersji to nic oprócz prestiżu "z zewnątrz" nie ma. Do tego dochodzą wysokie koszty utrzymania, bo to nadal BMW. Za 27 tysięcy polecam Lagunę III 2.0 dCi np.
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Zalety:
-udany diesel 2.0 dCi, oszczędny z trwałym łańcuchowym rozrządem
-bardzo dobry stosunek cena/rocznik
-nowoczesne auto

Minusy:
-silnik jest nowoczesny, przy większych przebiegach (>300 tysięcy) jego naprawy nie wyjdą tanio
-duży spadek wartości i kiepska renoma
-wersje 178KM nie są tak trwałe jak 150 i 130
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

07 Sie 2016, 11:25

Zapomniałeś dodać, że w Reni nie uświadczy prestiżu :wink:
Takowy występuje w powyższych BMW... Do momentu przekręcenia kluczyka w stacyjce :mrgreen:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14193
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

07 Sie 2016, 11:40

Ossy napisał(a):kiepska renoma
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

07 Sie 2016, 12:11

Dawno nie byłem u okulisty :/
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14193
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

07 Sie 2016, 17:11

Moi drodzy BMW wypuściło serie z silnikiem 122km z określonego powodu. Nie ma wiec sensu lamentować ze nie pasuje to do BMW. Nie potrzebuje prestiżu. Samochodem ja będę jeździł i musi sie Mi podobać. BMW bardzo mi sie podoba wizualnie i w środku.
Silnik 122 jest bardzo ekonomiczny. Nie potrzebuje 200 km pod maska. Nawet na autostradzie jeżdzę ok 140 i mi to wystarcza. Wiec zakończmy temat sensowności zakupu BMW z małym silnikiem :)

Bardziej prosze o informacje dotycząca awaryjności.

Znajomy, który ma BMW twierdzi, ze ta wersja nie ma problemu z kolektorem i klapkami, rozrząd jest łatwo dostępny, nie ma dpf a turbina, dwumasa czy wtryski dłużej wytrzymują przy mniejszej ilości km. Prosze zatem o potwierdzenie powyższych wywodów ;)

Pozdrawiam,
VeAk
Nowicjusz
 
Posty: 15
Auto: Nie mam

07 Sie 2016, 17:39

Tak, ta wersja 122KM jest trwalsza od pozostałych 2.0d. Tylko problem może leżeć w tym, że poniżej 30 tysięcy bezwypadkowego E90 raczej nie dostaniesz z tych roczników.

Zobacz ile kosztują te BMW na zachodzie:
[link do AutoScout24 wygasł]

A teraz dolicz koszty ściągnięcia auta, opłat, rejestracji i pomyśli jakim cudem te egzemplarze kosztują w Polsce 26-27 tysięcy (z zyskiem handlarza!).
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

07 Sie 2016, 18:27

To sa prywatne oferty.
Obydwa samochody sa od 5 lat w Polsce.
Pan z tej droższej oferty przyznał sie ze były malowane drzwi i błotnik ale jakos mnie to nie odstrasza. W swoim wcześniejszym tez miałem malowane - sam malowałem bo był odprysk i wgniecenie. Raczej cieżko znaleźć samochód prawie 10 letni bez malowania...
Zawsze moge sprawdzić na serwisie miernikiem lakieru.

Jedyne co to nie ma książek serwisowych :/
VeAk
Nowicjusz
 
Posty: 15
Auto: Nie mam

07 Sie 2016, 18:38

VeAk napisał(a):BMW wypuściło serie z silnikiem 122km z określonego powodu. Nie ma wiec sensu lamentować ze nie pasuje to do BMW
jeśli nie wiadomo o co chodzi to chodzi o pieniądze :yes:
Myślisz, że producentom obecnie sprawia radość stawanie na uszach i konstruowanie tych kosiarek? Myślisz, że ucieleśnieniem wizji BMW kojarzonej przez lata jako markę sportową jest 3- cylindrowe turbo, które trafi do następnych generacji serii 3 i 5?
Tutaj chodzi o to, żeby nie płacić ciężkiej kasy za nadprodukcję CO2 przez produkty tej marki (chodzi oczywiście o te wartości w tabelkach), które są bzdurą na resorach.
Nie wspomnę już o idiotycznych normach Euro 10000, które mają niby coś poprawić...
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14193
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

07 Sie 2016, 18:54

Ok, to jak Ci się podobają to jedź i zobacz jakie to szroty.

Nr 1 ma 3,5 tyś. wyświetleń więc wątpię, że na żywo wygląda tak dobrze. Okropnych dywaników nie skomentuje - takie coś można wsadzić do Lanosa za 5 tysięcy. Przebieg - pewnie powyżej 300 tysięcy.

Nr 2 to handlarz, ma kilka aut na sprzedaż w promocyjnych cenach.

Jak chcesz auto z prawdziwą książką serwisową to musisz zapłacić za E90 tyle co w DE (min. ~35 tysięcy).
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

08 Sie 2016, 09:28

Znajomy kupił e90 325i, na które składał 3 lata (sam sprowadził z Niemiec). Teraz stoi u mechanika 2 miesiące i płacze jaki rozrząd nie drogi, że mu się pocił silnik i nie wspomnę o błahostkach jak cena żarników ksenonowych (co dla mnie było normalne). Najzwyczajniej nie stać go na nie.
Po prostu jak nie trzeba Ci prestiżu to się zastanów, czy potrzebne Ci tak drogie auto w utrzymaniu (spalanie to nie wszystko)
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

08 Wrz 2016, 18:43

[link wygasł]
a może to? Pojazd zadbanu i doinwestowany.
marekligieza
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 10 09 2014
Przebieg/rok: 3tys. km
Auto: Nie mam