BMW E90 320d Nierówna praca silnika.

12 Paź 2019, 18:52

Witam. Od jakiegoś czasu mam problem z silnikiem a dokładnie, auto po przejechanej jakiejś odległości zaczyna szarpać, przerywać, po chwili samochód traci moc, zapala się kontrolka kontroli trakcji i mruga. Samochód w tym momencie nie może przyspieszyć, tak jak by nie było gazu, maksymalna prędkość jaka wtedy osiąga to 80km/h i 2tys obrotów tak utrzymuje, jak są jakieś górki samochód ledwo podjeżdża. Pare dni temu wymieniony został filtr paliwa, lecz problem zniknął na 2 dni.
Dziś zauważyłem gdy zaczyna szarpać, Z pod auta słuchać dźwięki tarcia, stukania.
Auto było podłączone pod komputer lecz nie wykazywało żadnego błędu.
Arekk
Nowicjusz
 
Posty: 4
  • 14 Paź 2019, 11:11

    Arekk napisał(a):Samochód w tym momencie nie może przyspieszyć, tak jak by nie było gazu, maksymalna prędkość jaka wtedy osiąga to 80km/h i 2tys obrotów tak utrzymuje, jak są jakieś górki samochód ledwo podjeżdża
    Sterownik przechodzi w tryb awaryjny dlatego masz takie objawy jak opisujesz. Ograniczana jest moc silnika i to jest w tym przypadku normalne.
    Arekk napisał(a):Dziś zauważyłem gdy zaczyna szarpać, Z pod auta słuchać dźwięki tarcia, stukania.
    To dochodzi na pewno z pod auta? Może to są jakieś dźwięki z silnika, skrzyni?
    Arekk napisał(a):Auto było podłączone pod komputer lecz nie wykazywało żadnego błędu.
    Musiałby być jakieś błędy skoro sterownik przechodzi w tryb awaryjny.

    Problem który opisujesz może mieć wiele przyczyn i ciężko tu powiedzieć co może być w tym przypadku problemem.

    Czy silnik na wolnych obrotach pracuje równo? Kopci ci mocno, jaki kolor dymu?
    Cichy77
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 5225
    Zdjęcia: 62
    Auto: Mam, często zmieniam!

    20 Paź 2019, 22:18

    Prawdopodobnie już wiem co się dzieje, możliwe ze uszkodzony jest czujnik abs oraz koronka która znajduje się przy czujniku, wszystko okaże się w najbliższym czasie gdy mechanik się weźmie za robotę ;)
    Dodam ze niedawno wracając z pracy zapaliły się kontrolki od abs od ciśnienia powietrza w kołach oraz esp. Od razu pojechałem na komputer i błędy były już widoczne. Auto nie kopci wcale.
    Arekk
    Nowicjusz
     
    Posty: 4

    07 Lis 2019, 14:06

    Arekk napisał(a):w najbliższym czasie gdy mechanik się weźmie za robotę
    I jak już wiesz co było? To co przypuszczałeś?
    Cichy77
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 5225
    Zdjęcia: 62
    Auto: Mam, często zmieniam!

    10 Lis 2019, 22:41

    Tak, uszkodzony czujnik przy lewym kole
    Arekk
    Nowicjusz
     
    Posty: 4
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Gniazdo, wtyczka OBDII - opis pinów
      Co to jest gniazdo OBDII i co oznaczają poszczególne piny? OBDII to skrót od angielskiego terminu On-Board Diagnostic level 2. Jest to standard obowiązujący w samochodach i pozwalający na podłączenie urządzenia ...