Ford Mondeo mk 3 - falowanie obrotów, przygasanie świateł

30 Paź 2019, 16:04

Witam. Jestem posiadaczem forda mondeo mk3 2.0 benzyna z instalacją LPG. Mam problem z falowaniem obrotow szczególnie na gazie przy zagrzanym silniku, na zimnym tak się nie zdarza. Problem występuje szczególnie na LPG ale zdarza się czasem że też na benzynie. Do tego dochodzi takie jakby mruganie świateł przy wciśnięciu pedału gazu. Na postoju gdy ruszę lekko kierownicą obroty troszkę się wahają o jakieś 100 obrotów w górę i w dół. Wyczyszczona została przepustnica to przez niecały tydzień było lepiej ale problem nie zniknął, później silniczek krokowy został wymieniony i nic to nie dało kompletnie A następnie wymieniłem obie sondy i wyregulowalem gaz ale to także nie pomogło. Mechanik zwala winę na gazownika A gazownik zaś mówi że jest to problem mechaniczny i jeżdżę po tych mechanikach i gazownikach i nikt konkretnie nie umie stwierdzić co to jest.. proszę o jakieś porady jeśli mieliście jakąś styczność z taką sytuacją lub wiecie co może być wada.
2sup116
Nowicjusz
 
Posty: 7
  • 31 Paź 2019, 12:15

    To moze warto sprawdzic ładowanie i alternator
    chyba ,ze przygasanie swiateł wiąże sie własnie z tym ze spadaja Ci obroty silnika , a co za tym idzie alternator nie obrabia na np 500 RPM
    Takie falowanie najczesciej spowodowane jest nieszczelnoscią w kolektorze ssacym ,moze którys kruciec do lpg nie wkleił sie jak należy
    DigitronicLPG
    Obserwowany
     
    Posty: 1

    31 Paź 2019, 15:44

    Alternator w sumie może wypada sprawdzić bo coś tam słyszałem że może jakiś regulator czy coś nie domagać, A ogólnie kolektor ssący zalicza się do instalacji LPG czy raczej sprawy mechaniczne? A co do tego przygasania to właśnie przygasa w trakcie normalnej każdy też także się nie wiąże chyba z tym falowaniem obrotow.
    2sup116
    Nowicjusz
     
    Posty: 7

    31 Paź 2019, 15:52

    2sup116 napisał(a):Alternator w sumie może wypada sprawdzić bo coś tam słyszałem że może jakiś regulator czy coś nie domagać
    Sprawdź napięcie ładowania przy wyłączonych wszystkich odbiornikach i następnie przy dużym obciążeniu (włączone światła, klima, ogrzewana szyba). Podaj nam wartości jakie otrzymasz.

    Sprawdź też jakie jest napięcie spoczynkowe na akumulatorze np. po jakiś dwóch godzinach postoju.

    2sup116 napisał(a):A ogólnie kolektor ssący zalicza się do instalacji LPG czy raczej sprawy mechaniczne?
    Kolektor ssący nie jest elementem instalacji LPG ale jest używany zarówno przy zasilaniu benzyna jak i gazem.
    Kacper
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6842
    Zdjęcia: 3348
    Miejscowość: Warszawa - okolice
    Prawo jazdy: 14 09 1997
    Auto: Volvo S40
    Silnik: 2.0 140KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999

    31 Paź 2019, 15:58

    Właśnie pytam o ten kolektor bo byłem u gazownika bo mówię może on coś powie ale mi mówił że kolektor ssacy jest elementem mechanicznym A nie gazowym także można zglupiec.


    W sobotę pomierze te napięcia i podam wyniki i może uda się wyczyścić ten kolektor.
    2sup116
    Nowicjusz
     
    Posty: 7

    31 Paź 2019, 19:06

    2sup116 napisał(a):może uda się wyczyścić ten kolektor
    U ciebie jest kolektor z kapkami jak uda ci się go zdjąć sprawdź czy wszystkie są sprawne i dobrze go wyczyść dodatkowo warto wyczyścić silnik krokowy.

    Załączam ci dokument znaleziony w necie w którym masz opisane to co chcesz zrobić :)

    [Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

    Cichy77
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 5225
    Zdjęcia: 62
    Auto: Mam, często zmieniam!

    02 Lis 2019, 18:05

    Ładowanie jest na poziomie 13.5 ale czy to aż takie szkody by robiło? Dodam jeszcze że w trakcie jazdy czasem wszystkie obrotomierze itp spadają mi dosłownie na zero A liczniku od przebiegu się tak jakby kasuja i dopiero jak wciskam pedal gazu to wracają do normy. Kolektor został także wyczyszczony i nie widzę w tym przyszłości a mechanik stwierdził żebym jechał do gazownika bo nic więcej nie zrobi bo to coś z gazem na bank..
    2sup116
    Nowicjusz
     
    Posty: 7

    05 Lis 2019, 11:16

    2sup116 napisał(a):Ładowanie jest na poziomie 13.5 ale czy to aż takie szkody by robiło?
    Pod obciążeniem czy bez? Generalnie trochę niskie, powinno być mi. 13,8V i to już z pełnym obciążeniem.
    2sup116 napisał(a):Dodam jeszcze że w trakcie jazdy czasem wszystkie obrotomierze itp spadają mi dosłownie na zero A liczniku od przebiegu się tak jakby kasuja i dopiero jak wciskam pedal gazu to wracają do normy.
    To wygląda tak jak byś miał jakąś chwilową przerwę w obwodzie zasilania tylko dziwne, że dodając gazu wszystko wraca. Czy z pozostałymi odbiornikami prądu w tym czasie jest wszystko ok (radio, światła, silnik nie gaśnie)? Sprawdź dokładnie ten alternator może on wymaga regeneracji.
    Cichy77
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 5225
    Zdjęcia: 62
    Auto: Mam, często zmieniam!

    05 Lis 2019, 12:05

    Też jestem zdziwiony tą sytuacją jak to się zadziewa, ale radio i reszta pozostaje okej, A co do alternatora to pod obciążeniem jest 13.5 ale może bym szczotki wymienił albo coś to sobie właśnie ogarnę, ale ciekawe czy to może mieć styczność z falowaniem obrotow.
    2sup116
    Nowicjusz
     
    Posty: 7

    07 Lis 2019, 14:02

    2sup116 napisał(a):co do alternatora to pod obciążeniem jest 13.5
    Zobacz jeszcze czy jak ruszasz kierownicą i obroty zaczynają falować to czy napięcie spada poniżej tej wartości.
    Cichy77
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 5225
    Zdjęcia: 62
    Auto: Mam, często zmieniam!

    09 Lis 2019, 14:32

    Sprawdzalem i spada napięcie do okolic 13 ale nie wiem czy to nie jest czasem wina tych spadających obrotow bo wtedy silnik jakby przygasa trochę także napięcie itp będzie niższe lub się mylę
    2sup116
    Nowicjusz
     
    Posty: 7

    10 Lis 2019, 15:07

    2sup116 napisał(a):nie wiem czy to nie jest czasem wina tych spadających obrotow bo wtedy silnik jakby przygasa trochę także napięcie itp będzie niższe lub się mylę
    No dokładnie tak, tylko dlaczego obroty spadają? Tu odpowiedzialny jest silniczek krokowy ale z tego co pamiętam sprawdzałeś go. Obroty mogą delikatnie drgnąć jak załącza się i wyłącza kompresor klimatyzacji na wolnych obrotach bo to spore dodatkowe obciążenie ale nie powinny spadać do tak niskich wartości. Może warto zrobić ich adaptację na nowo (tak jak np. po odłączeniu akumulatora) i zobaczyć czy to coś da.
    Cichy77
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 5225
    Zdjęcia: 62
    Auto: Mam, często zmieniam!

    11 Lis 2019, 15:26

    Silniczek krokowy mam nowy wymienilalem i on nic nie dal ogolnie to akumulator podłączyłem ponownie taki reset ale też tam nie widać nic ciekawego w tym wszystkim wydaje mi się że jedynie ten alternator można wymienić te szczotki. A ogólnie co zauważyłem to, że przy przyspieszaniu na każdym biegu gdy obroty osiągają 3000 to słychać taki jakby zgrzyt szelest czy coś takiego tylko nie wiem skąd on dochodzi właśnie bo na luzie i na postoju tak nie robi. Ogólnie nie mam katalizatora w tym samochodzie to może coś też przez to?
    2sup116
    Nowicjusz
     
    Posty: 7