Bmw e90 320i utrzymanie ?

06 Wrz 2016, 10:23

Witam zastanawiam się nad bmw e90 320i 2005-2008r.

Jak to jest z tymi kosztami utrzymania w bmw biorąc pod uwagę ze nie będę korzystać z aso tylko z dobrych ale nie autoryzowanych warsztatów i dobrych zamienników czy naprawdę jest tak drogo ?

Sprawdzając zestawienia z kosztów utrzymania np. bmw e60 w porównaniu do laguny III ceny części eksploatacyjnych nie wypadają strasznie dużo drożej a e90 powinno być tańsze niż e60. Bmw nie odbiega bardzo cenami od nowszych aut nie premnium.

Wiec jak to wygląda w rzeczywistości ?
olgiert123
Nowicjusz
 
Posty: 16
Prawo jazdy: 12 02 1992
Auto: Polo 3

06 Wrz 2016, 13:38

Podstawowe pytanie - dlaczego BMW? Widziałem, że wcześniej rozglądałeś się za Citroenem C5 bez hydropneumatyki argumentując swój wybór niższymi kosztami utrzymania wersji z "klasycznym" zawieszeniem.
W BMW tanio nie będzie, bo po pierwsze to segment premium, a po drugie z generacji na generację coraz bardziej awaryjne, niedopracowane samochody (no ale to w sumie tyczy się samochodów wszystkich marek).
320i miewa spore problemy z wszelkimi uszczelnieniami (puszczają i auto żre olej), valvetroniciem, wadliwym napinaczem rozrządu, cewkami zapłonowymi. Kolega posiadał to auto z tym silnikiem i zawsze o nim mawiał "fajny samochód, no ale czasami nie wiesz czy dojedziesz na miejsce" :D
No i kwestia osiągów - będą co najwyżej przeciętne, a w utrzymaniu to dalej BMW.
A może Renault Laguna III 2.0 Turbo?
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

06 Wrz 2016, 13:52

łysy30 napisał(a):rozglądałeś się za Citroenem C5 bez hydropneumatyki argumentując swój wybór niższymi kosztami utrzymania wersji z "klasycznym" zawieszeniem.
co zazwyczaj jest bzdurą, by hydractive III gen poważnie ruszasz zazwyczaj po ok 250-300k km :D
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14197
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

06 Wrz 2016, 14:18

laguna kompletnie nie podoba mi sie wizualnie c5 w benzynie ze zwyklym zawiasem mega trudno kupic bmw podobalo mi sie juz wczesniej ale nie bylem pewny co do kosztów do tego w bmw skorzystał bym z full bmw check. A ceny samych czesci w bmw wcale nie powalaja dlatego zaczołem o tym myslec
olgiert123
Nowicjusz
 
Posty: 16
Prawo jazdy: 12 02 1992
Auto: Polo 3

06 Wrz 2016, 14:47

Szczerze? Poszukałbym na Twoim miejscu C-5 w benzynie z hydro - koszty i tak będą o wiele niższe niż w przypadku BMW (ogólnie te auta nie przepadają za zamiennikami, a byle czujniczek to 1000 zł), a będzie mieć bardziej dopracowane auto, które jest "jakieś".
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

06 Wrz 2016, 14:48

A gdzie ja to hydro bede serwsiowac o ile nawet nie chodzi o drogosc hydro niechce szukac jakis specialnych warsztatów gdzie mi to naprawia :D "byle jakie" czujniki do c5 tez kosztuja podobnie a jak zacznie nawalac hydro to bedzie duzo duzo grubiej

Poprostu proboje sie dowiedziec gdzie faktycznie jest ta drogosc czesci do bmw bo jezeli chodzi o zamienniki i serwisy nieautoryzowane to widze niewiele wieksze koszty od nowszych samochodów
olgiert123
Nowicjusz
 
Posty: 16
Prawo jazdy: 12 02 1992
Auto: Polo 3
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...
    Jak bezpiecznie korzystać z pobocza?
    Pobocze zajmuje trzecią pozycję wśród miejsc, gdzie najczęściej dochodzi do wypadków drogowych(1). Choć przepisy jasno określają, kto i w jakiej sytuacji może poruszać się po poboczu oraz kiedy można zatrzymać ...

06 Wrz 2016, 16:37

Matko bosko, czy my żyjemy w PRL, po ulicach ganiają warszawki garbuski, a Tobie zachciało się ściągać za dewizy Citroena DS? :cry:
Jeśli mechanik widząc znaczek citroen i słysząc hydro twierdzi, że się tego nie podejmie, bo to jest skomplikowane, to nie pojechałbym do niego nawet z DU Lanosem....

Jak dla mnie jesteś napalony na to BMW jak kot na nieważne co i rzucasz jakimiś Januszowymi argumentami przeciwko dobremu autu.

No i kolejna sprawa to fakt, że ew ceny części do BMW to dopiero wierzchołek góry lodowej, bo tam już potrzeba kumatego mechanika z nowoczesnym sprzętem. No ale na na necie są tanie części, a szwagier jest świetnym mechanikiem i nie potrzebuje komputerów... :ok:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14197
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

06 Wrz 2016, 16:49

:piwo: Nie szukam całkowitej taniosci i wcale nigdzie nie sugeruje że chce korzystać z serwisu u mietka w stodole w c5 również potrzeba komputera :ok: ceny sprawdzałem w intercars. I nigdzie nie rzucam januszowych argumentów na c5 bo wiem że to dobre auto ale myślę że serwis wcale nie jest tańszy niż w bmw
olgiert123
Nowicjusz
 
Posty: 16
Prawo jazdy: 12 02 1992
Auto: Polo 3

06 Wrz 2016, 17:48

olgiert123 napisał(a):c5 w benzynie ze zwyklym zawiasem mega trudno kupic

no i co z tego, że trudno jak hydro lepsze?

Gdzie naprawić to zależy gdzie mieszkasz
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

06 Wrz 2016, 22:01

Ja rozumiem ze moze hydro w rzeczywistosci wcale nie wychodzi tak drogo jak czyta sie o tym w necie ale nie chce rozważać hydro. Interesuja mnie suche fakty o utrzymaniu takiego bmw w porownaniu do nowszych samochodow typu c5 czy laguna. czesci i robocizna czy typowe usterki z valvetronikiem mnie jak narazie nie przerazily zwyczajnie chce wiedziec czy jest cos co serio moze mnie w tym samochodzie zaskoczyc. o wale korbowym za 5k slyszalem ale chyba nie jest to za czesty przypadek
olgiert123
Nowicjusz
 
Posty: 16
Prawo jazdy: 12 02 1992
Auto: Polo 3

07 Wrz 2016, 08:27

olgiert123 napisał(a):Ja rozumiem ze moze hydro w rzeczywistosci wcale nie wychodzi tak drogo jak czyta sie o tym w necie ale nie chce rozważać hydro.

naczytasz się ludzi co nie znają, a "wiedzą" to tak jest ;)

W BMW np. musisz podpiąć się pod komputer jak chcesz wymienić akumulator albo klocki hamulcowe. W 2,0 masz wadliwy rozrząd. Nagromadzenie elektroniki, z którą mało który warsztat sobie poradzi, a przykładem nich będzie system suszenia mokrych tarcz hamulcowych przez lekkie dociśnięcie klocków, co jest sterowane komputerem.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010