Bmw e90, Audi a4 b7, Vw passat b6 - pomoc w zakupie, jaki silnik ?

28 Wrz 2018, 10:30

de345 napisał(a):inaczej patrzymy na motoryzację.


Trudno się nie zgodzić - jeden się na niej zna, drugi nie.
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

28 Wrz 2018, 10:59

Dawno temu, gdy było największe bum na auta z silnikami 1.9TDI, faktycznie wiele osób uważało, ze wersja 130 koni jest nieudana, ale w rzeczywistości był to najlepszy silnik z gamy 1.9TDI na pompowtryskiwaczach.
Kolega jak widać został w tematach motoryzacyjnych daleko z tyłu.
pkc
Zaawansowany
 
Posty: 715
Prawo jazdy: 10 08 2004
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: BMW E36 Audi A4 B8
Silnik: 328i 2.0TFSI

28 Wrz 2018, 12:57

Opinia wzięła się z tego, że po prostu był bardziej skomplikowany niż na pompie. Była wpadka jakaś w słabszych wersjach tylko nie pamiętam czy 101KM czy 115KM.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

28 Wrz 2018, 13:01

Użytkowałem 101 KM w ibizie kupiony z przebiegiem 240, do dziś, 4 rok bez awarii wiec ja o nim nic złego powiedzieć nie moge
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16734
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

28 Wrz 2018, 15:59

Porozglądałbym się za Passatem B6, wbrew obiegowej opinii sama konstrukcja jest udana, silnik warte uwagi to 2.0 FSI i 1.4 TSI 122 KM, ale wątpię, że w tym budżecie kupisz ten drugi wariant.
Zawieszenie jest trwałe, wnętrze komfortowe i przestronne, części tanie, model znany mechanikom więc odpada problem ze znalezieniem specjalisty. Sam zamierzam sprzedać moje obecne auto i przesiąść się na 1.4 TSI 122 KM, którego historię całkowicie znam i auto nigdy przenigdy nie sprawiło problemów ;-) Do tego jest bardzo dynamiczne i oszczędne. Oczywiście po wymianie rozrządu i napinacza, to była największa bolączka tych silników, ale jak wgłębisz się w szczegóły, to wiele marek miało problemy z rozrządem, a jakoś się o tym nie mówi - np. Honda Accord VII 2.2 CDT-i. A należy wziąć pod uwagę efekt skali - ile jeździ Passatów a ile Accordów.
Nie namawiam, ale wiem, jak wiele mitów krąży wokół grupy VAG, a sam jeżdżę od czasu do czasu B6 z 2.0 TDI 140 KM - czyli tą rzekomo niesamowicie awaryjną, która ma już 450 tys. km przebiegu i poza pierdołami i awariami wyniakającymi z zaniedbania - to nic z samym silnikiem się nie dzieje. Oczywiście trzeba mieć na uwadze, że nie jest to też jednostka wybitnie udana, bo zdarzały się przypadki pękających bloków silnika.
Znajomy kupił teraz B6 2.0 TDI 170 KM z automatem DSG - 16 tys. zł (!), na dzień dobry 3 tys. zł na ogarnięcie skrzyni, ale jak dla mnie to nadal śmieszna cena za takie auto.
Killaz
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1374
Zdjęcia: 5
Prawo jazdy: 09 06 2013
Auto: VW Golf
Silnik: 1.6 MPI
Paliwo: Benzyna
Rok produkcji: 2009

28 Wrz 2018, 16:06

Killaz, bez przesady. Wiem że 1.6 MPI w Golfie VI nieco krzywi pogląd na osiągi, ale 1.4 TSI 122 KM w B6 nie jest dynamiczne. To auto waży niemal 1400 kg, turbo nieco pomaga ale to nadal tylko 122 konie.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Nie śpij za kierownicą podczas jazdy!
    Zmęczenie to prawdopodobnie najbardziej bagatelizowany czynnik wśród przyczyn wypadków drogowych, ponieważ jego rzeczywisty udział jest trudny do zmierzenia. Szacuje się, że zmęczenie ma wpływ na nawet 30% wypadków ...

28 Wrz 2018, 16:50

galakty napisał(a): To auto waży niemal 1400 kg, turbo nieco pomaga ale to nadal tylko 122 konie.


Ja bym nie patrzył na konie tylko na moment obrotowy. Jeśli Killaz jeździł tylko wolnossakami to takie 1.4 turbo jeździ całkiem przyjemnie, ma prawie taki sam moment obrotowy jak 2.0 FSI. Jak nie załadujesz do tego Passata 4 osób+bagaż to będzie jeździć całkiem przyjemnie w porównaniu do wolnossących aut. Ale do takiego chociażby 2.0 TFSI nie ma startu.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

28 Wrz 2018, 16:56

Ossy napisał(a):Ja bym nie patrzył na konie tylko na moment obrotowy.


Max moment 210 Nm przy 4000 obr/min... Za mała pojemność i za mała moc, co z tego że masz turbo i moment, jak nie ma go dużo i zobacz jak wysoko jest osiągany. Wolnossące silniki potrafią niżej osiągać maksymalny moment. Prędkość max 200 km/h, przyspieszenie 10,5 sekund. To są osiągi kompaktów z wolnossącym 1.6 o mocy 100-110 koni. Jeździ w porządku, da się wyprzedzać, ale pisanie że to dynamiczne auto to eufenizm.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

28 Wrz 2018, 17:15

Zawsze można dodać zastrzyku mocy :) akurat TSI przy ich wadach mają tę zaletę że dobrze reagują na przyrosty mocy, więc przy 150 koniach to TSI już fajnie pociągnie takiego Passata.
A zawsze ogranicza się problemy bo przecież są te odmiany doładowane i turbo i kompresorem i one mają po 160 koni itd..
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

28 Wrz 2018, 17:18

Pionek napisał(a):Zawsze można dodać zastrzyku mocy


Tylko nie każdy ma dostęp do dobrego tunera z hamownią i doświadczeniem. I nie każdemu się chce podnosić moc, albo się boi.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

28 Wrz 2018, 19:15

Akurat hamownia przy robieniu programu nie jest do niczego potrzebna, jedynie jest niezbedna do zaspokojenia parcia klienta na cyferki :happy:
Na szczescie do tego wystarcza drogowy dynomet.
Taki 1.4tsi niezle przyjmuje moc ale swoje problemy tez miewa.
bartez90
Aktywny
 
Posty: 399
Prawo jazdy: 26 06 2009
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi A4 B6
Silnik: 1.8T BEX 230 km
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

28 Wrz 2018, 19:26

Galakty, omawiany egzemplarz B6 z 1.4 TSI wypluł na hamowni 131 KM ;-) Nie wiem czemu, ale VAG nie po raz pierwszy zaniża moc i osiągi (a przy okazji emisję spalin :lol: ). I właśnie o elastyczność się rozchodzi, zdecydowanie wcześniej i wyraźniej się zbiera. Nazwałbym to moim osobistym minimum. Należy też mieć na uwadze rewelacyjnie niskie spalanie, auto o takiej masie a średnia nie przekracza, wg. obecnego właściciela, 7 l w cyklu mieszanym. Ja mam zamiar jeszcze niżej zejść, chociaż obecnie używam auta na odcinku 2,7 km, gdzie Golf spala ok. 8,6 l na końcu tego odcinka. Po mieście MPI mi łyka 8-10 l :roll:
Killaz
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1374
Zdjęcia: 5
Prawo jazdy: 09 06 2013
Auto: VW Golf
Silnik: 1.6 MPI
Paliwo: Benzyna
Rok produkcji: 2009

28 Wrz 2018, 19:33

Ale cały czas mnie nie rozumiecie. Nie twierdzę, że to muł, po prostu nie nazwałbym tego dynamicznym. A że jest elastyczny i na co dzień się nadaje to oczywiście, że tak. Spalanie też niskie, z tego słyną TSI :ok:
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

28 Wrz 2018, 19:51

Dynamiczne auto w dzisiejszych czasach to 200km i 7-8s do setki. Takie 1.4tsi nawet 130km jest przecietne, jedzie normalnie, nic wiecej.
bartez90
Aktywny
 
Posty: 399
Prawo jazdy: 26 06 2009
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi A4 B6
Silnik: 1.8T BEX 230 km
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

28 Wrz 2018, 20:20

Killaz napisał(a):Nie wiem czemu, ale VAG nie po raz pierwszy zaniża moc i osiągi (a przy okazji emisję spalin ).

W Niemczech są opłaty (ubezpieczenie) od KM :)

Ja to skwituję tak - wg mnie lepszy Passat 1.4 TSI niż A4 B7 2.0 MPi
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010