Bmw e90, Audi a4 b7, Vw passat b6 - pomoc w zakupie, jaki silnik ?

25 Wrz 2018, 13:07

Witam. Mianowicie mam dylemat odnośnie kupna samochodu. Tak jak w temacie zastanawiam się nad Audi a4 b7, Bmw e90 oraz Vw Passatem b6. Budżet wynosi jakieś 25 tyś. zł. Nastawiłem się na szukanie takich silników: Audi (1,8t 163km, 2,0 131km, 1,9tdi 116km), Bmw (2,0 benzyna 150km, 2,0d 163km) VW (1,9tdi 105km, 2,0tdi 140km CR). Wiem, że to zależy jak się trafi samochód, ale jaki z tych byście proponowali ? Aż tak na dynamice mi nie zależy, bardziej chodzi o bezawaryjność i eksploatacje. Rocznie będę robić jakieś 15 tyś km. Codzienny dojazd do pracy 6km w jedną stronę. To tyle, czekam na Waszą pomoc :)
19kamil94
Nowicjusz
 
Posty: 7

25 Wrz 2018, 13:37

Jak dojazd do pracy 6km w jedną stronę to diesel z dpf w zasadzie odpada.
E90 2.0 benzyna może być ale szukaj tylko przedlifta 150km.
Na a4 b7 1.8t za mały budżet, na coś w dobrym stanie trzeba dać 30 tys. Natomiast 2.0 131 km pije olej łapczywie, nie jest to dobry silnik. W tym budżecie jedynie 1.9tdi 116 km bo jest bez dpf, ale dynamika mocno średnia. Chociaż i tak sporo lepsza niż passat b6 105 km.
bartez90
Aktywny
 
Posty: 399
Prawo jazdy: 26 06 2009
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi A4 B6
Silnik: 1.8T BEX 230 km
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

25 Wrz 2018, 15:37

bartez90 napisał(a):Jak dojazd do pracy 6km w jedną stronę to diesel z dpf w zasadzie odpada

W zasadzie to trzeba by dopytać, bo 6km do pracy to 12 w 2 strony, to 60km tygodniowo, to +- 250km miesięcznie, to 3000km rocznie.
Pytanie więc brzmi w jaki sposób robi pozostałe 12000km.
tomekdk
 

25 Wrz 2018, 22:02

Dorzucam jeszcze przejazdy na zakupy i do znajomych w tygodniu + weekendy gdzie w jeden weekend będę robić jakieś 200 km czasami mniej, czasami więcej. No i jeszcze nie raz drogę do pracy trzeba będzie liczyć 24 km dziennie, jak wrócę do domu i pojadę jeszcze raz prywatnie do klienta. Myślę, że wyjdzie ta sumka co podałem.
19kamil94
Nowicjusz
 
Posty: 7

25 Wrz 2018, 22:09

Czyli zostaje Audi 1,8t i 1,9tdi, Bmw 2,0 benzyna 150km i VW 1,9tdi.
A co z bmw 2.0 benzyna 130km i VW 2.0tdi CR ?
Dzisiaj znajomy mi jeszcze podsunął na myśl VW golf 6 1,4 120 km o ile dobrze pamiętam.
19kamil94
Nowicjusz
 
Posty: 7

26 Wrz 2018, 06:33

Od golfa 1.4 tsi trzymaj sie z daleka. Bmw e90 129km spoko ale szkoda byloby mi kasy na bmw z tak slabym silnikiem.
bartez90
Aktywny
 
Posty: 399
Prawo jazdy: 26 06 2009
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi A4 B6
Silnik: 1.8T BEX 230 km
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jak działa skrzynia biegów MMT w Toyotach?
    Skrzynia biegów MMT Toyoty jest dostępna w modelach Aygo, Yaris, Corolla, Corolla Verso, Auris i nie należy jej mylić z automatyczną skrzynią biegów, która jest oferowana na rynku północnoamerykańskim ...

26 Wrz 2018, 07:30

Moim zdaniem najlepsze jest A4 b7 z 1.9TDI 115KM. Może 11s do setki to nie jest superwynik, ale jak często będiesz to wykorzystywał. DO jazdy do pracy w zupełności wystarczy. A usterek raczej nie ma zbyt drogich i zbyt częstych. Jak dobrze się o niego dba to 500,000km nie jest dla niego problemem.
de345
Początkujący
 
Posty: 66

26 Wrz 2018, 12:19

Okeej to golfa odrzucam i w sumie tą bmw 129km też. A co z VW i silnikiem 2,0 CR 140km i bmw 2,0d 163km ?
19kamil94
Nowicjusz
 
Posty: 7

26 Wrz 2018, 12:36

Silnik 2.0d w bmw e90 również nie jest wolny od wad. Przebieg roczny masz nie za duży, ponadto robisz głównie krótkie odcinki po parę km. Ja diesla, a szczególnie takiego z dpf bym odpuścił.
bartez90
Aktywny
 
Posty: 399
Prawo jazdy: 26 06 2009
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi A4 B6
Silnik: 1.8T BEX 230 km
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

26 Wrz 2018, 13:30

Te 2,0 CR w VW przeważnie z dpf są z tego co widzę, ale 2,0d 163km w bmw nie, poza dpf awaryjny silnik ?
19kamil94
Nowicjusz
 
Posty: 7

26 Wrz 2018, 13:41

Jako użytkownik 1,8T odradzam ten silnik, chyba że auto MINIMUM z 2006/2007, mam ten silnik i non-stop jakieś pierdoły wychodzą z którymi tylko do ASO trzeba jeździć.
Inni mechanicy pierwszę słyszą o tych jednostkach np byłem w serwisie skody a gość twierdzi że nie było tej jednostki w skodach :roll:
Problemy z podciśnieniami, z wężykami, odma olejowa, coś gwizda, świszczy nie wiadomo czy to turbo czy nie, wymieniasz jak kretyn części a efekt zerowy - po latach to nie są godne polecenia silniki, chyba że ktoś lubi się bawić w mechanika amatora.

Ja nie polecam, lepiej kupić coś bardziej "świeżego" i wspieranego, coś co żyje a nie umarło 10 lat temu.
Ogólnie silnik nie jest zły ale jakby był młody i zdrowy a nie auto gdzieś skądś, a potem problemy.
Turbo-benzyna u nas w kraju poza tsi, ecooboost itp jest nieznana bo królowały wtedy TDI więc serwisy nie mają pojęcia i tyle.

Także jak dla mnie wolałbym 2,0 130 koni albo w Golfie TSI jeśli mówimy o VAG-u

a 2,0 TDI CR generalnie jest spoko i warto przemyśleć.
Piwoszzz
Początkujący
 
Posty: 52
Prawo jazdy: 23 07 2002
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi A3 8L
Silnik: 1,8T 150
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback

26 Wrz 2018, 21:47

Sorry, że wam przeszkadzam w dyskusji :angry: Ale tak wracając do tematu, co polecacie uwzględniając te silniki i modele samochodów które wymieniłem ? Mam chrzestnego co był mechanikiem 25 lat, coś tam się zna i mi podpowie co nieco. Sam nic nie wymienię, bo się tym po prostu nie zajmuje.
19kamil94
Nowicjusz
 
Posty: 7

27 Wrz 2018, 17:10

BMW ma dużo elektroniki, która może płatać figle. Silnik ciężko jakiś polecić, bo 4-cyl. mają problemy z rozrzadem, a R6 piją olej na potęgę. Kolega sąsiada kupił 325i i wpakował na start 6 czy 7 koła w remont. Najlepsze, że kupił w Niemczech,bo u nas wszystko strupki.

W A4 najmniej problemów z elektroniką, bo konstrukcja ma swoje lata. W tym modelu lepiej brać 1.8T, bo mniej straci na wartości, możesz założyć LPG bez problemu jakby co. 2.0 TFSI też możesz rozpatrzeć ale nie będzie tak łatwo zbywalny.

W Passacie B6 jest sporo duperelowatych usterek. Z silników najlepiej brać 2.0 FSI i 2.0 TFSI ale to taki poziom trwałości BMW. Na pewno im nowszy rocznik tym lepiej, bo ciągle eliminowali wpadki wieku dziecięcego.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

27 Wrz 2018, 23:54

Czemu ciągle tylko benzyny i benzyny? Moim zdaniem to mit, że na krótsze trasy tylko benzyna. Diesel jest tańszy w paliwie, a jak 1.9TDI to jeszcze toporny i prawie nie ma usterek.
de345
Początkujący
 
Posty: 66

28 Wrz 2018, 05:03

Paliwo kosztuje niemal tyle samo, spalanie tylko delikatnie mniejsze na korzyść diesla, ale to co zaoszczędzisz przez 5 lat to w koncu wydasz kiedys na serwis
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1479
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna