BMW E90 czy Audi a4 b8

26 Lip 2018, 13:25

Witam, zamierzam w najbliższym czasie kupować auto i zastanawiam się pomiędzy E90/E92 a Audi a4 B8 (przedlift).Generalnie raczej silnik benzynowy ponieważ nie chce już wkraczać znów w diesle z dużymi przebiegami i kupą napraw (obecnie jeżdżę passatem b6 2.0 TDI pd 170km więc jestem po sporych wydatkach ). I tu rodzi się mój dylemat ponieważ wyzualnie delikatnie jestem w stronę audi ale strasznie kiepskie mają silniki opinie. Interesują mnie mocniejsze jednostki koło 200 koni +. 2.0 tfsi 180km wyczytałem totalna porażka branie oleju itp a także 211km też niby bierze sporo oleju nic nie lepszy od wersji 180-konnej. Silniki 1.8 i 3.2 odpadają. Diesel 2.0 odpada też kupa słabych opinii o awariach a niestety 3.0 diesel jako że auto chce ściągać z Niemiec bo tam mam sprawdzone przebiegi , będzie miał konkretny przebieg i jeszcze ta 18% akcyzy gdzie w to miejsce wolałbym dolozyc w auto nic akcyze bo 3.0 z fajnym wyposażeniem trochę kosztuje. BMW E90/92 (touring odpada nie podoba mi się) to raczej 325i bądź 330i. Fajnie by było trafić 325i ale w pojemności 3.0 a nie 2.5 bo z tego co czytałem trochę lepsze spalanie. Co myślicie ogólnie na ten temat, jestem mało obeznany piszę tylko to co wyczytalem , jakie są wasze odczucia co byście mi polecili ? Na benzynę też jestem bardziej skierowany ze względu na to że do pracy dojeżdżam pociągiem więc autem robię rocznie max 15 tys.
Qenzey
Nowicjusz
 
Posty: 16

26 Lip 2018, 14:10

Piszesz że jesteś po sporych wydatkach a chcesz kupić auto które prawdopodobnie wygeneruje jeszcze większe wydatki już nie wspomnę o e90 gdzie jak zaczniesz zgłębiać silniki godne polecenia to możesz odnieść wrażenie że kupisz e90 ale bez silnika :ok: . Oczywiście niewspomnę o elektromechanice, zawieszeniach itp.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10779
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

26 Lip 2018, 14:42

Myślę, że jak zdradzisz budżet to cokolwiek będziemy mogli zdradzić...
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

26 Lip 2018, 14:57

Coś koło 35tys zł. Sprowadzany zza granicy , możliwe że kolega który handluje autami ogarnie jakieś lekko uderzone do zrobienia co wyjdzie finansowo troszkę korzystniej ale tak czy tak muszę wiedzieć czego chce żeby mógł mi sprowadzić
Qenzey
Nowicjusz
 
Posty: 16

26 Lip 2018, 15:06

Przy takim budżecie w ogóle bym odpuścił A4B8.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

26 Lip 2018, 15:12

Też tak czułem ale warto zapytać. Będąc przy E90 jaki silnik benzynowy polecacie? Podobno 2.0litrowki są awaryjne lepiej wyglądają te R6 tylko które ? Może zaakceptować wyższe spalanie czy opłaty ale w zamian jakiś fajny silnik który wiadomo każdy ma jakieś tam wady o których ludzie piszą, ale nie ma powiedzmy jednej rażącej jak np branie oleju w 2.0 tfsi
Qenzey
Nowicjusz
 
Posty: 16

26 Lip 2018, 16:40

Z e90 najbezpieczniejszy bedzie 325i/330i z lat 2005-2006 na posrednim wtrysku (efi). Powinienes dostac do 35 tys. Moc calkiem fajna, dobrze to jezdzi.
Od 2007 bedzie bezposredni wtrysk i szansa wpakowania sie w wieksze koszty.
bartez90
Aktywny
 
Posty: 399
Prawo jazdy: 26 06 2009
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi A4 B6
Silnik: 1.8T BEX 230 km
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

26 Lip 2018, 16:50

Spodziewałem się że poliftowa wersja będzie poprawiona mniej awaryjna a tu widzę że przedlift lepszy. Podejrzewam że właśnie taką bym kupował w sensie przedlift bo w tym budżecie fajne wyposażenie typu navi Xenon itp do 35 pewnie wyjdzie. Dzięki za poradę . A te poliftowe 325/330 są poprostu bardziej awaryjne niż przedlift czy typowo odradzane przez jakieś typowe wady ?
Qenzey
Nowicjusz
 
Posty: 16

26 Lip 2018, 17:36

Qenzey napisał(a):A te poliftowe 325/330 są poprostu bardziej awaryjne niż przedlift czy typowo odradzane przez jakieś typowe wady ?


To po prostu inne silniki, nie mają nic wspólnego z poprzednikami. Po lifcie w e90 pojawił się właśnie bezpośredni wtrysk ze wszystkimi jego wadami i zaletami.
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

26 Lip 2018, 20:41

A zna ktoś realne spalanie tych 325i lub 330i? Obecnie moim passatem jeżdżę w miarę agresywnie i średnia jest 9,1 także będzie duża różnica w średniej cykl mieszany ?
Qenzey
Nowicjusz
 
Posty: 16

26 Lip 2018, 21:06

No na spalanie z diesla to Ty nie licz. Średnio przy normalnej jeździe myślę że w 10-12 litrach się wyrobisz, ale jak będziesz cisnął to wiadomo że i 15 litrów łyknie.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

26 Lip 2018, 21:56

Qenzey napisał(a):auto chce ściągać z Niemiec bo tam mam sprawdzone przebiegi


możesz się także rozczarować tymi sprawdzonymi przebiegami w Niemczech, zależy od kogo kupisz, ale zapewnie nie w niemieckim salonie gdzie dadzą Ci gwarancję, twój kolega który kupuje w niemczech na handel powie ci gdzie jeździ 90% ludzi po auta do niemiec :mrgreen:

Qenzey napisał(a):b6 2.0 TDI pd 170km więc jestem po sporych wydatkach

Qenzey napisał(a):Interesują mnie mocniejsze jednostki koło 200 koni +. 2.0 tfsi

z deszczu pod rynnę...możesz mieć jeszcze większe wydatki :lol:
Qenzey napisał(a):Co myślicie ogólnie na ten temat

Ogólnie to nie licz na to że do tego co ty chcesz kupić nie będziesz dokładał, bo dołożysz i to naprawdę sporo, te auta są mega drogie w serwisie i nie mówię tu o spalaniu , i nie bardzo lubią zamienniki, więc auta dla ludzi bogatych. Zależy z jakim budżetem chcesz to przyatakować i ile masz na utrzymanie rocznie
Ostatnio edytowany przez andrewb25 26 Lip 2018, 22:26, edytowano w sumie 2 razy
andrewb25
Stały forumowicz
 
Posty: 2145
Miejscowość: małopolskie

26 Lip 2018, 22:04

A ja powiem tak, w sumie jak tak autor płacze na temat utrzymania, to niech bierze Lagunę III z 2.0T i robi chip. Albo auto podobnej klasy (nie wiem, jakieś Volvo z turbo itp, w tym budżecie się nie znam). Będzie moc, będzie nowsze auto, będzie jakaś tam ekonomia. A prestiż? Jak chce znaczek to albo niech się liczy z kosztami albo zapomni.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

26 Lip 2018, 22:30

galakty napisał(a):to niech bierze Lagunę III z 2.0T i robi chip

ale chip też kosztuje, i 2.0T też będzie paliło dużo, ale jak autor tak się szczypie to może niech jeździ dalej tym co ma?
W sumie to ponaprawiał w 2.0 TDI to co było do naprawy i teraz chce sprzedać ? dziwne? :lol:
andrewb25
Stały forumowicz
 
Posty: 2145
Miejscowość: małopolskie

26 Lip 2018, 22:58

Jeśli obecne auto ma sprawne to tak, najbardziej ekonomiczne będzie tyranie go dalej.

Bez przesady że chip kosztuje. Jak nie ma 1000 zł na porządny program to co my tutaj rozmawiamy o E90 i 330i? TFSI? Błagam, ten jeden tysiąc to grosze.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007