BMW E90 wybór silnika.

08 Lip 2018, 20:11

Witam serdecznie, zwracam się z ogromną prośbą o doradzenie jaki silnik wybrać chodzi mi głównie o eksploatację, ceny napraw części eksploatacyjnych i inne. Co do wad i zalet opisanych silników to sporo się naczytałem, teraz chodzmi mi głównie o ceny. Jeśli ktoś ma wiedzę był bym bardzo wdzięczny za pomoc.

Otóż przymierzam się do zakupu BMW E90 skromnego sedama. ( Tylko roczniki od 2005r. do 2007r.) (Wcześniej patrzyłem jeszcze na audi A4b7 1.8T ale do E90 słabo wypada).
Tylko i wyłącznie benzyna.

Silniki jakie mnie interesują to:
2.0 benzyna i tutaj różnica w budowie i kosztach eksploatacyjnych pomiędzy wersją 150km a 170km.
Chętniej 2.5 218km ale... ceny ubezpieczeń i tak bez sensu dla 2.5 więc bardziej wolał bym 3.0 tylko z jaką mocą 218km? czy 258km? I jaka jest różnica w tym wszystkim..
Czytałem gdzieś tylko że przy 2.0 150km rozrząd jest z przodu silnika i wymiana jest mniej problemowa niż przy reszcie silników które wypisałem (rozrząd=odkręcenie skrzyni biegów). Ale co? W końcu wolnossące 3.0 :oops:
Chciałbym znać tylko ceny z jakimi mam się liczyć. Oraz dodatkowo takie jak zawieszenie (poszczególne elementy) i inne rzeczy które ktokolwiek by wiedział. ORaz z czym spotkali się forumowicze.

Pozdrawiam
hexam
Nowicjusz
 
Posty: 13
Prawo jazdy: 31 01 1996
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

08 Lip 2018, 20:13

Jakim budżetem dysponujesz na zakup auta?

Różnica w OC dla BMW pomiędzy 2.0, a 2.5 może być niewielka, odpal sobie jakiś rankomat/mfind i porównaj.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

08 Lip 2018, 20:30

Przy e90 przejmowanie się ubezpieczeniem jest troszku zbyteczne...bierz to co Ci bardziej odpowiada :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11028
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

08 Lip 2018, 20:34

Chłopaki ja wiem ile kosztuje ubezpieczenie, nawet byłem się pytać u mojego ubezpieczyciela i tragedi nie ma, nawet na współwłaściciela. I nawet robiłem kalkulacje sam jak pisaliście, chodzi mi głównie o porównanie cen części, napraw itp przy różnych silnikach.
hexam
Nowicjusz
 
Posty: 13
Prawo jazdy: 31 01 1996
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

08 Lip 2018, 20:44

Jak zadajesz takie pytania to chyba jednak za dużo nie wertowałeś tematów silników w e90 gdyż tego jest naprawdę dużo z czego delikatnie mówiąc większość opcji nie napawa optymizmem.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11028
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

08 Lip 2018, 22:40

[Aby zobaczyć film musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



Serwisowanie E90 jest drogie lub bardzo drogie, niezależnie od wybranej wersji silnikowej ;)
azzurro
Aktywny
 
Posty: 340
Auto: Jeansowe kombi
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Dlaczego trzeba posiadać ubezpieczenie motocykla?
    Ubezpieczenie motocykla jest obowiązkowe podobnie jak w przypadku samochodu. Warto sprawdzić, ile kosztuje ubezpieczenie motocykla na rynku, bo oferty TU różnią się od siebie. W wyborze najkorzystniejszej polisy pomaga ...

09 Lip 2018, 04:02

I w kolko ten sam filmik wrzucacie!
Po pierwsze - nie ma igly E90 za 25k.
Po drugie - mozna by zrobic filmik z takim przypadkiem o kazdym innym aucie.

Raz ktos rzucil tematem z filmikiem o trupie niby igle E90 i teraz na kazdym kroku wszyscy go wrzucaja jako glowny przyklad.
Tak samo jak z propozycjami aut - ktos raz wrzucil Mondeo IV, Lagune III i Citroena C5 IIFL z jakimis tam zaletami i teraz kazdy na strzala wrzuca te 3 modele i poleca, bo to takie modne na tym forum...
Tom88T
Początkujący
 
Posty: 238
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: 508
Silnik: 2.0
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

09 Lip 2018, 08:11

Tom88T muszę Cię zmartwić ten filmik nie jest niczym specjalnym a juz na 100%nie w przypadku e90. BMW 3,0d które pomagam serwisować do tamtego roku w naprawach pochłoneło około 12k.i to wszystko podsyawy które na forum bmw można znaleźć na pierwszej stronie o dieslach a na ten rok mamy lipiec i sądzę że dobrniemy do 20k. I żebyś nie myślał że to abstrakcja to automat gm z wymianą oleju i konweterem to 5k do tego jest wadliwy kosz 5biegu 3k, turbo z vtg podobno już robią za 3k ale przydałobu się wyminić olej i ktoś je musi wyjąć a potem włożyć czyli masz już ponad 11k, a potem następne wynalazki takie jak klapy kolektora, koło pasowe, pękający kolektor pod turbo... a gdzie jeszcze serwis... i żeby było śmieszniej 3,0d dla fanboja bmw jest jak dla wieśwagenowca 1,9tdi.
I co ciekawe akurat przy 3,0d jest mniej bolączek niż przy benzynach ...
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11028
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

09 Lip 2018, 15:09

A co z tym N52B25 tak bardzo zachwalanym ??
Tom88T
Początkujący
 
Posty: 238
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: 508
Silnik: 2.0
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

09 Lip 2018, 15:28

Problem z głowicami, tłokami i popychaczami reszta jest ok. :o
No ale fanboje rozdzielą Ci to na roczniki i runki zbytu... czyli np.e90 z 2010r.z rynku usa będzie miało "tylko" zwaloną głowicę. P.s

Dzisiaj robiłem podsumowanie miniaczka 1,6t i w autku od końca gwarancji czyli około 50tyś.km.do 90tyś.km.zrobiono napraw na 31tyś.zł!!!! Poza aso!!! To tyle ze śmiania się z filmiku.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11028
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

09 Lip 2018, 16:20

Czyli wychodzi, ze najpewniejsze starsze M54B30 lubiace chlapnac sobie olej ;) ktorego niestety nie ma w palecie E90 :D
Tom88T
Początkujący
 
Posty: 238
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: 508
Silnik: 2.0
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

09 Lip 2018, 20:22

Tom88T a teraz wkleję Ci linka żebyś wiedział co oznacza marketing i czemu przeciętny Kowalski daje się zwieść marketingowej papce niemieckich gazetek.
Zwróć uwagę na silniki bmw "fajny ale żłopie olej" drobnostka, albo "fajny ale trzeba wymienić pół silnika"
To co wkleję jest obrazem klęski i rozpaczy a potem to ludzie czytają.

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11028
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

09 Lip 2018, 21:16

Szybki, tylko ja nie opieram sie na jakichs smiesznych artykulach, tylko opiniach ludzi, ktorzy uzytkuja lub serwisuja takie auta.
Wiec na prawde dziwi mnie co tam Ci nie pasuje w M54..
Ja wiem, ze koszty serwisu Lexusow w skali roku to 0zl + eksploatacja, ale bez przesady :)
Tom88T
Początkujący
 
Posty: 238
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: 508
Silnik: 2.0
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

09 Lip 2018, 21:56

Ale ja Ci to wkleiłem dla śmiechu gdzie wymienia się n54 jako trwały tylko pije olej... więc niech sobie pije ten olej ale nie nazywajmy tego czymś fajnym bo chyba olej odpowiada za panewki i głowice... a przytarcie panewek przy braku oleju nie jest chyba czymś nadzwyczajnym. Więc ok.jest fajny ale pije olej :ok:
Co do lexusa to tu też się mylisz bo im nowszy tym więcej jest wpadek ... w tym artykule strasznie profesjonalnym pomylono nazwę całej serii silników, pomylono roczniki oraz modele... a może tak troszku celowo bo odpowiednikem w latach produkcji n54 był 2jz przy którym n54 raczej nie powinien się tu znaleźć. Co do reszty to wymieniono silnik który jak na lexa cieszy się średnią opinią. Oczywiście ta średnia opinia jest średnia jak na lexa. Co ciekawe podaje się tam n47 hmmm a jak sprytnie przemilczano n45 1,6 który 2 lata temu pomagałem kupić koledze to goły słupek kosztował jedyne 5k a wanoski można było zmieniać hurtowo. No ale cena pewnie była taka bo nie było zapotrzebowania na te silniki. Może przypomnę że wtedy silnik do lexusa Ls z 2000-2005r v8 kosztował 3,5k... :D

Jest tak jak Ci pisałem czyli każda marka ma coś sknocone kwestia umiejętnie to omijać...i nawet jak zapytałbyś się o lexa to też bym Ci wymienił opcje godne polecenia i te ze znakim zapytania.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11028
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe