BMW E91 LCI / 2008 / przerywa podczas kręcenia kierownicą

09 Mar 2020, 09:23

Cześć,

Śmigam niecały rok E91 318d LCI (poliftowa) z 2008 roku. Wersja w miarę na wypasie (duża nawigacja, dogrzewanie elektryczne nadmuchów szyby przedniej itd.)
Od pewnego czasu mam problem, który objawia się podczas kręcenia kierownicą w obie strony.
Od razu zaznaczę, że mam wspomaganie elektryczne.

Objawy:
- kierownica tak jakby przycina się/hamuje w różnych miejscach (jakby coś ją blokowało) i jest to odczuwalne
- czasami objawy się zmniejszają (nie wiem czy ma to związek z wyższą temperaturą czy rozgrzaniem samochodu), ale
i tak w pewnym momencie pojawia się np. małe "ząbkowanie"/"przerywanie" przy delikatnych ruchach kierownicą
- wydaje mi się, że kierownica chodzi ciężej niż przed tym jak problem nie występował
- samochód nie wyświetlił żadnego błędu/checka
- samochód był diagnozowany komputerem Delphi - brak błędów
- wymieniliśmy akumulator na próbę z BOSCH S5 A13 Start-Stop 95Ah 850A P+ AGM na Varta Silver Dynamic H3 12v 100aH 830A;
sprawdziliśmy też ładowanie przez gniazdko zapalniczki; samochód podczas jazdy (nawet przy wyłączonej klimie) ma ładowanie 14,1 lub 14,2. Dopiero po zatrzymaniu, i wyłączeniu wszystkiego (włącznie ze światłami) i postoju, łapie 14,6/14,7. Czy to normalne?
- podczas postoju słychać takie dźwięki (ale może jestem przewrażliwiony i jest to normalne, ale wolę by znawcy posłuchali :) ) - słychać od 3 sekundy:

[Aby zobaczyć film musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


Czy macie jakieś pomysły lub sugestie?
Będę wdzięczny za pomoc.
Skyrek
Obserwowany
 
Posty: 2

10 Mar 2020, 14:53

Skyrek napisał(a):po zatrzymaniu, i wyłączeniu wszystkiego (włącznie ze światłami) i postoju, łapie 14,6/14,7. Czy to normalne?
Trochę dużo a nie spada zaraz do wartości poniżej 14,4V?
Lepiej sprawdzić normalnie na zaciskach akumulatora jakimś multimetrem bo urządzenie które mieliście pod zapalniczkę może nie być dokładne.

Co do samych dźwięków to faktycznie coś tam słychać ale z tego co widzę kierownica dosyć lekko chodzi jak nią kręcisz.

Skyrek napisał(a):- samochód nie wyświetlił żadnego błędu/checka- samochód był diagnozowany komputerem Delphi - brak błędów
Tu trzeba by było wejść w układ kierowniczy i tam go zdiagnozować dokładnie. Sprawdzić ustawienia itd. Bo ogólnych błędów może nie być a wspomaganie może nie działać prawidłowo.

Nie zmieniałeś czasem opon na szersze?

Skyrek napisał(a):Od pewnego czasu mam problem, który objawia się podczas kręcenia kierownicą w obie strony.
Czy podczas jazdy jak kręcisz kierownicą również problem występuje czy tylko podczas postoju?
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

11 Mar 2020, 01:36

Dziękuję za odpowiedź :)

1) 14,6/14,7 zapewne dlatego, że jeździłem na akumulatorze AGM a one mają takie ładowania. Teraz jest wrzucony normalny, testowo. Bardziej zastanawiają mnie te niskie wartości podczas jazdy.
2) Kierownica nie chodzi bardzo ciężko, ale wyraźniej ciężej niż powinna/niż zawsze.
3) Jeżdżę od kilku miesiącach na nowych zimówkach i nowych felgach stalowych. Od prawie samego początku miałem problem, że powyżej 120 km/h na autostradzie było czuć bicie na kierownicy. Nie miałem kiedy podjechać na sprawdzenie wyważenia, szczególnie, że przez ostatnie tygodnie moje trasy wyglądają tak, że nie mam jak przekroczyć 100 km/h, więc problem nie występuje.
4) Problem (przerywanie, "hamowanie" kierownicy, tak jakby jej "łapanie" w różnych miejscach) zdecydowanie występuje podczas jazdy. W większości problem nie występuje podczas kręcenia na postoju. Podczas postoju słychać dźwięk z filmu i sporadycznie występuje problem z mniejszym natężeniem.
Skyrek
Obserwowany
 
Posty: 2
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Bezpieczne auta służbowe
    Światowa Organizacja Zdrowia WHO szacuje, że około 30% wypadków drogowych na świecie powiązanych jest z pracą. Dodatkowo Bank Światowy, przygotowując rekomendacje dla poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego w Polsce, ...