REKLAMA
Śmigam niecały rok E91 318d LCI (poliftowa) z 2008 roku. Wersja w miarę na wypasie (duża nawigacja, dogrzewanie elektryczne nadmuchów szyby przedniej itd.)
Od pewnego czasu mam problem, który objawia się podczas kręcenia kierownicą w obie strony.
Od razu zaznaczę, że mam wspomaganie elektryczne.
Objawy:
- kierownica tak jakby przycina się/hamuje w różnych miejscach (jakby coś ją blokowało) i jest to odczuwalne
- czasami objawy się zmniejszają (nie wiem czy ma to związek z wyższą temperaturą czy rozgrzaniem samochodu), ale
i tak w pewnym momencie pojawia się np. małe "ząbkowanie"/"przerywanie" przy delikatnych ruchach kierownicą
- wydaje mi się, że kierownica chodzi ciężej niż przed tym jak problem nie występował
- samochód nie wyświetlił żadnego błędu/checka
- samochód był diagnozowany komputerem Delphi - brak błędów
- wymieniliśmy akumulator na próbę z BOSCH S5 A13 Start-Stop 95Ah 850A P+ AGM na Varta Silver Dynamic H3 12v 100aH 830A;
sprawdziliśmy też ładowanie przez gniazdko zapalniczki; samochód podczas jazdy (nawet przy wyłączonej klimie) ma ładowanie 14,1 lub 14,2. Dopiero po zatrzymaniu, i wyłączeniu wszystkiego (włącznie ze światłami) i postoju, łapie 14,6/14,7. Czy to normalne?
- podczas postoju słychać takie dźwięki (ale może jestem przewrażliwiony i jest to normalne, ale wolę by znawcy posłuchali ) - słychać od 3 sekundy:
[Aby zobaczyć film musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]
Czy macie jakieś pomysły lub sugestie?
Będę wdzięczny za pomoc.