BMW e92 335d vs 330d - który bezpieczniej kupić?

23 Cze 2020, 17:29

Witam,
Pytanie kieruję do ludzi,którzy mieli styczność z danym modelem 335d.
Chciałbym się dowiedzieć jak w praktyce wypada silnik, najczęstsze usterki, ekonomia użytkowania mnie nie interesuje, lecz czy warto jest zakupić taki samochod raczej z przebiegiem około 200.000 gdyż to już są "starsze" auta, lub czy może lepiej i bezpieczniej jest zakupić 330d? Nie jest tak wyżyłowany, ma jedną turbinę.
O podstawowych usterkach mam pojęcie, takie jak klapki kolektora, do usunięcia, koło pasowe które się zawsze zrywa, czy czułe wtryski.
Dziękuję i pozdrawiam
odyszy
Obserwowany
 
Posty: 1

24 Cze 2020, 11:02

odyszy napisał(a):ekonomia użytkowania mnie nie interesuje
Tu akurat różnicy nie zauważysz :)
odyszy napisał(a):czy warto jest zakupić taki samochod raczej z przebiegiem około 200.000 gdyż to już są "starsze" auta, lub czy może lepiej i bezpieczniej jest zakupić 330d?
Taki przebieg dla tych silników to nic specjalnego. Jak znajdziesz zadbany egzemplarz to na pewno sporo jeszcze pojeździsz. Oczywiście wersja 335d może być droższa w naprawie ale nie ma tu reguły i wyznacznika że tak musi być. Ja bym się skupił na znalezieniu sprawdzonego egzemplarza o który ktoś dbał.
Oba silniki mają podobne problemy jak już wspomniałeś jednak ten mocniejszy daje sporo więcej frajdy z jazdy.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9996
Zdjęcia: 35

24 Cze 2020, 13:06

odyszy Twoje rozważania to jak gdybanie czy lepiej skoczyć z 9go pietra czy z 10go :D
Wejdź sobie na forum bmw odcedź dzieciaki i tych co akurat sprzedają te auta, weź kalkulator i przelicz sobie usterki które wytypowane są jako podstawowe, plus usterki związane z użytkowaniem + serwis wetdy wyjdzie Ci zbliżony obraz "inwestycji".
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10723
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

24 Cze 2020, 13:21

Bierz 335d zrobisz program będzie nieźle latać a przy tym mało spali w stosunku np do takiego 335i :mrgreen:
demirbiras
Zaawansowany
 
Posty: 931
Prawo jazdy: 14 08 2009
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Astra H
Silnik: 1,8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

24 Cze 2020, 13:34

demirbiras napisał(a):Bierz 335d zrobisz program będzie nieźle latać a przy tym mało spali w stosunku np do takiego 335i

Nabijasz posty :?: :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10723
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

24 Cze 2020, 14:20

335 to nic innego jak 3.0 na biturbo. Twardy silnik, wyeleminowac bolączki wynikłe z przebiegu i można się cieszyć mocnym dieslem przy niskim spalaniu jak na taką moc. Ktoś ogarnięty po zakupie przygotuję Ci ją tak aby służyła bez problemu.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16516
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Moto Session 2016
    Lubelskie Święto Motoryzacji to obowiązkowa pozycja w kalendarzu imprez w 2016 r. Już w weekend 7-8 maja zapraszamy na Moto Session. W tym roku na zwiedzających czekać będą wystawy nie tylko samochodów, ale także motocykli, ...
    Renault ZOE Riviera - seria limitowana
    Seria limitowana Riviera została opracowania na bazie wersji Intens wzbogaconej o ekran dotykowy EASY LINK 9,3”, funkcję Easy Park Assist oraz kamerę cofania. ZOE Riviera jest natychmiast rozpoznawalne po nowym kolorze ...

24 Cze 2020, 15:22

Tak Kao lubię ten optymizm przy tego typu autach... :D

Życze autorowi udanych poszukiwań oraz kontaktów z mechanikami będą mu bardzo potrzebne :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10723
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

24 Cze 2020, 15:43

A przestań, Ty to maruda jesteś, tyle jest ludzi co jeździ r6 i chcesz powiedzieć że każdy wydaje miliony na naprawy. Dawaj No jakieś konkrety co jest takiego drogiego i czego musi doświadczyć każdy użytkownik. Tylko trochę kreatywności a nie turbo wtryski i dwumasa.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16516
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

24 Cze 2020, 15:45

szybki, Ty masz chyba jakiś kompleks bmw. Obojętnie jaki temat powstaje z bmw to od razu jazda z kosztami...
tmk90
Nowicjusz
 
Posty: 35
Miejscowość: Wrocław
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Rover 75
Silnik: 2.5 V6
Paliwo: Benzyna + LPG
Rok produkcji: 2001

24 Cze 2020, 20:30

Panowie zacznijmy od tego ile osób pytających o bmw jest świadomych kosztów jazdy tymi autami? Śmiem twierdzić że po tych zacnych tekstach o 3,0d to 3/4 z chętnych nawet nie domyśla się.

Kao napisał(a): Dawaj No jakieś konkrety co jest takiego drogiego i czego musi doświadczyć każdy użytkownik.


Chłopie no proszę Cie co drogiego przy starym dieslu i to BMWe :D :?:

Tego jest tyle że naprawdę trudno spamiętać...

Zacznijmy od drobnostek typu urywające się koła pasowe niby nic no ale jesteś w trasie a tu je...o, pękające kolektory wydechowe też niby nic tylko zobacz ile kosztuje robota i coś dobrej firmy, klapki kolektora taniocha, turbiny z vtg oraz same turbiny też w poszczególnych latach mówiły szybko papa, skrzynie biegów wszystko ok chyba że ... trafisz na gm która ma zwalone coś z obiegiem oleju + konwerter,świece żarowe taniocha tylko że wali się moduł nimi sterujący który równie dobrze mógłby znajdować się w odbycie kogoś kto wymyślił jego montaż :D , wtryski hmmm łojtam gorzej jak trzeba wezwać firmę która je wyjmuje, potem trzeba włozyć następne i za robotę zapłacić, chłodniczka egr tia z robotą konkret bo... wszystko wokół niej co miało temperaturkę rozpada się jak przypalony sucharek...

Do tego trzeba wspomnieć że różne opcje miały różne wyposażenie i te sztuki w max opcji ciekawe kto jest wyserwisuje elktromechanicznie bo w moich okolicach jest tylko jeden warsztat który tym się zajmie.

Nie będę wspominał o głupotach których jest cała masa...

Do tego dojdzie zwykły serwis który raczej na gównianych zamiennikach jest na bardzo krótka metę.

I teraz Kao pomyśl sobie jak ktoś podnieca się spalaniem to zainwestuje np. 10k w coś co kupił za 30k i potem może sprzeda za 20k???

Ostatnie bmw jakie miałem na tapecie jest kolegi 3,0d kupione jako nowe to zwykły przegląd + usuniecie usterek przy 140k.km. 6,5k z robotą a sadzę że było już napraw za jakieś 25-30k.

Kao a chcesz się założyć że jak wkleję zdjęcie z wymiany rozrządu w e92 2,0d xd to połowa Kowalskich od idealnych autek wypadnie z butów :D

Kao i sam wiesz że mnie mało przeraża tylko trzeba być realistą czyli ilość usterek ma nie być upierdliwa a koszty mają być na logicznym poziomie względem wartości auta i tego co reprezentuje...
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10723
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

24 Cze 2020, 21:41

Tak tylko zobacz, Ty wrzucasz/ przypisujesz jakieś awarie ( wszystkie napotkane) wynikające z przebiegu do jednego egzemplarza!!! koło pasowe? no sory.... to inne auta tego nie mają? jakieś inne to w bmw? serio? klapy w kolektorze? przecież to nie tajemnica że się je wyciąga po zakupie a kumaci wiedzą co i jak....
Pękające kolektory? tylko może było doczytać w jakich warunkach one pękają i przy jakich mocach.....

Skrzynia GM? podobna historia

co tam jeszcze było? aaa moduł świec żarowych, to już brawa dla ludzi którzy przy Bawarii grzebią delfenem ciągniętym z chinuazji. :ok: Ale już dla potomnych nawet jak padnie owy moduł to kosztuje 77 euro, po 200 zł regeneruje w PL gościu znany chyba wszystkim posiadaczom 3.0

Szybki to powiedz mi jedno.... skoro takie to złe i silnik i skrzynia to powiedz czemu do sportu najczęściej wymieraną skrzynią jest BMW od 3,0? hmmm.....
Czemu przy swapie diesla jednyny silnik jaki jest stosowany/rozchwytywany to 3.0d ?
Wszystkie offroadowe projekty na czym jezdzą? na 3.0d, ludzie z patroli wyrzucają wybuchające 2.8 i wkładają 3.0d ale pewnie są debilami :mrgreen:
Tamat wtrysków i turbin pominę w ogóle bo to ciut śmieszne. W mercedesie wtryski przebijając maskę potrafiły wyskoczyć i co? czemu nikt na to nie psioczy?
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16516
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

24 Cze 2020, 22:34

Kao prosty temat wpisz sobie na google każdą z opcji która wymieniłem to zobaczysz jak to są "sporadyczne" przypadki.
3/4 tych usterek na forach BMW są abc-adłem.
I tak np:
Skrzynia GM pierwszy z brzegu temat za około 6k.

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic ... 0&start=15

Dla mnie temat jest prosty albo masz chajs i czerpiesz frajdę z jazdy albo nie dotykasz się do BMW.

Kao napisał(a):Szybki to powiedz mi jedno.... skoro takie to złe i silnik i skrzynia to powiedz czemu do sportu najczęściej wymieraną skrzynią jest BMW od 3,0? hmmm.....
Czemu przy swapie diesla jednyny silnik jaki jest stosowany/rozchwytywany to 3.0d ?
Wszystkie offroadowe projekty na czym jezdzą? na 3.0d, ludzie z patroli wyrzucają wybuchające 2.8 i wkładają 3.0d ale pewnie są debilami

Masz rację skrzynki manualne od diesli są ok. sam szykowałem się do jej użycia ale... miłośnik bmw odradził mi V8 bmw i zapodał mi adapter do innego V8 :ok:
Co do reszty to tez się zgodzę bo jak ktoŚ robi swap warty 50k albo 100k to myślisz że będzie się zastanawiał w dziale "jakie auto kupić" ile litrów ropy mu spali?
Wystarczy że będzie trwały słupek a reszta do ogarnięcia i tyle w temacie.
Zresztą słupek uważam z super i ta trwałość słupka jest przypisywana reszcie a niestety tak nie jest.
Kao napisał(a):Tamat wtrysków i turbin pominę w ogóle bo to ciut śmieszne. W mercedesie wtryski przebijając maskę potrafiły wyskoczyć i co? czemu nikt na to nie psioczy?


Ale chłopie tu nie chodzi o psioczenie tylko o koszty których ludzie nie są świadomi.

Zresztą jak bardzo nie są świadomi to widać po ilości " zadbanych bmw".


Dobra nie ma co dyskutować ja swoich praktycznie wszystkich znajomych nawróciłem oni mają spokój i ja mam spokój i spróbuj ich namówić żeby wrócili do BMW :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10723
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

07 Lip 2020, 18:01

Generalnie z mocnych diesli M57 jest chyba najlepszym wyborem. Ma wady jak każdy diesel, ale uważam że ma ich stosunkowo niewiele. Koszty serwisu? Jak ktoś kumaty i obeznany w temacie to wcale nie są tak wysokie. Ponadto silnik bajka, jeśli chodzi o łatwość i koszt modyfikacji. Znajomy tylko po montażu DP i wymianie wtrysków na 216stki zrobił w swojej 325d 290KM. Po wymianie ICka można śmiało przekraczać 300KM. Wtryski oczywiście używki, które można naprawdę tanio dostać.
Slim17
Początkujący
 
Posty: 197
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Saab 9-3 SS
Silnik: 2.0T 210KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003