Bmw serii 1 hatchback 5d czy warto?

19 Cze 2020, 13:23

Ponownie piszę post w sprawie zakupu samochodu.Tym razem,wpadł w oko jak w temacie bmw serii 1 z początku produkcji(silnik benzynowy)widziałem w ogłoszeniach,że takie auta można już nabyć w kwotach 16-17 tys.
Ale przejdę do rzeczy o co mi chodzi.Nigdny nie myślałem,żeby kupywać bmw.Wizualnie ujdzie,w kolorze czarnym wygląda w miarę ok.Przejdę do setna,Myślałem o kupywaniu samochodu za 20tys +,ale jak sobie pomyślałem,że jak kupię taki samochód i na starcie musiałbym włożyć tezż duże pieniądze.
To czy nie lepiej właśnie kupić takie bmw za 16tys i mieć drugie tyle z 17tys na pakiet startowy + zostanie więcej dla siebie pieniędzy.Niż pchać się w samochody 20tys+ i też pewnie trzeba będzie wkładać dużo pieniędzy.Pozatym zauważyłem,że w środku, bmw z początkowych lat produkcji 2004-2005 wygląda dobrze, lepiej niż niektóre samochody z 2009-2010r. Co o tym myślicie? czy to dobry pomysł?
coupe34
Początkujący
 
Posty: 69

19 Cze 2020, 13:31

O jakim silniku w BMW1 myślisz? Benzyniaki 1.6 i 2.0 nie należą do zbytnio udanych. 1.6 ma słabe osiągi ( nie wiem czy jest sens kupować auto, które ma dawać frajdę z jazdy, ale silnik Ci to odbiera). Do 2.0 możesz z kolei dużo dołożyć na naprawy... Ja bym szukał innego auta.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

19 Cze 2020, 13:53

silnik obojętnie jaki,może być nawet i te 1,6 byle by jeździł i się nie psuł.
Nie należe do fanów szybkiej jazdy.A co do tego samochodu to skłoniło mnie, wnętrze,wygląd w miarę oki i cena. Miałem okazję jechać seatem z 2010 i poprzecierane w środku,brudno, odrażające wręcz.I no właśnie ,miałem okazję też jechać bmw z 2004 rok. I miło zaskoczony jestem w środku czysto ,jakość materiałów itp. wgl bez porównania. I po tym właśnie to dało mi do myślenia.CZy warto wkładać 20tys+ w samochody.Do tego pakiet startowy+ jakieś usterki jak wypadną.A jeśli chodzi o jakość materiałow w środku, czy nawet wygląd,to samochody typu megane 3 czy seat leon 2 lifiting,bravo. nie odbiegają od bmw z 2004-2005roku.A cena wiadomo bmw z początku jak pisałem można kupićjuż 16tys+ zostało by mi drugie ponad tyle kasy dla siebie.
A seeta ,megane 3 czy bravo nie kupie za 16-17tys. a z naprawami pewnie też różnie.Jak myślicie ile musiałbym przeznaczyć na pakiet startowy na takie bmw?Czy naprawy są drogie?co może najczęscięj się psuć? Dodam jeszcze ,że mój znajomy ma takie bmw z 2005 disel i jeździ nim już 7lat.Do wyaminay przez ten czas było tylko sprzęgło,dopiero teraz coś tam się zaczyna psuć.Sam nie wiem.
coupe34
Początkujący
 
Posty: 69

19 Cze 2020, 16:35

W porównaniu do tego, nad czym się zastanawiałeś, zdecydowanie nie warto. Żaden silnik, z wyjątkiem najmocniejszych benzyn, nie jest zbytnio godny polecenia. Tzn te najmocniejsze też mają swoje wady i nie są tanie w naprawach, ale przynajmniej fajnie jadą. No i takie silniki nie w tej kasie.

Nie zakładaj za każdym razem nowego tematu, pytaj już w tym o wszystko.
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14205
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

19 Cze 2020, 17:03

Oglądałem kiedyś filmik na youtube,że w fiacie bravo z modeli z początku produkcji może już pojawiać się korozja ,żeby nikogo to nie dziwiło hehe,że co? 2008rok?20tys+,+pakiet starotwy itp.Ido tego nie wiadomo za miesiąc ,dwa, rdza....
Bmw 2004 r. zero jakiejkolwiek rdzy,cena 15tys.Blachy w perfekcyjnym stanie,.Wnętrze też o niebo lepiej.Myslałem,że będzie odwrotnie bo to jednak 4-5 lat różnicy .Nie wiem gdzie leży problem?W bravo,megane tylna kanapa powycierana,wyglaa na zużyto wgl, auto ma przebieg 160tys a środek wygląda jakby miał z 400tys. Bmw przebieg 260tys.A w środku czysto,wgl nie widać śladów zużycia,atuo nie garażowane,zero korozji.Nie wiem gdzie leży problem?Naprawdę wydawało mi się,że nowsze samochody z nowszych roczników będą w lepszym stanie a tu zonk.Szukałem czegoś z roku 2009-2010, i jak pisałem kanapy ,siedzenia powycierane wręcz mnie to odrzuciło.A tutaj 16lat.I jestem mile zaskoczony.Dlatego zwróciłem uwagę na ten samochód.Domyślam się,że serwis tego nie będzie najtańszy,ale za to może oferuję lepszą jakośćią? Nie wiem już sam co wybrać.jak kupię bmw za 15-16tys to już na starcie zaoszczędze z 10tys. A jak kupię bravo czy megane za conajmniej 23tys. i do tego pakiet starotwy,niepowiedziane,że nie będzie się psuło? i co będzie się psuło? jeżeli chodzi o bmw,ile mieć dobrze,na pakiet startowy?
I czy naprawdę to aż tak złe samochody? :unsure:
coupe34
Początkujący
 
Posty: 69

19 Cze 2020, 18:04

coupe34 napisał(a):Naprawdę wydawało mi się,że nowsze samochody z nowszych roczników będą w lepszym stanie a tu zonk

Nie oceniaj wszystkich aut po obejrzeniu jednego strupa, mam dwa Leony 2, jeden 2006r i drugi 2011r, oba wygladaja jakby wczoraj opuscily fabryke, wszystko jest kwestia tego jak ktos dba o auta no i rzecz jasna przebiegu. Jeśli Seatem nie jezdzi ktos ze spora nadwaga i auto nie ma z 300tys przebiegu to nie powinno byc widocznych sladow zuzycia wnetrza
Druga sprawa to cena, nie wiem ile kosztowal Leon ktorego ogladales ale te auta dosc dobrze trzymaja cene i zadbany egzemplarz z rocznika 2006-2008 to nadal wydatek ok 20-22tys

Znam takich ktorzy myjnie odwiedzaja raz w miesiacu, a odkurzanie czy pranie to dla nich zbedny wydatek wiec i takie auta wygladaja malo ciekawie.
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1479
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czy serwisowanie w ASO się opłaca?
    Wielu kierowców staje przed dylematem, czy warto płacić więcej za usługi w Autoryzowanej Stacji Obsługi, czy może lepiej zaoszczędzić, wybierając tańszy warsztat niezależny. Analiza wspomnianych ofert przynosi zaskakujące ...
    Top Safety Pick+ 2013 dla Mitsubishi ASX 2013
    Północnoamerykański oddział MMC – firma Mitsubishi Motors North America (MMNA) z prawdziwą satysfakcją poinformowała, że najpopularniejszy model w ofercie firmy – kompaktowy crossover Mitsubishi ASX 2013 ...

19 Cze 2020, 18:34

Świetna analiza tematu :ok:
A teraz porównaj sobie ceny e46 z mocniejszymi silnikami vs e90 z jakimkolwiek popularnym silnikiem. Ciekawe dlaczego starsza generacja dobrze trzyma cenę, a jej następca, zupełnie nowocześniejszy technologicznie i designersko, pikuje w dół na łeb na szyję.

I tak, wiem, seria 3 to nie seria 1, ale technicznie są to bardzo podobne auta, a i 1 nie ma zbytnio swojego poprzednika.
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14205
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

19 Cze 2020, 19:22

To czyli seria I to aż tak nie udany model? Naprawdę częstą się psuje? Ja uwazam ,że lepiej jest kupić takie auto za 15k i mieć 20k dla siebie,niż wydawać 20kilka tys. w auto i niewiadomo co się trafi? 15k-16k za rocznik 2004-2005 max. Sam już nie wiem czy bym chciał wydawać 20+ za auto typu,megane,seat,bravo 2008+.Kiedyś kto,s mi tu napisał,że rocznik nie jest wyznacznikiem auta i teraz to widzę,siedziałe w samochodzie z 2010(seat) i siedziałem z 2004 bmw wybrałbym zdecydowanie 2 opcję.Niby co do wyglądu seat wychodzi korzystniej,ale wnętrze też jest ważne.Oglądałem 3 samochody wszędzie powycierane,no nawet w hondzie ufo, tylna kanapa wyglądała jakby maiała z 30lat.Wyblaknięta.A w bmw niby 260tys niby prawie 300tys a wygląda jak no jak nowe.Przykładowo, niby niektóre auta służo we flotach,ale jakim cudem tylna kanapa się tak zużywa teroetycznie siedzi się na przodzie,gdzie wcale nie jest lepiej. :bored: :?
coupe34
Początkujący
 
Posty: 69

19 Cze 2020, 19:53

coupe34 napisał(a):Oglądałem 3 samochody wszędzie powycierane,no nawet w hondzie ufo, tylna kanapa wyglądała jakby maiała z 30lat.Wyblaknięta.

Jeszcze raz powtorze, to nie swiadczy o aucie tylko o poprzednich wlascicielach ktorzy nie dbali o te auta i/lub przebieg znacznie skrecony.

Temat wyglada jakby byl zalozony tylko w celu utwierdzenia sie o slusznosci wlasnych przekonan, ale tutaj raczej nikt Ci nie poleci zakup[u 1 jako bezproblemowego auta

14 lat, 150tys przebiegu, uzytkowany w wiekszosci w miescie wiec czeste wsiadanie i wysiadanie
bmw serii 1 hatchback 5d czy warto?

ale o auto trzeba zadbac zeby bylo zadbane, po 10 latach byl zrobiony detailing z korekta lakieru, pozniej co kolejne 2 lata ceramika, auto myte i czyszczone conajmniej 2x w tygodniu, po kazdym myciu QuickDetailer na lakier, wszystkie plastiki co 2 miesiace czyszczone APC, pozniej konserwacja przynajmniej 2x w miesiacu, srodku do skóry na kierownicy, srodki do tapicerki, wiec jak widzisz to kwestia dbania badz nie dbania.
Ostatnio edytowany przez Raziel11, 19 Cze 2020, 20:01, edytowano w sumie 1 raz
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1479
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

19 Cze 2020, 20:01

W BMW jak 2.0 ma większy przebieg to może brać olej, do roboty valvetronic etc., Wydasz wtedy z 5 tys.na remont silnika. Do tego BMW 1 ma dość ciasne wnętrze (chyba, że nie liczy się to dla Ciebie).
Jeśli zależy Ci na jakości wykończenia wnętrza to popatrz na marki premium:
Audi A3 8P, Volvo C30/S40/V50, Mercedes W203/W209 etc.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002