BMW E92/Audi A5 w kwocie do 40 tysięcy?

28 Sty 2019, 21:08

Dzień dobry,

Tak jak w temacie chciałbym dowiedzieć się czy w kwocie do 40 tysięcy można kupić w miarę przyzwoite BMW E92/Audi A5? Interesował by mnie głównie silnik benzynowy.
damian199026
Nowicjusz
 
Posty: 3

28 Sty 2019, 21:10

Jeżeli nie masz kieszeni wypchanych sianem to poszukałbym innych obiektów westchnień.
Z tych dwóch najmniejszym złem powinno być przedliftowe e90 - teoretycznie.
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

28 Sty 2019, 21:47

A przedliftowe E90, a E92 niczym się nie różni?
Anker
Nowicjusz
 
Posty: 23
Auto: Vectra C
Paliwo: Benzyna

28 Sty 2019, 21:54

BMW kupisz, ale licz się z wysokimi kosztami utrzymania. Kwoty rzędu 6-10 tysięcy złotych na serwis rocznie są realne - czy to wynika ze stopnia zaniedbania tych aut w PL nie mnie oceniać. Są tacy którzy twierdzą, że bardzo mało dokładają do tych aut, ale to raczej rzadkość.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

28 Sty 2019, 22:03

Ossy napisał(a):BMW kupisz, ale licz się z wysokimi kosztami utrzymania. Kwoty rzędu 6-10 tysięcy złotych na serwis rocznie są realne - czy to wynika ze stopnia zaniedbania tych aut w PL nie mnie oceniać. Są tacy którzy twierdzą, że bardzo mało dokładają do tych aut, ale to raczej rzadkość.


O jakich głównie naprawach mówimy? Zawieszenie, układ napędowy? Czy bardziej silnik i osprzęt?
damian199026
Nowicjusz
 
Posty: 3

29 Sty 2019, 07:47

Silniki maja swoje problemy, elektronika, czesci drogie itp.
Chociaz porownujac z a5 tfsi przedliftem, ktory zlopie olej wiadrami, to i tak wolalbym e92. Najmniejszym ryzykiem bedzie 330i n52 wersja 258km sprzed liftu. Z tym ze z wysokimi kosztami utrzymania i tak musisz sie liczyc.
duzy90
Aktywny
 
Posty: 447
Prawo jazdy: 03 01 2000
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi S4 B8
Silnik: 3.0TFSI 450km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jak zaplanować powrót z wakacji?
    Wracając z urlopu samochodem należy zadbać o odpowiedni odpoczynek, zaplanować postoje i utrzymywać prędkość zgodną z przepisami. Odpowiedni odpoczynek Kierowca powinien być wypoczęty i wyspany. Najlepiej podróż wcześniej ...

29 Sty 2019, 07:53

Chyba największym ryzykiem bedzie 330i a nie najmniejszym. Szybciej dorwiesz cos przyzwoitego z 2.5
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16698
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

29 Sty 2019, 08:09

Kao napisał(a):Chyba największym ryzykiem bedzie 330i a nie najmniejszym. Szybciej dorwiesz cos przyzwoitego z 2.5

325i n52b25 bierze olej i to zdecydowanie więcej niż tfsi. Pasowałoby żebyś zaczął się dokształcać bo każdy użytkownik e90 o tym wie:
https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic ... 0&t=265537
[link do strony wygasł]
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=1&t=167099

Wersja n52b30 zwykle nie ma tych problemów.
duzy90
Aktywny
 
Posty: 447
Prawo jazdy: 03 01 2000
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi S4 B8
Silnik: 3.0TFSI 450km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

29 Sty 2019, 08:26

duzy90 napisał(a):Wersja n52b30 zwykle nie ma tych problemów.
poważnie? :ok:

Ps. Każdy tu widzi że to raczej Ty musisz sie dokształcić bo Twoje wypowiedzi wyglądają jakby przeczytał na raz całą gazetkę auto świat i pisząc odpowiedz wszystko cos Ci sie pomieszało bo zapomniałeś jakie problemy sa przypisane do jakiego auta wiec strzelasz z dupy
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16698
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

29 Sty 2019, 08:29

Kao napisał(a):Ps. Każdy tu widzi że to raczej Ty musisz sie dokształcić bo Twoje wypowiedzi wyglądają jakby przeczytał na raz całą gazetkę auto świat i pisząc odpowiedz wszystko cos Ci sie pomieszało bo zapomniałeś jakie problemy sa przypisane do jakiego auta wiec strzelasz z dupy


No fajnie, a może odniesiesz się Panie moderatorze do linków które ci wysłąłem, czy twierdzisz, że to fake?
Albo wszyscy się mylą, a ty jesteś jeden "mondry"?
Widać, że wiedzy i praktyki ci brakuje i masz niewielkie pojęcie o czym piszesz, a samemu czerpiesz ją z kolorowych gazetek w tej swojej francji.
Zresztą pewnie i tak zaraz bana dostanę za mówienie prawdy, bo tylko ty masz patent na wiedzę i wiesz wszystko najlepiej :naughty:
duzy90
Aktywny
 
Posty: 447
Prawo jazdy: 03 01 2000
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi S4 B8
Silnik: 3.0TFSI 450km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

29 Sty 2019, 21:14

Jak znajdę trochę czasu i chęci posiedzenia przy kompie to może wkleje kilka ciekawostek w postaci biuletynków serwisowych z podstawowych zagadnień bmkowych :ok:
Będzie "łatwiej" coś wybrać dla siebie bez lania wody i hejtowania. :naughty:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10998
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

30 Sty 2019, 10:09

Jeśli ma być silnik benzynowy to szukałbym czegoś innego niż Audi czy BMW, np.
Lexus IS
Mercedes W209 lub W204
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

30 Sty 2019, 11:47

Jeżeli merc to tylko V bo te z kompresorem tez sa takie se
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16698
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

30 Sty 2019, 13:57

Kao napisał(a):poważnie?

Panie moderatorze, wiedziałem że znajdę i znalazłem. Proszę bardzo:
https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=312426
Posty nr 5 i 6. N52b30 nie ma problemów z tłokami i ma inne pierścienie olejowe od N52b25, wobec czego nie ma problemu olejowego.
Tutaj też poczytaj i się dokształć:
http://mywikimotors.com/n52b30/#Problems
duzy90
Aktywny
 
Posty: 447
Prawo jazdy: 03 01 2000
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi S4 B8
Silnik: 3.0TFSI 450km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009