Rynkowa premiera BMW i3 zwiastuje początek nowej ery elektrycznej mobilności. Nowa marka BMW i prezentuje pierwszy seryjny samochód koncernu BMW Group napędzany wyłącznie energią elektryczną. Rewolucyjna stylistyka, nowatorska architektura pojazdu, typowa dla BMW radość z jazdy, innowacyjne funkcje przyłączeniowe, nowoczesny charakter auta segmentu premium definiowany przy uwzględnieniu zasad zrównoważonego rozwoju, niepowtarzalna w skali całej branży motoryzacyjnej koncepcja produktu stworzona na bazie prac badawczo-rozwojowych prowadzonych w ramach projektu "i" oraz w oparciu o bogate doświadczenie technologiczne BMW Group.
BMW i3 to bezkompromisowy i atrakcyjny pojazd spełniający obecne i przyszłe wymagania z zakresu mobilności w aglomeracji miejskiej. Pierwsza na świecie konstrukcja segmentu premium zbudowana od podstaw, jako pojazd elektryczny, a tym samym zeroemisyjny. Specjalnie opracowana architektura LifeDrive, dedykowana technologia BMW eDrive, typowy dla BMW napęd na tylne koła oraz rewolucyjna, lekka konstrukcja dające podstawę do uzyskania idealnej równowagi pomiędzy radością z jazdy, zasięgiem i wagą w porównaniu do modelu BMW 118d, czyli zdobywcy tytułu World Green Car of the Year 2008, BMW i3 jest o około jedną trzecią bardziej wydajne ekologicznie, a jeśli klient korzysta z modelu BMW i3 w oparciu o energię generowaną z odnawialnych źródeł, wydajność tego modelu wzrasta do poziomu 50 procent.
Kabina i wnętrze BMW i3 Klatka kabiny pasażerskiej (moduł Life) wykonana z tworzyw sztucznych wzmocnionych włóknami węglowymi (CFRP). Technologia układu napędowego: akumulator o wysokim napięciu, podwozie, funkcje strukturalne i z zakresu ochrony w razie zderzenia zintegrowane z aluminiowym modułem Drive. Masa własna DIN: 1 195 kilogramów. Nisko położony środek ciężkości, równomierny rozkład mas, przestronne wnętrze z czterema siedzeniami, nieznacznie podwyższona pozycja siedząca, drzwi otwierające się w przeciwnych kierunkach. Wysoka sztywność przedziału pasażerskiego z CFRP umożliwiła całkowite wyeliminowanie słupków B. Brak centralnego tunelu dzięki umieszczeniu silnika elektrycznego bezpośrednio na napędzanej tylnej osi. Pojemność bagażnika: 260 - 1 100 litrów.
Nowatorski design stworzony w oparciu o typowe dla BMW i kody stylistyczne. Wierne odzwierciedlenie sportowych właściwości jezdnych i wysokiej wydajności. Eleganckie proporcje i charakterystyczna dla BMW koncepcja kolorystyczna, obejmująca m.in. "czarny pas" umieszczony na zewnątrz. Płynnie narysowany profil auta, świadczący o jego lekkości. Duża powierzchnia szyb, krótkie zwisy nadwozia, zintegrowana osłona chłodnicy BMW w kształcie nerki, charakterystyczny kształt reflektorów i tylnych lamp z wkomponowanym obramowaniem LED w kształcie litery "U". Tylne światła zintegrowane z całkowicie przeszkloną pokrywą bagażnika.
Innowacyjny projekt wnętrza, kładący duży nacisk na przestronność, ponadprzeciętną funkcjonalność oraz nowoczesny charakter auta premium. Wyraźny podział na sekcje, będący zasługą zastosowania zasady warstwowej konstrukcji. Lekkie fotele, bardzo duży odsetek naturalnych materiałów, a także materiałów pochodzących z recyklingu i materiałów odnawialnych. Przycisk start/stop oraz dedykowana dźwignia wyboru biegu umieszczone na kolumnie kierownicy. Tablica przyrządów i wyświetlacz pokładowy w formie niezależnych, oddzielnych ekranów. System operacyjny iDrive oraz przycisk systemu Driving Experience Control montowane standardowo. Cztery wersje wyposażenia: Atelier, Loft, Lodge i Suite.
Silnik, osiągi i zużycie energii BMW i3 Technologia BMW eDrive obejmująca silnik elektryczny i akumulator o wysokim napięciu, opracowana i wyprodukowana niezależnie przez BMW Group. Hybrydowy silnik synchroniczny stworzony specjalnie dla BMW i3 którego maksymalna moc to: 125 kW/170 KM, maksymalny moment obrotowy: 250 Nm. Moc przekazywana do tylnych kół poprzez zintegrowaną przekładnię różnicową, litowo-jonowy akumulator o wysokim napięciu, dysponujący użyteczną energią 18,8 kWh, inteligentny system kontroli układu napędowego i procesu ładowania wykorzystujący podzespoły elektroniczne opracowane przez BMW Group. Akumulator można doładować z wykorzystaniem domowego gniazdka prądu, modułu BMW i Wallbox lub publicznej stacji ładowania.
Sportowa charakterystyka układu napędowego i doskonała zwrotność. przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 7,2 sekundy, od 0 do 60 km/h w 3,7 sekundy, a od 80 do 120 km/h w 4,9 sekundy. Prędkość maksymalna ograniczona elektronicznie do 150 km/h. Promień skrętu: 9,86 metra.
Zużycie energii: 12,0 kilowatogodzin na 100 kilometrów w cyklu pomiarowym UE. Wydajność wyższa, niż u konkurentów. Wydajność dodatkowo zoptymalizowana dzięki zastosowaniu dedykowanej technologii BMW EfficientDynamics, jak na przykład odzysku energii czy trybów ECO PRO i ECO PRO + z funkcją jazdy wybiegiem. Zasięg w codziennej eksploatacji: 130 - 160 kilometrów w trybie COMFORT aktywowanym za pomocą przełącznika układu Driving Experience Control. Możliwość zwiększenia zasięgu o 20 kilometrów poprzez aktywowanie trybu ECO PRO lub ECO PRO+. Opcja: dwucylindrowy silnik benzynowy o mocy 25 kW/34 KM (range-extender), który utrzymuje minimalny poziom naładowania akumulatora i zwiększa zasięg pojazdu do około 300 kilometrów.
Podwozie i projekt nadwozia Wyrafinowana technologia zastosowana w podwoziu pozwoliła uzyskać zwinne prowadzenie i wysoki komfort jazdy. Z przodu zastosowano kolumny MacPhersona, a z tyłu oś pięciowahaczową - całość została zamocowana bezpośrednio do modułu Drive. Elektryczne wspomaganie układu kierowniczego, układ dynamicznej kontroli stabilności DSC z trybem dynamicznej kontroli trakcji DTC oraz 19-calowe kute obręcze aluminiowe w standardzie.
Inteligentna, lekka konstrukcja: klatka przedziału pasażerskiego wykonana z CFRP, aluminiowe podwozie, tablica przyrządów z magnezową strukturą wspierającą, optymalizacja wagi wszystkich komponentów zaprojektowanych specjalnie dla BMW i3. Rozbudowana koncepcja bezpieczeństwa z precyzyjnie wyznaczonymi strefami kontrolowanego zgniotu w module Drive, sztywnym przedziałem pasażerskim i elektronicznie nadzorowanymi systemami ochrony pasażerów.
Bogate wyposażenie standardowe BMW i3 Bogate wyposażenie standardowe, obejmujące nawigację satelitarną Professional z wyświetlaczem zasięgu, wejścia USB i AUX, funkcję głośnomówiącą dla telefonu komórkowego, klimatyzację, skórzaną kierownicę, światła do jazdy dziennej LED, układ Park Distance Control (PDC) z czujnikami parkowania umieszczonymi z tyłu oraz kabel do ładowania akumulatora z wykorzystaniem domowego gniazdka prądu.
Usługi dedykowane modelom BMW i, dostępne w ramach pakietu 360° ELECTRIC: moduł Wallbox umożliwiający łatwe ładowanie akumulatorów pojazdu w domu, karta ChargeNow dająca dostęp do publicznych stacji ładowania i płatności bezgotówkowych, innowacyjne usługi mobilne, intermodalne planowanie trasy poprzez aplikację na smartfona, a także usługi MyCityWay i ParkatmyHouse.
Porsche 918 Spyder - końcówki wydechu na wysokości zagłówków Tworząc hybrydowe hiperauto o łącznej mocy niemal 900 KM Porsche musiało mierzyć wysoko. Takie myślenie najwyraźniej udzieliło się również inżynierom odpowiedzialnym za zaprojektowanie układu wydechowego, bowiem dwie ...
Baza z danymi technicznymi samochodów marki BMW. Znajdziesz tu informacje o silniku (moc, pojemność, moment obrotowy itp.), wymiarach nadwozia, spalaniu (trasa / miasto / średnie), osiągach, ukałdzie hamulcowym i jeszcze wielu innych parametrach które dotyczą tego modelu. Sprawdź: dane techniczne BMW
Drogi użytkowniku, aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepszej jakości treści którymi możesz być zainteresowany powinieneś przejść do ustawień prywatności i tam skonfigurować swoje zgody w celu dopasowania treści marketingowych do Twojego zachowania. Pamiętaj! Dzięki reklamom możemy finansować rozwój naszej strony, a Ty w zamian otrzymujesz do niej bezpłatny dostęp.