BMW i3 zdobyło 5 gwiazdek w testach zderzeniowych Euro NCAP

27 Lis 2013, 14:34

BMW i3 zdobyło najwyższą ocenę 5 gwiazdek w testach zderzeniowych Euro NCAP za ochronę pasażerów i dzieci przeprowadzonych w tym samym czasie, co premiera rynkowa modelu. Jak się spodziewano, ten elektryczny samochód uzyskał w dziedzinie bezpieczeństwa biernego wyniki na równie wysokim poziomie, co najlepsze samochody z konwencjonalnym napędem swego segmentu rynkowego. Koncepcja zintegrowanego bezpieczeństwa obejmuje wszystkie obszary: od unikania kolizji po Inteligentne Wezwanie Pomocy, a także nie tylko spełnia wymagania Euro NCAP, ale je znacznie przewyższa.

Dzięki rewolucyjnej koncepcji samego auta, BMW i3 zapewnia swym użytkownikom nie tylko wywołującą szeroki uśmiech radość z jazdy i wyjątkowe parametry w zakresie ochrony środowiska, ale i bezpieczeństwo na najwyższym poziomie. Koncepcja zintegrowanego bezpieczeństwa, stworzona specjalnie dla pierwszego seryjnego elektrycznego modelu BMW Group, obejmuje wszystko – od systemów wsparcia kierowcy skupiających się na pomocy w uniknięciu kolizji, poprzez systemy bezpieczeństwa biernego aż po funkcję Inteligentnego Wezwania Pomocy. Spełnia najbardziej wyśrubowane standardy ochrony wypadkowej na świecie.

BMW i3 zdobyło 5 gwiazdek w testach zderzeniowych Euro NCAP

Celem zintegrowanej koncepcji bezpieczeństwa BMW jest osiągnięcie optymalnego połączenia aktywnych i pasywnych systemów, które najlepiej odpowie na wyzwania związane z sytuacjami drogowymi w prawdziwym życiu. Wśród owych aktywnych funkcji są systemy zapobiegające, które pomagają kierowcy w uniknięciu kolizji. Dostępny w BMW i3 system Wsparcia Jazdy Plus (Driving Assistant Plus) obejmuje zarówno ostrzeganie o kolizji, jak i przed pieszym – z funkcją aktywnego hamowania. Unikatowe w tym segmencie wielkości rozwiązanie – szczególnie w ruchu miejskim – albo zapobiega kolizji, albo w ogromnym stopniu ogranicza jego intensywność i skutki. Jednocześnie precyzyjnie zdefiniowane drogi odprowadzania energii, obfite strefy kontrolowanego zgniotu i klatka pasażerska o solidności i budowie czyniących z niej strefę przeżycia, a także elektronicznie kontrolowane, wzajemnie powiązane systemy ochronne działają wspólnie dla optymalnego zabezpieczenia pasażerów, jeśli kolizji nie da się uniknąć. Unikatowa w tym segmencie jest też funkcja Inteligentnego Wezwania Pomocy z automatycznym lokalizowaniem pojazdu i układem rozpoznawania zakresu i powagi uszkodzeń – która jest standardowym wyposażeniem BMW i3. Ten system, który automatycznie nawiązuje kontakt telefoniczny z Centrum Alarmowym, a tym samym maksymalnie skraca czas konieczny na zaalarmowanie służb ratowniczych, już w roku 2010 zdobył dla BMW Group specjalną nagrodę za Najbardziej Zaawansowane Rozwiązanie od Europejskiego Instytutu Badań Zderzeniowych. jednak na chwilę obecną standardowe procedury testowe nie obejmują w swych ocenach funkcji Inteligentnego Wzywania Pomocy. Prawny wymóg instalacji takiego systemu w nowo rejestrowanych samochodach w Unii Europejskiej nie pojawi się przed rokiem 2015.

POLECAMY BMW i3 - początek nowej ery elektrycznej mobilności

Skuteczność systemów bezpieczeństwa biernego w BMW i3 była analizowana podczas procesu konstrukcyjnego samochodu w rozlicznych testach zderzeniowych przeprowadzanych przez specjalistów BMW Group w dziedzinie badania wypadków drogowych – we współpracy z ekspertami niezależnymi. W ramach tego procesu brano pod uwagę poza Euro NCAP wymogi wszystkich procedur homologacyjnych i testów bezpieczeństwa na całym świecie – w tym najechanie przez inny pojazd na tył BMW i3 oraz kapotaż.

BMW i3 zdobyło 5 gwiazdek w testach zderzeniowych Euro NCAP

Wyjątkowo trwała klatka pasażerska wykonana z tworzywa sztucznego wzmacnianego włóknem węglowym (CFRP) oraz precyzyjne współdziałanie systemów ochronnych pozwoliły BMW i3 uzyskać wyjątkowo wysokie wyniki w dziedzinie zabezpieczenia pasażerów i dzieci w testach Euro NCAP. Zanotowano ekstremalnie niskie ryzyko urazów zarówno w testach zderzenia czołowego, jak i bocznego oraz testu słupa. Szczególnie godna zauważenia była minimalna deformacja klatki pasażerskiej CFRP, co także podnosi skuteczność działania systemów ochronnych.

źródło: BMW
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 3808
Zdjęcia: 13113
Prawo jazdy: 12 03 1998
Auto: Tesla Model Y

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...
    Mercedes Sprinter w wersjach NGT i LGT receptą na kryzys
    Pomimo że branża samochodowa ogłosiła jakiś czas temu koniec kryzysu, on jednak znowu powraca. Dla sektora transportowego oznacza to ponowne pogorszenie warunków działania: wzrost cen paliw, zmniejszenie zamówień. ...