W czerwcu 1975 r. BMW zapoczątkowało nowy projekt, trzymany wtedy w tajemnicy. Odrzucony model BMW LS posłużył jako podstawa samochodu eksperymentalnego, którego testy rozpoczęły się w grudniu 1976 r. Silnik bocznikowy prądu stałego stosowany w BMW 1602 otworzył drogę nowej serii silników prądu stałego firmy Bosch, podczas gdy 10 akumulatorów kwasowo-ołowiowych firmy Varta z systemem Aquamatic (scentralizowane wyrównywanie poziomu wody oraz odgazowywanie) również posłużyło jako
baza dla nowych rozwiązań. Po raz pierwszy samochód został wyposażony w zespół do ładowania akumulatorów wraz z przewodami ładującymi oraz z mechanizmem automatycznego odcięcia, które umożliwiły podłączenie akumulatorów do standardowego gniazda sieci zasilającej i ponowne naładowanie w ciągu 14 godzin. Pomimo zachowania seryjnych hamulców bębnowych, priorytet miało zawsze elektryczne hamowanie odzyskowe. Przekładania redukcyjna oraz różnicowa zostały połączone w kompaktowy blok i przykręcone do silnika elektrycznego. Ogrzewana szyba przednia i tylna wraz z grzejnikiem akumulacyjnym firmy Bauknecht przejęły zadanie klimatyzacji wewnętrznej.
BMW LS Electric (1975): dane techniczneSilnik:
Silnik prądu stałego (Bosch),
Moc stała/maksymalna: 8 kW / 17 kW,
Magazynowanie energii:
10 akumulatorów trakcyjnych kwasowo-ołowiowych (Varta),
Pojemność: 10,8 kWh,
Masa: 318 kg,
Osiągi (w przybliżeniu):
Prędkość maksymalna: 65 km/h
Przyspieszenie 0-50 km/h: 11,4s
Zasięg w ruchu miejskim: 30 km
POLECAMY BMW 1602 Electric (1972) - samochód elektrycznyźródło: BMW