Najważniejsze informacje o BMW M3 CS F30/F80
Silnik: 3,0 litry pojemności, przewyższa moc M3 z pakietem Competition o 10 koni mechanicznych, podnosząc go do 460 KM. Najnowocześniejsza technologia M TwinPower Turbo. Na każdy cylinder w silniku BMW M3 CS DKG Sedan F30/F80 3.0 przypadają 4 zawory. Do tego wyposażony jest w dwie turbosprężarki typu mono-scroll, chłodnicy powietrza doładowującego, wtryskowi High Precision Injection, zmiennym rozrządom VALVETRONIC i w pełni zmiennym fazom rozrządu Double VANOS.Skrzynia biegów: Siedmiobiegowa dwusprzęgłowa skrzynia biegów M (M DCT) z układem Drivelogic. Ta najnowocześniejsza skrzynia biegów ma oddzielną chłodnicę oleju i umożliwia zarówno automatyczną zmianę biegów, jak i ręczne interwencje za pomocą manetek zmiany biegów na kierownicy. Zmienia biegi w ułamkach sekundy bez przerywania przepływu mocy, ale wykorzystuje długi siódmy bieg, aby utrzymać niskie obroty i zminimalizować zużycie paliwa podczas dłuższych podróży po autostradzie.
Osiągi: BMW M3 CS przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,9 sekundy, a jego prędkość maksymalna wynosi 280 km/h (jest elektronicznie ograniczona).
Zawieszenie: Wahacze i wsporniki kół zarówno na przedniej, jak i tylnej osi są wykonane z kutego aluminium, dzięki czemu są wyjątkowo lekkie. Dzięki temu masa nieresorowana jest niska, co korzystnie wpływa na dynamikę jazdy. M3 CS jest standardowo wyposażony w zawieszenie Adaptive M, którego geometria została dostosowana w celu zapewnienia optymalnych osiągów zarówno na drodze, jak i na torze. Najlepszą możliwą przyczepność w każdych warunkach jazdy zapewnia system DSC (Dynamic Stability Control) – obejmujący tryb dynamiczny M – oraz aktywny mechanizm różnicowy M. Układy sterowania adaptacyjnego układu jezdnego M, DSC i aktywnego mechanizmu różnicowego M zostały zmodyfikowane tak, aby odpowiadały dynamicznym wymaganiom BMW M3 CS, podobnie jak ustawienie elektromechanicznego układu kierowniczego. Kierowca ma możliwość dostosowania ustawień układu kierowniczego i zawieszenia do osobistych preferencji lub wymagań trasy.
Koła i opony: Obręcze kół ze stopów lekkich tej specjalnej edycji (przód: 9 J x 19, tył: 10 J x 20) doskonale sprawdzają się na torze wyścigowym, wyposażone standardowo w opony Michelin Pilot Sport Cup 2 (przód: 265/35 R 19, tył: 285/30 R 20). Te półśliskie opony kubkowe, które są również dopuszczone do ruchu drogowego, zapewniają niezrównaną przyczepność i najwyższą stabilność boczną przy dużych prędkościach na torze. M3 CS można również zamówić z oponami szosowymi Michelin Sport. wyposażone (standardowo) w opony Michelin Pilot Sport Cup 2 (przód: 265/35 R 19, tył: 285/30 R 20).
Wyposażenie: Zastosowanie dwukolorowej pełnej skóry w kolorach Silverstone/Black i Alcantara tworzy fascynującą i dobrze rozwiązaną atmosferę, pełną sportowego uroku i niezaprzeczalnej klasy. Żaden kierowca M3 CS nie będzie musiał iść na kompromis w sprawie przyjemniejszych rzeczy w życiu. Rzeczywiście, wśród standardowych funkcji na pokładzie znajduje się automatyczna klimatyzacja, system dźwięku przestrzennego Harman Kardon i system nawigacji Professional. Zgodnie z formą projektanci BMW M GmbH nadali nowemu M3 CS wygląd, który odzwierciedla sportowy charakter samochodu. Charakterystyczną cechą jego wydatnego przodu, wraz z najnowocześniejszymi podwójnymi reflektorami LED, jest przedni zderzak z dużymi, trzyczęściowymi wlotami powietrza. Krawędź spoilera Gurney na pokrywie bagażnika została zaprojektowana na nowo specjalnie dla nowego M3 CS, i łączy się z przednim rozdzielaczem i tylnym dyfuzorem, aby zminimalizować dynamiczną siłę nośną. Elementy te są wykonane z lekkiego i niezwykle sztywnego, zaawansowanego technologicznie tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem węglowym (CFK), podobnie jak maska i dach nowego BMW M3 CS.
Cena: BMW M3 CS wycenione zostało na około 87000 euro, a ilość modeli była ograniczona do około 1,200 sztuk.
Do ciekawostek można zaliczyć podane przez producenta zużycie paliwa które w cyklu mieszanym powinno wynosić około 8,5 l/100 km
źródło: BMW Group / press