Redakcja napisał(a):BMW X2 xDrive25e: zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 1,8‑1,7 l/100 km; zużycie energii w cyklu mieszanym: 15,2-14,9 kWh/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 42-38 g/km.
Tylko przez pierwsze 100km jak startujemy z w pełni naładowaną baterią. Pojemność tej baterii to niecałe 10kWh, a dokładnie 9,7kWh. Sam samochód ma napęd w wersji plug-in bo nie każdy to wie. Na samym prądzie nie zrobimy więcej jak 60km, a bardziej bym obstawiał jakieś 50km
![Uśmiechnięty :)]()
No i teraz jeszcze warto by było powiedzieć, że mamy tu 1,5-litrowy, trzycylindrowy silnik benzynowy, który generuje moc 125 KM i 220 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Przenosi siły napędowe na koła przedniej osi, za pośrednictwem 6-stopniowej skrzyni biegów.
Silnik elektryczny ma moc 95 KM i moment obrotowy na poziomie 165 Nm i uwaga, ta jednostka elektryczna przenosi moc na tył poprzez skrzynię o jednym przełożeniu.
To ciekawe rozwiązanie, czyli wychodzi na to że to dwa osobne napędy nie współpracujące ze sobą na jednej osi? Tyle udało mi się wyczytać z dostępnych informacji. Wiecie coś więcej na ten temat?
Łączna moc systemowa układu hybrydowego to 220 KM, a maksymalny moment obrotowy to 385 Nm, a to pozwala przyspieszyć od 0 do 100 km/h w czasie 6,8 sekundy i rozpędzić się maksymalnie do prędkości 195 km/h. Jak widać całkiem nieźle, ale ciekawi mnie to działanie układu hybrydowego.