BMW X3 2.0 - Klekotanie po wymianie filtrów i oleju

05 Kwi 2017, 18:45

Witam, kilka dni temu zostałem posiadaczem BMW X3 2.0 177KM 2007r 145kkm przebiegu w dieslu.
Osoba sprowadzająca mi auto zaleciła wymianę oleju i filtrów. Po wymianie pojawiło sie ciche klekotanie, nie wiem tylko gdzie, "mechanik" twierdzi ze prawdopodobnie rozdząd. Ktoś miał podobna sytuacje? Na 99% nie było dolewanych żadnych zagęszczaczy do oleju, olej został wlany ten sam - 5W30, jednak ostatnia wymiana była 33kkm temu ale jeździł na longlife.
Poza klekotaniem wyraźnie słychać głośniejsza prace samochodu wewnątrz auta. Z góry dzięki za pomoc
kostisx
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 09 09 2015
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: BMW X3
Silnik: 2.0 177KM
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

05 Kwi 2017, 19:20

A jaki ten olej został zalany? Sa przypadki że rozrząd w tych silnikach przed t2010r już po 180 tys słychać. Koszt około 3 tys.Masz wiarygodność przebiegu?
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16663
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

05 Kwi 2017, 19:32

5W-30 taki sam jak poprzedni, lecz nie LongLife
Przebieg jest na pewno wiarygodny, mam książeczkę serwisową oraz osoba która mi załatwiała auto jest bardzo zaufana.
Jednak może te filtry coś powodują? Np. źle zamontowane?

Tylko dziwne jest to że przed wymianą wszystko było dobrze, pracowało idealnie...
kostisx
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 09 09 2015
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: BMW X3
Silnik: 2.0 177KM
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

05 Kwi 2017, 19:44

Wiem że 5w30 ale pytam o markę, jeżeli chciałeś zaoszczędzić i kupiłeś jak najtańszy to się nie dziw.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16663
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

05 Kwi 2017, 19:46

Total, jakiś najtańszy nie był
kostisx
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 09 09 2015
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: BMW X3
Silnik: 2.0 177KM
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

05 Kwi 2017, 19:48

To bardzo ciekawe czemu wlany byl olej 5W30 skoro jesli sobie przypominam do tych silnikow BMW zaleca OW40,byc moze mylisz sie I wlasnie takim olejem byl zalany.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8572
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Bum i nagłe rozerwanie opony!
    Nagłe rozerwanie opony zdarza się rzadko, ale jest bardzo niebezpieczne. Co może być powodem? Z reguły mamy do czynienia z długotrwałymi zaniedbaniami – przede wszystkim jazdą na niedopompowanych oponach i brakiem regularnej ...

05 Kwi 2017, 19:53

kostisx napisał(a):jednak ostatnia wymiana była 33kkm temu ale jeździł na longlife
Jeżeli to prawda to ten przebieg i tak jest bardzo duży jak na odstęp między wymianami. Znasz może czas kiedy była ta ostatnia wymiana? Więcej niż rok?

kostisx napisał(a):Na 99% nie było dolewanych żadnych zagęszczaczy do oleju
Ale inny olej mógł być wykorzystywany na dolewkę tego nie wiesz i nie sprawdzisz.

Czy zaobserwowałeś ubywanie oleju przed wymianą?

Jakie dokładnie oznaczenia są tego oleju Total którym zalałeś silnik?

5W30 a 0W40 to duża różnica jak pisze @PhantomASA1
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

05 Kwi 2017, 20:08

To prawda,jest roznica w cisnieniu oleju,to nie sa parametry oleju skrojone pod te silniki.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8572
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

06 Kwi 2017, 11:21

Lany był Castrol 5W30 LL04 LongLife a ja zalazłem Total 5W30 MC3 - bardzo się te oleje różnią?
kostisx
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 09 09 2015
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: BMW X3
Silnik: 2.0 177KM
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

06 Kwi 2017, 11:45

Nie wiem czy przeczytales dobrze ale do tego silnika powinien byc 0W40 a Ty masz 5w30 a miedzy tymi olejami jest duza roznica. To nie jest stare auto z 90 roku ze mozesz byle czego nalac. Nowsze auta sa mocno wyczulone na olej.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16663
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

06 Kwi 2017, 13:34

Porownamy kluczowe parametry wplywajace na wartosc cisnienia oleju,problem tylko takie,ze ten olej nie nadaje sie do tego silnika.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8572
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

08 Kwi 2017, 21:09

miałem podobny problem w swoim santku pisałem o tym na forum pod tematem'' kontrolka oleju seat ''pewnie jest jeszcze na forum ja obstawiam olej pewnie chodził na pełnym syntetyku a ty wlałeś niby syntetyk a tak naprawde olej hc ''hydrakowany'' podawany jako syntetyk a tak naprawde minerał z bazo syntetyczno a total i elf tak oszukują bo mają oleje nie syntetyczne tylko pisze syntetyk technologi a to duża róznica wpisz sobie co są za oleję i jaka jest różnca miedzy nimi a syntetykami a jest ja radziłbym zlać ci ten olej kupić prawdziwy syntetyk pao wymienić filtr i bedzie dobrze teraz pewnie tzw szklanki chałasujo bo słaby olej one majo 20 procent minerału czyli przeskok czuję silnik głośniej pracuję a umnie było tak jeżdziłem santkiem z 80tys na elfie ldx 5w40 wszystko cacy wycofali ldx a weszedł evoluson i po jego wlaniu samochód zaczoł głosno pracować kotrolka oleju gługo niegasław zime nawet 20 pare sekund olej zosał zlany wlany drugi i znów jest ok i powiedziano ze w mróz stracił właścwości gdyż oleje hc to na prawdę dobry minerał a elf a total to tosamo wiec napewno olej hc a druga sprawa wymieniaj olej co 10 -12 tys nie 30 tys i silnik bedzie biegał kiedyś ludzie tak robili i silniki biegały po 500 tys a teraz jakieś płukanki co wymiana oleju bo silnik ma syf pewnie oleje te co 10 lat temu a wymiana wydłużona 2.5 razu to syfu w hu.. bedzie i tera silniki padają szybciej wymiana co 30 tys to ściema dla serwisu wymieniam co 12tys i nigdy nie stosowałem żadnej płukanki w żadnym z samochodów a miałem 5 a może warto uciebie zwalić misę i zobaczyć smok bo możę ta serwisowa wymiana co 30 tys zasyfiła silnik i jest słaba drożność kanałów oleju lub smoka a ten przebieg to niereczyłbym że ałtentyczny pracowałem w niemczech i tam samochody średnio robio 50 tys rocznie a sam widziałem audi 3 letnie z 350 tys przebiegu a żę znajomy sprowadził to wiesz kreconego mógł już wziąć na prawdę w niemczech samochodu roboi duże przeloty sory że teki długi post
tomaszjed
Nowicjusz
 
Posty: 18
Prawo jazdy: 10 10 2004
Przebieg/rok: 24tys. km
Auto: hiundai santa fe
Silnik: 2.2 crdi
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006