Brak diagnozy, puchną węże, termostat?

15 Cze 2016, 13:06

Witam koledzy. Otóż mam taki dziwny problem. W mojej nubirce 2.0 dzieją się dziwne rzeczy. Na początku myślałem ze to upg, ale teraz to już sam nie wiem. Więc oleju nie bierze, ani go nie przybywa, w zbiorniczku trochę, ubywali plynu ale zmieniłem korek i jest ok narazie. Co prawda jak [list=][/list]byl poprzedni korek puszczał powietrze i węże byly miękkie bo ciśnienie uciekali teraz korek jest szczelny i trzyma ale węże są twarde, nie jak kamień ale dość twarde tak ze nie mogę ścisnąć weza i dotknąć obu ścianek. Ani na korku od zbiorniczka nie ma majonezu, ani nie kopci na biali czy nie biesko. Co prawda zauważyłem wodę w tlumiku ale to przeważnie na LPG 2 generacja. Możecie doradzić co tu się ewentualnie dzieje? Pękł kanał wodny? Ostatnio przepłukałem cala chlodnice 5 razy apuszczalem wodę napełniałem układ rozgrzewałem do osiągnięcia temperatury do zalaczenia termostatu, woda brunatna jak rdza normalnie łajno przepłukałem układ odkamieniaczem i zalalem woda destylowaną. Na razie trzyma chociaż węże twarde. Uszczelka czy może źle odpowietrzenie? Odpowietrzalem go niby włączyłem nawiewy do oporu na cieplutko, pompowałem wężami, ponadto daewoo się sam podobno odpowietrza. Termostat dziala bo chlodnica gorąca i waz od dużego obiegu gorący, ogrzewa bardzo dobrze, leci ciepli jak brak. Wycieków nie ma bo sprawdzałem, układ przeplukany korek zmieniony i dalej to samo. Jakieś przyczyny? Moze ktoś pomoże? Bede wdzięczny a pomoc....
galora1992
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 02 02 2009
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Daewoo Nubira
Silnik: 2.0
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

16 Cze 2016, 09:26

galora1992 napisał(a):Co prawda jak [list=][/list]byl poprzedni korek puszczał powietrze i węże byly miękkie bo ciśnienie uciekali teraz korek jest szczelny i trzyma ale węże są twarde

Korek właśnie ma upuszczać ciśnienie - po to w nim jest zaworek. Odkręć korek i powąchaj płyn w zbiorniczku, czy czasem spalinami nie zalatuje. Popatrz też, czy do zbiorniczka podczas pracy silnika nie leci płyn z bąbelkami.
Nubira sama się odpowietrza, a nagrzewnicy odpowietrzać nie trzeba, pon ieważ przez nią przelatuje cały czas płyn z silnika ( nie ma zaworka zamykającego/otwierającego dopływ płynu do nagrzewnicy ).
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

16 Cze 2016, 12:11

No wiem ze korek ma puszczać ciśnienie. Ale tamten korek byl wadliwy bo upuszczal ciśnienie na postoju i na zimnym wypaczonym silniku. Nacisnąłem waz i bylo slychac jak powietrze z spod korka wylatuje. Powinien chyba upuszczać w trakcie pracy jak się mocno plyn nagrzeję i zwiększa swoja objętość
galora1992
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 02 02 2009
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Daewoo Nubira
Silnik: 2.0
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

17 Cze 2016, 09:41

Sprawdz więc, czy w płynie nie ma spalin. To chyba jedyny powód, kiedy węże w Nubirce puchną - tak jak pisałem wcześniej, układ sam się odpowietrza ( płyn jest zaciągany ze zbiorniczka i do niego wraca ). Zerknij też, czy w powracającym płynie nie ma bąbelków.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

17 Cze 2016, 17:14

galora1992 napisał(a): Powinien chyba upuszczać w trakcie pracy jak się mocno plyn nagrzeję i zwiększa swoja objętość
Zawór ciśnieniowy w korku ma dosyć wysoko ustawione ciśnienie zadziałania. Np. dla Astry G katalogi podają 1,2 lub 1,4 bara.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4928
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Eurocargo ML180E25: pojemny i ładowny
    Od ubiegłorocznego faceliftingu Iveco Eurocargo nabrało przyjaznego, uśmiechniętego wyglądu. Czy ten uśmiech odzwierciedla również wewnętrzne zalety tego samochodu, mogliśmy sprawdzić, jeżdżąc 18-tonowym modelem Eurocargo ...
    [E] 300C 3,5 / C6 3,0 / Legend IV 3,5 / GS 300 mk3
    Podstawowe kryteria zestawienia: - limuzyna segmentu E - silnik benzynowy o mocy ok. 250KM - automatyczna skrzynia biegów - modele z okolic 2006 roku Wytypowane modele do zestawienia: - Chrysler 300C 3,5 - 249KM - ...