Brak hamulców Trabant 1.1

29 Paź 2008, 20:08

Witam Wszystkich,

Jest taka sprawa: Dorobiłem do Traba serwo (wcześniej go nie było).
Serwo i pompa hamulcowa pochodzi od Fiata Regaty i te czesci sa fabrycznie nowe. Wymieniłem przy okazje pare starych przewodów i odpowietrzyłem układ.
I teraz zaczeła sie magia. Pompa zachowuje sie jakby uszczelnień nie miała, pedał wpada minimalnym oporem do samego końca.

Odpowietrzałem juz instalacje już kilkanaście razy, i pompe,i trójnik, korektor, przy kole i bez efektów.

Kombinowałem z długościa popychacza, wydłużałem i skracałęm - bez efektu. Pompa nie jest podparta, bo popychacz ma maly luz, przy wciśnieciu pedału do konca pompa dochodzi do końca.

Robiłem taki test: Scisnałęm oba tylnie cylinderki sciskiem stolarskim - nic sie nie zmieniło, pedał wpada do konca. Tak jakby płyn był sciśliwy. A przy odpowietrzaniu bąble dawno przestały płynąć...

Być moze to przewody gumowe, lecz one maja dopiero rok i wymontowałem je z samochodu w którym hamulce były jak brzytwa.

Chłopaki, macie jakieś pomysły??? Dlaczego ten pedał wpada w podłoge, skoro pompa jest nowa a hample odpowietrzone?

Bede wdzięczny za każdą podopwiedź.
Trabant-moj mały świat...
Hajs
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 128
Miejscowość: Zamość

29 Paź 2008, 20:42

Trabant 1,1 ma z przodu hamulce tarczowe czy takie jak 600?Czy jest tam zamontowany korektor siły hamowania?
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704

29 Paź 2008, 20:47

Trab 1.1 ma z przodu tarcze, z tyłu są bebny połączone przez korektor siły hamowania (o stałej redukcji) przód 60% tył 40%
Trabant-moj mały świat...
Hajs
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 128
Miejscowość: Zamość

29 Paź 2008, 21:42

Witam. Z Twego opisu można winioskować że jest uszkodzona pąpa hamulcowa .Proponuje sprawdzic usz czelki na tłoczkach pompy a szczególnie uszczelniacz pomiedzy sekcjami pompy.
stefan215
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 62

30 Paź 2008, 00:00

Jak juz wspomniałem,obecna pompa jest FABRYCZNIE NOWA, włoskiej firmy LPR, wiec nie wątpie w jej jakość :)

To juz druga pompa, wcześniej miałem stara z demontazu i podejrzewałem ja jako winowajce, dlatego też kupiłem nowa, lecz nic to nie poprawiło...
Trabant-moj mały świat...
Hajs
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 128
Miejscowość: Zamość

30 Paź 2008, 09:35

Odkręc przewód od pompy ,który doprowadza płyn na tylną oś i wkręć korek. Zobaczysz czy będzie opór na pedale.
stefan215
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 62
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Komfortowe fotele nowej Skody Octavia
    Ergonomiczne fotele nowej ŠKODY OCTAVIA zostały wyróżnione znakiem AGR "Testowane i zalecane" przez niemiecką kampanię Zdrowe Plecy (AGR - Aktion Gesunder Rücken). Fotele zyskały rekomendacje niezależnych ...

30 Paź 2008, 11:35

A samą pompę odpowietrzałeś?Czy tylko cały układ przy kołach - może być zapowietrzona sama pompa.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

30 Paź 2008, 12:38

Odpowietrzałem po kolei:
1. Najpierw zalałem pompe, aż sie przelała
2. Zakreciłem przewody i popuszczałem je gdy pedał był wciśniety
3.Tak samo po kolei cala instalacje aż doszedłem do kół

Przelałem w czasie odpowietrzania kilka zbiorniczków płynu, bąble dawno przestały lecieć.

Może jakaś poduszka powietrzna sie w przewodach zrobiła?

Słyszałem o metodzie odpowietrzania pod ciśnieniem, próbował ktoś tego?
No bo nie możliwe, by nowa pompa przepuszczała...
Trabant-moj mały świat...
Hajs
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 128
Miejscowość: Zamość

30 Paź 2008, 15:38

stefan215 napisał(a):Odkręc przewód od pompy ,który doprowadza płyn na tylną oś i wkręć korek. Zobaczysz czy będzie opór na pedale.


Stefan, to całkiem dobry pomysł, jak bede miał czas to sprawdze.

A może trzeba odpowietrzyc instalacje pod ciśnieniem?
Trabant-moj mały świat...
Hajs
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 128
Miejscowość: Zamość

30 Paź 2008, 16:44

Wiec tak: zaślepiłem 1 sekcje pompy idacą na tył. I co sie okazało?

Pedał jak wpadał tak wpada. Nic sie nie podniósł.
Nowa pompa walnięta???
Trabant-moj mały świat...
Hajs
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 128
Miejscowość: Zamość

30 Paź 2008, 21:41

Odpowietrz samą pompę hamulcową - odpowietrza się tak samo jak koła.Samo zalanie to nic - prawdopodobnie zrobiłeś dzięki temu właśnie tzw. poduszkę powietrzną,która jest w pompie.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

30 Paź 2008, 22:34

Witam. Wracam do pompy ,gdy się płyn przeleje zakrec korkami wyjścia na rurki i musi być opór,inaczej pompa do naprawy.Odpowietrzanie przeprowadziłes dobrze.
stefan215
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 62

31 Paź 2008, 00:09

MotoAlbercik napisał(a):Odpowietrz samą pompę hamulcową - odpowietrza się tak samo jak koła.Samo zalanie to nic - prawdopodobnie zrobiłeś dzięki temu właśnie tzw. poduszkę powietrzną,która jest w pompie.


Nie bardzo rozumiem gdzie ta poduszka miałaby sie utworzyć? Najpierw zalałem płyn, a gdy wypłynął, dokreciłem przewody, mam przewody na sucho dokrecić czy jak?

Stefan, skoro po zaślepieniu 1 sekcji nic sie nie poprawiło oznacza to przepuszczającą pompe.

Kolejna kupować? Uszczelki wymieniać?
Trabant-moj mały świat...
Hajs
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 128
Miejscowość: Zamość

31 Paź 2008, 11:33

No czasami się tak dzieje,że mimo,że pompa jest zalana,to robi się w niej korek - między tłoczkami.Trzeba wtedy odpowietrzyć własnie pompę.Roboty nie ma dużo - góra 5 minut.
No a jeżeli to nie pomoże,to można sugerować uszkodzenie pompy,mimo,że jest nowa.Ale najpierw trzeba wyeliminować wszelkie rzeczy,które można zrobić samemu i za darmo :wink: .
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

25 Lip 2012, 20:52

witam wszystkich.
Mam dokładnie ten sam problem co opisany w tym temacie ale mój trabant nie ma serwa. Ktoś ten problem rozwiązał? Użytkownik Hajs nie był aktywny od 2011 r. może ktoś pomóc?
Trabant106
Obserwowany
 
Posty: 1
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Trabant 1.1, Skoda Fabia 1.2