Fiat cc 0.7 brak hamulcy

06 Sty 2011, 16:29

Wracając do domu z mamą w naszym cinquecento wysiadły hamulce, tzn z kilometra na kilometr były coraz gorsze i przy całkowitym wciśnięciu pedału hamulca zaczęło znosić nas na lewą stronę. Sprawdzaliśmy płyn i jest ok (nie ma wycieku płynu), klocki też są wporządku...Czy jest to wina popsutej pompy hamulcowej? Jest ona umieszczona z przodu z lewej strony więc by się zgadzało. Z góry dziękuję za odpowiedzi.
Anton193193
Nowicjusz
 
Posty: 6
Miejscowość: Szadek
Prawo jazdy: 08 10 2012
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Octavia Mr01(2006)
Silnik: 1.9 tdi 101 pd
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

06 Sty 2011, 20:27

Prawdopodobnie jest to wina zatartego cylinderka w prawym kole.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

07 Sty 2011, 20:09

Ale hamulce wogóle nam osłabły i dzisiaj patrzyliśmy jakie są i były takie że nie szło hamować , hamulec do końca a reakcji ze strony samochodu prawie żadnej :sad:
Anton193193
Nowicjusz
 
Posty: 6
Miejscowość: Szadek
Prawo jazdy: 08 10 2012
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Octavia Mr01(2006)
Silnik: 1.9 tdi 101 pd
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

07 Sty 2011, 23:46

Albo jak pisze MotoAlbercik nie hamuje któreś koło albo nie działa serwo hamulcy. Jeżeli byłaby uszkodzona pompa lub pęknięty przewód to płynu w zbiorniczku by ubywało.
arciasty
Stały forumowicz
 
Posty: 1012
Miejscowość: koluszki

08 Sty 2011, 21:46

Byłem dzisiaj z tym u mechanika i jednak to była pompa, przy okazji wymienił okładziny z tyłu i i hamulce brzytewka :mrgreen: Dzięki za pomoc, pozdrawiam :wink:
Anton193193
Nowicjusz
 
Posty: 6
Miejscowość: Szadek
Prawo jazdy: 08 10 2012
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Octavia Mr01(2006)
Silnik: 1.9 tdi 101 pd
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

09 Sty 2011, 12:59

Anton193193 napisał(a): przy całkowitym wciśnięciu pedału hamulca zaczęło znosić nas na lewą stronę


Dlatego pdejrzewam, że to wina zacisku hamulca w prawym kole.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne


10 Sty 2011, 19:55

Ja myślałem właśnie że pompa dawała za słabe ciśnienie, a na lewe przednie koło szło największe ciśnienie, bo jest najbliżej pompy(najmniejsza utrata ciśnienia,i troche hamowało),i za to nas ściągało.
Anton193193
Nowicjusz
 
Posty: 6
Miejscowość: Szadek
Prawo jazdy: 08 10 2012
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Octavia Mr01(2006)
Silnik: 1.9 tdi 101 pd
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

11 Sty 2011, 12:45

Jest to możliwe, ale mało prawdopodobne. Ale możłiwe.
W każdym razie wiesz co możesz sprawdzać. Napisz co było faktycznie przyczyną jak już się z tym uporasz.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

11 Sty 2011, 21:37

W cienkim i cienkopodobnych układ hamulcowy jest dwuobwodowy , ale krzyżowy . Pierwszy obwód - prawe koło przednie i tylne lewe . Drugi - lewe przednie i prawe tylne . Kolejność może być odwrotna , bo nie pamiętam jak to jest podłączone . W każdym bądż razie jeśli padnie jeden obwód w pompie to tym samym będzie hamowało tylko jedno koło przednie i tylne po przekątnej . Będzie ciągło kierownice podczas hamowania . Z tym że podczas takiego uszkodzenia pedał hamulca będzie miękawy i niski , co Kolega jednoznacznie nie napisał .
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4831
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

19 Lip 2012, 19:12

Witam wszystkich , moim problemem jest odpowietrzenie hamulcy. Poniewarz jakis poprzedni madry wlasciciel wlal plyn od wspomagania do zbiorniczka z płynem hamulcowym. Odpowietrzalem chamulce i za pierwszym razem wszystko sie odpowietrzylo. Pojechalem na nastepny dzien do pracy , i jak juz wracalem do pedał hamulca wpadał w połowe podłogi i hamuja tylko lewy przód i prawy tył. I dalej ten sam problem na nastepny dzien i płynu hamulcowego nie ubywa. Co jest grane ? Pomurzcie ! :(
Diwi21
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 20 01 2009
Auto: Volkswagen Passat B5 1.8 T

19 Lip 2012, 20:12

Diwi21 napisał(a):poprzedni madry wlasciciel wlal plyn od wspomagania do zbiorniczka z płynem hamulcowym


Jakiś czas temu przerabiałem podobny problem , z tym że jakaś roztargniona głowa wlała do zbiorniczka olej napędowy . Kolor się zgadzał więc ........... Finał był taki że trzeba było rozmontować na elementy pierwsze cały układ hamulcowy .Konieczne było płukanie i wymiana wszystkich uszczelnień gumowych tłoczków i zacisków . Pompa poszła do wymiany. Wszystkie te zabiegi były konieczne gdyż uszczelnienia gumowe w układzie hamulcowym bardzo żle znoszą jakikolwiek kontakt z jakimkolwiek olejem.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4831
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

19 Lip 2012, 20:54

A ha , tylko ze u mnie hamuja 2 kola a 2 nie hamuja , i odpowietrzylem wszystko i na nastepny dzien dwa juz nie hamowaly. wiec nie wiem ;/ moze pompa do wymiany ?
Diwi21
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 20 01 2009
Auto: Volkswagen Passat B5 1.8 T

19 Lip 2012, 21:33

Diwi21 napisał(a):poprzedni madry wlasciciel wlal plyn od wspomagania do zbiorniczka z płynem hamulcowym


Płyn do wspomaganie jest olejem . Uszczelki w układzie hamulcowym nie są olejoodporne . Zle znoszą z nim kontakt. Przy odpowietrzaniu układu dolałeś właściwy płyn hamulcowy i przepompowałeś układ . Olej zadziałał negatywnie po czasie na uszczelnienia . Tu nie ma co kombinować i liczyć na cud. Płukanie układu i wymiana uszczelnień prawdopodobnie Cię nie minie
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4831
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

22 Lip 2012, 22:02

Też tak sadze , ale problem jest z tym ze jedna sekcja hamulcy nie dziala i hamuja tylko dwa kola. Podejrzewam ze to pompa abs albo tak jak Ty mowisz ze uszczelnienie. Pozdrawiam
Diwi21
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 20 01 2009
Auto: Volkswagen Passat B5 1.8 T