Brak iskry Fiat 126p Elegant

03 Wrz 2022, 23:06

Niedawno zakupiłem maluszka i zmagam się z odpaleniem go, jest to fiat z 1999 roku. Z wstępnej diagnozy wychodzi ze prąd do cewki na pomarańczowym kablu dochodzi lecz brak impulsów na białym kablu stąd brak iskry na swiecach. Rzeczy które sprawdziłem to
-założony nowy czujnik położenia wału i na złączach wtyczki do nanoplexa (złącze 1 i 5) odpowiedni opór
- złącze 4 prąd ze stacyjki dochodzi
- złącze 6 jest ciągłość z masą
- wszystkie przewody do wtyczki bez uszkodzeń i jest ciągłość

Jeśli ktoś mógłby pomóc byłbym wdzięczny
Mati3436
Początkujący
 
Posty: 64
Prawo jazdy: 0- 5-2015
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: VW Golf V
Silnik: 1.6 102KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

05 Wrz 2022, 09:53

Cewka na pewno sprawna?

Zerknij jeszcze do tego tematu brak-iskry-126p-elx-vt38048.htm w którym @MotoAlbercik fajnie opisał co należy sprawdzić w przypadku barku iskry w Maluchu :)
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10008
Zdjęcia: 35

05 Wrz 2022, 12:06

Tak czytałem ten temat i wszystko sprawdzone podług tego co pisal i wszystko jest jak należy jedyne co w moim przypadku jest nie tak to brak sygnału z czujnika podciśnienia bo jeżeli dobrze zrozumiałem na wyłączonym silniku nie powinno być przejscia a w momencie krecenia silnikiem powinno być przejście a u mnie nie ma ale zmostkowalem wtyczne tak aby przejście było i dalej brak iskry. Wyczytałem gdzieś w którymś temacie że do wtyczki od cewki podłącza się żarówkę i podczas kręcenia żarówka powinna mrugac a u mnie świeci caly czas wiec brak jest impulsów ale nie wiem dlaczego
Mati3436
Początkujący
 
Posty: 64
Prawo jazdy: 0- 5-2015
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: VW Golf V
Silnik: 1.6 102KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

05 Wrz 2022, 13:10

Mati3436 napisał(a):wszystko jest jak należy jedyne co w moim przypadku jest nie tak to brak sygnału z czujnika podciśnienia bo jeżeli dobrze zrozumiałem na wyłączonym silniku nie powinno być przejscia a w momencie krecenia silnikiem powinno być przejście a u mnie nie ma
Czujnik a raczej przełącznik podciśnienia nie ma wpływu na to czy iskra jest czy jej nie ma . Jego zadanie to odczyt obciążenia silnika ( obciążenie częściowe lub pełne ) Umożliwia wybranie jednej z dwóch tzw. map zapłonu . Sprawdzenie poprawności jego działania jest możliwe po uruchomieniu silnika . Poza tym czy sprawdziłeś czy na pewno są trzy występy na kole pasowym ?
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4833
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

05 Wrz 2022, 13:27

Tak sa trzy wypusty i jedno wcięcie
Mati3436
Początkujący
 
Posty: 64
Prawo jazdy: 0- 5-2015
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: VW Golf V
Silnik: 1.6 102KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

05 Wrz 2022, 21:48

Jak wyczerpane wszystkie możliwości to pozostaje wymiana modułu . Poszukaj na złomach w okolicy . Ten moduł był też w cinquecento 700. Po za tym zwróć uwagę czy masz tam właściwą cewkę zapłonową dla tego układu.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4833
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

06 Wrz 2022, 07:24

Uzywany nanoplex około 200 zł to kosztowana inwestycja w ciemno. Raczej nie ma sposobu sprawdzenia modułu oprócz podmianki do innego auta?
Mati3436
Początkujący
 
Posty: 64
Prawo jazdy: 0- 5-2015
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: VW Golf V
Silnik: 1.6 102KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

12 Wrz 2022, 16:53

Nanoplex....Jak ja nienawidzę Fiata, za to, że tak spaprał robotę z kultowym autkiem....I jeszcze ośmieszył to fajne autko złączem diagnostycznym...
Odległość czujnika od koła sprawdzona? 0d 0,4 do 1 mm. Sygnał z czujnika halla na cewkę leci - podłącz omomierz na piny 1 i 5. Rezystancja powinna wynosić jak dobrze kojarzę między 570 a 780 albo 580 a 750 ohm. Zmierz też cewkę zapłonową. Pierwotne powinno mieć między 500 z 600 ohm, a wtórne 6,5 do 8 kohm. Czujnik podciśnienia przy wyłączonym silniku musi być otwarty. Jego mostkowanie nic nie daje i nie ma wpływu na iskrę. Zmienia tylko mapy.
Świece zapłonowe są na 100% sprawne? Kable do świec też są na 100% sprawne, nie mają przebić? To samo cewka zapłonowa - nie ma pęknięć, zarysowań, przebić?
Jak to wszystko jest ok, to trzeba się pokusić o wymianę modułu. Na allegro używka jest za 99 zł. Zawsze możesz oddać. Tym bardziej że jest używka. Za 350 jest moduł razem z cewką zapłonową. Też używki. Jak nie zaskoczy ani jedno ano drugie też możesz oddać. Nic nie tracisz, a będziesz miał dwie najważniejsze rzeczy w ręce.
Ale zacznij od ponownego sprawdzania napięć i przejść na kablach nie miernikiem a żarówką. Z tym, że jak mierzysz masę, to plus bierz z aku, a jak mierzysz plus, to masę bierz też z aku ( nie z budy ). Żarówka ma świecić pełnym światłem.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

12 Wrz 2022, 17:09

MotoAlbercik napisał(a): Zmierz też cewkę zapłonową. Pierwotne powinno mieć między 500 z 600 ohm
Tutaj koledze wkradł się chyba błąd . Dostępna mi literatura podaje w zaokrągleniu 0,5 - 0,6 ohm. Dokładnie to 0,495 - 0,605 ohm w temperaturze 20 stopni
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4833
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna