12 Wrz 2022, 16:53
Nanoplex....Jak ja nienawidzę Fiata, za to, że tak spaprał robotę z kultowym autkiem....I jeszcze ośmieszył to fajne autko złączem diagnostycznym...
Odległość czujnika od koła sprawdzona? 0d 0,4 do 1 mm. Sygnał z czujnika halla na cewkę leci - podłącz omomierz na piny 1 i 5. Rezystancja powinna wynosić jak dobrze kojarzę między 570 a 780 albo 580 a 750 ohm. Zmierz też cewkę zapłonową. Pierwotne powinno mieć między 500 z 600 ohm, a wtórne 6,5 do 8 kohm. Czujnik podciśnienia przy wyłączonym silniku musi być otwarty. Jego mostkowanie nic nie daje i nie ma wpływu na iskrę. Zmienia tylko mapy.
Świece zapłonowe są na 100% sprawne? Kable do świec też są na 100% sprawne, nie mają przebić? To samo cewka zapłonowa - nie ma pęknięć, zarysowań, przebić?
Jak to wszystko jest ok, to trzeba się pokusić o wymianę modułu. Na allegro używka jest za 99 zł. Zawsze możesz oddać. Tym bardziej że jest używka. Za 350 jest moduł razem z cewką zapłonową. Też używki. Jak nie zaskoczy ani jedno ano drugie też możesz oddać. Nic nie tracisz, a będziesz miał dwie najważniejsze rzeczy w ręce.
Ale zacznij od ponownego sprawdzania napięć i przejść na kablach nie miernikiem a żarówką. Z tym, że jak mierzysz masę, to plus bierz z aku, a jak mierzysz plus, to masę bierz też z aku ( nie z budy ). Żarówka ma świecić pełnym światłem.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...