Brak Iskry... Opel Calibra 1991 2.0 8V

17 Gru 2009, 01:51

Witam wszystkich... mam ogromny problem... mianowicie w mojej kochanej Cali nie ma iskry... sprawa jest dość ważna ponieważ autko służy mi do dojazdów do szkoły a teraz stoi biedactwo i musze wyżebrywać od Mamuśki Astre ale mniejsza z tym no więc zaczne od tego co sam zrobilem...

najpierw sprawdzilem iskre na świecach.. no i nic brak reakcji później sprawdziłem czy w ogóle wychodzi prąd z cewki wys. napięcia... no i niestety nie ma iskry na tym kablu wychodzącym z cewki ... jak chciałem sprawdzic jak powinna wyglądać iskra na tym kablu u ziomka w nissanie to jak mnie trzasnął prąd to nie wiedziałem gdzie jestem a u mnie w Cali nie ma tam żadnej reakcji to znaczy jak jest całkowicie ciemno to widać tam jakas minimalna iskierke od czasu do czasu podczas kręcenia rozrusznikiem ale z tego co wiem to powinna byc tam mega wielka iskra... jest jeszcze wtyczka z dwoma przewodami (ta która wchodzi do cewki) no i sprawdziłem ją miernikiem a więc po włączeniu zapłonu na tej wtyczce pokazuje napięcie 12V. wniosek taki... przed cewką jest prąd a za cewką już niestety nie ma... dodam tylko że podłączałem w miejsce mojej, cewke od jakiegos starego kadeta i efekt taki sam... z cewki wychodzi taka minimalna ledwo widoczna iskierka a powinna byc mega wielka.... co to może być ?

może jakis kondensator od cewki ? jest tam coś takiego ? jeśli jest to gdzie... no a jeśli to nie kondensator to co ja mam jeszcze sprawdzać ? gdzie w Cali jest ten cały "Komputer Pokładowy" ? może tam mam coś miernikiem posprawdzać... ale najbardziej obstawiałbym uwalony kondensator od cewki... tylko gdzie on może być ? ma ktoś jeszcze jakieś inne pomysły ?
co mam porobić co mam posprawdzać ?

Z GÓRY DZIĘKUJE ZA POŚWIĘCONY MI CZAS ORAZ ZA WASZE ODPOWIEDZI !
willi18
Nowicjusz
 
Posty: 1
Miejscowość: Szczecin
  • 17 Gru 2009, 12:56

    Zmien cewke zaplonowa, zaloz od takiej samej calibry ktora dziala prawidlowo razem z przewodami do swiec.
    .::Wszyscy jestesmy psychiczni, ale nie wszyscy zdiagnozowani::.
    mnichsix
    Nowicjusz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 16
    Miejscowość: Siedlce

    17 Gru 2009, 17:57

    Jeżeli cewka jest dobra i ma zasilanie to musisz sprawdzić przewod zielony, ktory łączy styk nr 1 na cewce z komputerem też pin nr 1.Sprawdź w sterowniku czy nie jest ten styk wypalony.
    andrzej_124
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1704

    18 Gru 2009, 00:15

    Nie wiem jak jest w calib. ale ja tam niestety utknąłem na drodze ponieważ siadł czujnik halla w aparacie zapłonowym, też mam silnik 8V ale w astrolocie. Jaki masz tam rodzaj zapłonu?
    pitbul455
    Nowicjusz
     
    Posty: 9
    Miejscowość: Bukowno
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      SKODA Yeti zwycięzcą w raporcie niezawodności
      SKODA Yeti okazała się najbardziej bezawaryjnym autem według raportu niezawodności GTU oraz w badaniach Which? Niemieckie Stowarzyszenie Nadzoru Technicznego (GTU) skomponowało listę modeli, które uzyskały najlepszą ...