Problem z układem hamulcowym, najpierw hamują tylne koła.

17 Gru 2009, 19:44

Witam serdecznie wszystkich!

Opel Astra 1.6 8v bez ABSu rok 1993

Mam ogromny problem i potrzebuję pomocy ponieważ jest teraz zima i problem polega że jak jadę rano samochodem (po postoju w nocy) to przy naciśnięciu pedału hamulca najpierw hamują tylne koła (w miejscu) a przód się kręci. Problem jest poważny ponieważ dzisiaj jechałem i było biało na drodze, skręcałem na skrzyżowaniu i przy wciśnięciu pedału hamulca zadziałało to jak zaciągnięcie ham. ręcznego, obruciło mnie pod prąd... sposób znalazłem taki że jak jadę np na 4-ce to równocześnie przy wciśniętym gazie pompuje hamulcem z 5 razy i wtedy ustępuje.

Chcę dodać że ręczny puszcza bo sprawdzałem na podnośniku i kręcą się bez problemu
Szczęki, bębny, cylinderki były wymieniane z 1,5 roku temu, (cylinderki wymieniałem w lato bo lały.

Z góry bardzo dziękuję wszystkim za odpowiedz
pitbul455
Nowicjusz
 
Posty: 9
Miejscowość: Bukowno
  • 17 Gru 2009, 19:52

    zapowietrzony układ hamulcowy, lub śladowe ilości wody w nim. rozgrzej i wymień cały płyn, jak masz chwile czasu to warto też skontrolować zaciski :wink: czy nie zapieczone na iment :wink:
    Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
    pocieszny
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6650
    Zdjęcia: 1
    Miejscowość: z błota ;)

    17 Gru 2009, 19:59

    Kolego zaciski czyściłem na jesień bo zmieniałem klocki

    zapowietrzony układ hamulcowy,
    kolego podejrzewałem tą wadę i odpowietrzałem trzy krotnie począwszy od prawidłowej kolejności odpowietrzanego koła.

    Kolego pocieszny to mówisz żebym zmienił płyn? a jak go wyciśnąć do końca?

    (odkręcić jeden odpowietrznik i pompować?0)
    pitbul455
    Nowicjusz
     
    Posty: 9
    Miejscowość: Bukowno

    17 Gru 2009, 20:10

    pitbul455 napisał(a):
    zapowietrzony układ hamulcowy,
    kolego podejrzewałem tą wadę i odpowietrzałem trzy krotnie począwszy od prawidłowej kolejności odpowietrzanego koła.

    Kolego pocieszny to mówisz żebym zmienił płyn? a jak go wyciśnąć do końca?

    (odkręcić jeden odpowietrznik i pompować?0)

    a ile płynu przelałeś przy tym odpowietrzaniu? czasem zapowietrza się pompa, albo sama jedna sekcja trzeba przelać dość dużo płynu żeby się odpowietrzyło. nie brakło ci nigdy płynu hamulcowego w zbiorniczku?
    co do wymiany płynu to i tak trzeba by to zrobić raz na jakiś czas ;) czyli rozkręcić układ cały wypuścić płyn, zalać nowy, odpowietrzyć dokładnie nie zapominając o korektorze hamowania:)
    Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
    pocieszny
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6650
    Zdjęcia: 1
    Miejscowość: z błota ;)

    17 Gru 2009, 23:49

    a ile płynu przelałeś przy tym odpowietrzaniu? czasem zapowietrza się pompa, albo sama jedna sekcja trzeba przelać dość dużo płynu żeby się odpowietrzyło. nie brakło ci nigdy płynu hamulcowego w zbiorniczku?
    co do wymiany płynu to i tak trzeba by to zrobić raz na jakiś czas ;) czyli rozkręcić układ cały wypuścić płyn, zalać nowy, odpowietrzyć dokładnie nie zapominając o korektorze hamowania:)


    brakło mi raz w lato jak mi wycisło cylinderek, wtedy właśnie wymieniłem cały tył ale było ok... przyszła zima i pojawił się problem. Wydaję mi się że dużo już płynu przelało. Może bym go wymienił w sobotę, jak myślicie??? jest sens? (spuścić cały i zalać nowy?)
    pitbul455
    Nowicjusz
     
    Posty: 9
    Miejscowość: Bukowno
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Mitsubishi na Pikes Peak International Hill Climb
      Firma Mitsubishi Motors Corporation (MMC), wystawi w legendarnym wyścigu górskim Pikes Peak International Hill Climb dwa samochody z napędem elektrycznym (EV). MMC spróbuje wygrać wyścig w kategorii samochodów ...
      Rekordowy rok w czeskich fabrykach Skody
      W 2019 roku ŠKODA po raz pierwszy w historii wyprodukowała ponad 900 tys. pojazdów w swoich fabrykach w Mladá Boleslav i Kvasinach. Wysoki wynik jest zasługą wzrostu produkcji o 2,25 proc. w porównaniu ...