REKLAMA
Ford Ranger 1998, 2,5TD, 62kW
Kontrolka ładowania nie świeci kontrolnie po włączeniu zapłonu.Przy małych obrotach nie świeciła do tej pory, ładowanie w aucie działa.
Alternator nieorginalny(nie wiem od jakiego auta) , dwupinowa wtyczka podłączona na skrętkę(czer. i biał/czar) plus podłączony gruby przewód(czar/żół) do zacisku m5,
Od wiązki dochodzącej do alternatora odchodzi jeszcze czer/nieb do sprężarki klimatyzacji,
W wiązce jeszcze biało czerwony luźny (urwany od strony silnika, od strony wiązki wtyczka)
Z wiązki żółto/czerwony wpięty w silnik poniżej alternatora.
Wtyczka do tablicy rozdzielczej - przewód od kontrolki ładowania żółto/czerwony. Po podłączeniu masy na krótko kontrolka ładowania świeci.
Proszę o pomoc w uruchomieniu kontrolki ładowania.
Obrotomierz rusza po kilku-kilkunastu minutach pracy silnika. Najpierw wskazówka kilkukrotnie skacze do prawidłowego wskazania, potem wskazania stabilizują się na stałe.Po ponownym uruchomieniu czasem działa, czasem nie. Gdzie szukać usterki? Trudno dostać się do płytki (zimne luty/połamane ścieżki?) zegara bo nie wiem jak odpiąć elastyczną taśmę z ścieżkami od wskaźników paliwa/temp.
Reszta wskaźników działa prawidłowo.