Brak kontrolki ładowania, obrotomierz rusza po czasie

11 Cze 2019, 21:36

Ford Ranger 1998, 2,5TD, 62kW
Kontrolka ładowania nie świeci kontrolnie po włączeniu zapłonu.Przy małych obrotach nie świeciła do tej pory, ładowanie w aucie działa.
Alternator nieorginalny(nie wiem od jakiego auta) , dwupinowa wtyczka podłączona na skrętkę(czer. i biał/czar) plus podłączony gruby przewód(czar/żół) do zacisku m5,
Od wiązki dochodzącej do alternatora odchodzi jeszcze czer/nieb do sprężarki klimatyzacji,
W wiązce jeszcze biało czerwony luźny (urwany od strony silnika, od strony wiązki wtyczka)
Z wiązki żółto/czerwony wpięty w silnik poniżej alternatora.
Wtyczka do tablicy rozdzielczej - przewód od kontrolki ładowania żółto/czerwony. Po podłączeniu masy na krótko kontrolka ładowania świeci.
Proszę o pomoc w uruchomieniu kontrolki ładowania.

Obrotomierz rusza po kilku-kilkunastu minutach pracy silnika. Najpierw wskazówka kilkukrotnie skacze do prawidłowego wskazania, potem wskazania stabilizują się na stałe.Po ponownym uruchomieniu czasem działa, czasem nie. Gdzie szukać usterki? Trudno dostać się do płytki (zimne luty/połamane ścieżki?) zegara bo nie wiem jak odpiąć elastyczną taśmę z ścieżkami od wskaźników paliwa/temp.
Reszta wskaźników działa prawidłowo.
kaj18
Obserwowany
 
Posty: 2

12 Cze 2019, 10:23

kaj18 napisał(a):Kontrolka ładowania nie świeci kontrolnie po włączeniu zapłonu.Przy małych obrotach nie świeciła do tej pory, ładowanie w aucie działa.
Jakie jest napięcie przed uruchomieniem silnika i jakie jest napięcie ładowania?
kaj18 napisał(a):Alternator nieorginalny(nie wiem od jakiego auta)

Trzeba sprawdzić co to za alternator. Powinno na nim pisać.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

12 Cze 2019, 11:00

Przed odpaleniem na alternatorze 12,4 V
Po odpaleniu bez odbiorników 14,4 V
Z odbiornikami (światła, klima, nawiew, radio) 13,7 V

Alternator WL91 18 300
A2TA6099AT 12V 70A 1329 - wg numeru od Rangera, ale najwyraźniej nie pasował i porobili na skrętki jakieś cuda.
Mitsubishi Electric - jak i sporo innych elementów w aucie (kostki, wtyki itp z logiem mitsubishi)
kaj18
Obserwowany
 
Posty: 2

16 Cze 2019, 13:40

W takim razie należałoby sprawdzić żaróweczkę kontrolki. Aczkolwiek powinna być sprawna, ponieważ zazwyczaj przez nią przechodzi prąd wzbudzenia diód w alternatorze.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Inteligentne oświetlenie MATRIX LED ŠKODY bez tajemnic
    Co dokładnie kryje się pod nazwą oświetlenie Matrix LED, które zastosowano w najnowszym odświeżonym modelu ŠKODY SUPERB? Jakie są zalety tej technologii i dlaczego zapewnia jeszcze większy poziom bezpieczeństwa ...
    Jak kierowcy mogą zabezpieczyć się przed wirusem?
    Zagrożenie koronawirusem sprawia, że chętniej przesiadamy się do samochodów, unikając skupisk ludzi np. w komunikacji miejskiej. Własny samochód to teraz faktycznie najbezpieczniejszy środek transportu, pod ...